کد خبر 1326565
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
نامه برخی از روسای هیئت‌های تکواندو به وزیر ورزش و جوانان

برخی از روسای هیئت‌های تکواندو سراسر کشور با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به روند انتخاب این فدراسیون شدند.

به گزارش مشرق، انتخابات فدراسیون تکواندو روز ۱۵ دی‌ماه برگزار شد و هادی ساعی در مجمع این فدراسیون با کسب ۲۹ رای به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو انتخاب شد و محمد پولادگر نیز موفق به کسب ۲۷ رای شد.

پس از پایان انتخابات این فدراسیون، روسای برخی هیئت‌های فدراسیون تکواندو با ارسال نامه‌ای در تاریخ ۲۳ دی‌ماه به وزیر ورزش و جوانان، خواستار رسیدگی به انتخابات و عدم امضای حکم هادی ساعی به عنوان رئیس جدید فدراسیون تکواندو شدند.

بیشتر بخوانید

انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو باطل می‌شود؟

متن نامه برخی روسای هیئت‌های تکواندو به شرح زیر است:

با سلام و احترام؛
همانطور که مستحضرید انتخابات رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون تکواندو در تاریخ ۱۵ دیماه ۱۴۰۰ با حضور ۵۷ نفر از اعضای مجمع در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار و آقای هادی ساعی با ۲۹ رای به عنوان رئیس فدراسیون معرفی گردید اما از روز بعد از مجمع ابهاماتی در فضای مجازی و بین اعضای مجمع در خصوص صحت انتخابات مطرح و اعلام گردید که آقای هادی ساعی موفق به کسب حداکثر مطلق آرا نشده است. از اینرو تعدادی از روسای هیئت‌های تکواندو استانی طی نامه‌هایی خواستار بررسی دقیق موضوع و احقاق حق گردیده‌اند.

مزید استحضار طبق بند یک ماده ۱۵ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مصوب ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ هیئت وزیران انتخاب رئیس فدراسیون با رای اکثریت مطلق اعضای حاضر در مجمع بایستی اتفاق بیافتد و همچنین بر اساس بند ۱۷ ماده یک دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت و نحوه ثبت نام و رای‌گیری برای داوطلبان پست‌های هیئت رئیسه فدراسیون تکواندو مصوب ۱۴۰۰/۰۸/۰۸، حداکثر مطلق آرا برابر با نصف به علاوه یک رای اعضای حاضر تعریف شده است.

از اینرو به نظر می‌رسد با توجه به حضور ۵۷ نفر در مجمع و نصف این عدد که معادل ۲۸/۵ می‌شود. نصف به علاوه یک رای برابر ۲۹/۵ رای می‌باشد و با توجه به اینکه در انتخابات نیم رای وجود ندارد و همچنین قوانین ریاضی که عدد پنج(در اینجا نیم) برای اعداد فرد به سمت بالا گرد می شود، واضح است که رئیس منتخب بایستی حداقل ۳۰رای کسب می‌کرده است و با وجود کسب ۲۹ رای،  معرفی رئیس فدراسیون خلاف قوانین بوده است و اشتباه صورت پذیرفته است.

شایان ذکر است که این تفسیر چندین سال است که در وزارت ورزش و ادارات کل اجرا می‌شود، بعنوان مثال قبلا و در انتخابات فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹، اتفاق مشابهی رقم خورده که با وجود بالاتر بودن رای یک کاندیدا در دور اول انتخابات، به دلیل کسب نکردن حداکثر مطلق آرا(در آن دوره آقای مازیار ناظمی در دور اول ۲۰ رای از ۳۹ رای را کسب نمود)، منجر به رای گیری مجدد در دور دوم انتخابات گردید.

لذا از حضرتعالی خواهشمند است به جهت پاسداشت حقوق خانواده بزرگ تکواندو در خصوص توقف صدور حکم و انجام بررسی‌های تکمیلی و اعمال قانون، دستور مقتضی صادر فرمایید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    3 0
    مافیای جناب پولادگر فعال شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس