ویژه ها

طیفی که در دولت روحانی مدعی بود که آواربرداری دولت حدود ۱۶ سال زمان می برد، حالا ادعا می کند که چرا دولت رئیسی در ۵ ماه اول، گشایش ۱۰۰ درصدی را رقم نزده است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام:دولت رئیسی گشایش صد در صدی ایجاد نکرد

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «تحقیق و تفحص یا مانور سیاسی؟» به قلم «صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب نوشت: «ظرف ۵ ماه گذشته که دولت و مجلس در دست اصولگرایان بوده گشایش صد در صدی در امور صورت نپذیرفته است. نه گرانی متوقف شده، نه بالارفتن تورم کندتر شده و نه سرخوردگی کاهش یافته است. بنابراین به تدریج حتی طرفداران جریان خاص نیز این پرسش را مطرح می‌کنند که پس اینها با داشتن قدرت توانسته‌اند چه گامی بردارند؟ ».

در ادامه این یادداشت آمده است: «بنابر این برای اقناع افکار عمومی و اینکه بگویند همه مصیبت‌ها و مشکلات بر گردن دولت روحانی بوده می‌خواهند این بساط تحقیق و تفحص(از نهاد ریاست جمهوری در دولت روحانی) را به راه بیندازند. در حالی که همه می‌دانیم که آنچه کشور را به این روز در آورده برخی سیاست‌ها، عملکردها و رویکردها در عرصه تصمیم‌گیری و اجرا بوده است».

هر وقت امور به نفع مردم در حال پیگیری است، صدای اعتراض افراطیون اصلاح طلب بلند می شود. آقای زیباکلام مدعی شده است که در این ۵ ماه گشایش ۱۰۰ درصدی رخ نداده است. این اظهارنظر توهین به شعور مردم است. گویا وی فراموش کرده است که دولت روحانی چه میراثی به دولت سیزدهم تحویل داد. تورم ۴۳ درصدی و بدهی سرسام آور، تنها بخش کوچکی از میراث «دولتِ اصلاح طلبان» است.

زیباکلام:دولت رئیسی گشایش صد در صدی ایجاد نکرد/ مسبب مشکلات موجود مخالفان برجام و FATF هستند

آقای رئیسی- ۱۹ دی- در صحن علنی مجلس گفت: «موفقیت‌های بعضی از کشورها و غربی‌ها را به رخ ما نکشند. به لطف خداوند امروز پایین‌ترین سطح ابتلا و پایین‌ترین سطح فوتی کرونا در کشور وجود دارد و این جای شکرگزاری به درگاه الهی دارد. امروز علی‌رغم شرایطی که همسایگان ما و برخی کشورهای غربی دارند با همت مردم و پیگیری مسئولان و در رأس آن با عنایت پروردگار متعال شاهد وضعیتی کاملاً متفاوت در ایران اسلامی هستیم».

رئیس جمهور افزود: «آمارها نشان می‌دهد که کنترل و سیر نزولی تورم آغاز شده است. نه فقط در چند سال اخیر، در تاریخ ۵۰، ۶۰ ساله کشور این میزان تورم بی‌نظیر بود، امروز سیر صعودی تورم تبدیل شده به سیر نزولی تورم و این سیر نزولی آغاز شده است و این آغاز، آغاز مبارکی است که بعداً به کاهش قیمت‌ها بیانجامد».

وی در ادامه گفت: «ما در این چند ماه افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی را شاهد بودیم... م. علی‌رغم برخی از سخنانی که گفته می‌شد که «پول یا امکان صادرات نفت نیست» یا «امکان صادرات است اما پولش برنمی‌گردد» اما این اتفاق افتاد، هم افزایش صادرات نفتی و هم بازگشت وجوه حاصل از صادرات...ظرف ۳ الی ۴ ماه گذشته روابط اقتصادی با برخی از کشورها در منطقه تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است».

آقای رئیسی همچنین- ۱۴ آذر ۱۴۰۰- در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفته بود: «دولت علاوه بر هزینه هایی که دارد فاکتورهایی از دولت قبل وجود دارد یعنی هزینه ها از قبل شده است و اکنون دولت باید پرداخت کند، یعنی ماهانه  ۱۰ هزار میلیارد تومان این بدهی ها پرداخت می‌شود».

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده، متوسط ماهیانه صادرات غیرنفتی در دولت سیزدهم ۱۶ درصد بیشتر از متوسط ماهانه در چهار ماه آخر دولت قبل و ۳۵ درصد بیشتر از میانگین هشت سال عملکرد دولت روحانی است. همچنین گزارش‌های مرکز آمار حکایت از آن دارد که رشد نرخ تورم ماهانه در ماه‌های اخیر سیر نزولی داشته است.

افزایش صادرات روزانه نفت و میعانات گازی، دسترسی به بخشی از منابع ارزی در کشورهای خارجی، عضویت ایران در پیمان اقتصادی شانگهای، واردات حدود ۱۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور، امضا و اجرای قرارداد سوآپ گازی میان‌ترکمنستان، ایران و آذربایجان، افزایش ارتباطات اقتصادی با همسایگان، عملیاتی‌سازی پروژه خط آهن شلمچه- بصره و پروژه خط آهن اسلام‌آباد- تهران- استانبول و... تنها بخشی از اقدامات ایران در ماه‌های اخیر است.

طنز تلخ ماجرا اینجاست که طیفی که در دولت روحانی مدعی بود که آواربرداری دولت حدود ۱۶ سال زمان می برد، حالا ادعا می کند که چرا دولت رئیسی در ۵ ماه اول، گشایش ۱۰۰ درصدی را رقم نزده است!

** مسبب مشکلات موجود، مخالفان برجام و FATF هستند

«جواد امام» از افراطیون اصلاح طلب و از فعالین فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «مسبب اصلی اوضاع امروز اقتصاد، سیاست‌هایی همچون نپذیرفتن FATFو ممانعت از احیای برجام است و مقصر اصلی کسانی که چنان شعارهایی علیه این سازوکارهای جهانی می‌دادند».

وی در ادامه گفت: «ما سال‌هاست که بر همه درهای اقتصاد قفل زده‌ایم و تا گشایشی در این راستا صورت نگیرد، تا برجام احیا نشود، تا همچون همه کشورهای عادی جهان با سازوکارهای FATF همراه نشویم و دیگر قفل‌های اقتصاد را باز نکنیم، نمی‌توان به گشایشی در اوضاع معیشتی مردم امید داشت».

این فعال تندرو اصلاح طلب همصدا با ترامپ و نتانیاهو و بایدن و بیلنکن و نفتالی بنت، ایران را کشوری غیرعادی معرفی می کند. معمر قذافی- دیکتاتور سابق لیبی- هم همین تصور را درباره کشورش داشت و به همین خاطر برای عادی شدن لیبی، صنعت هسته ای خود را بار کشتی کرده و به آمریکا تقدیم کرد.

آیا در ادامه، کشور لیبی به کشوری عادی و پیشرفته در منطقه و جهان تبدیل شد!؟ پاسخ منفی است. لیبی سالها درگیر جنگ و بی ثباتی شد و قذافی نیز با حقارت مُرد و این کشور هیچگاه روی آسایش و آرامش به خود ندید.

از نظر ترامپ و بایدن و اوباما و نتانیاهو و نفتالی بنت، ایران در صورتی به کشوری عادی بدل خواهد شد که مرزهای خود را به روی تروریست های تکفیری باز کند و در صنعت موشکی خود بتن بریزد و غنی سازی ۲۰ درصد را متوقف کرده و برای تهیه داروی کودکان ایرانی از آمریکا گدایی کند و به واسطه FATF دانشمندان و مراکز علمی و حافظان امنیت را در داخل کشور تحریم کرده و به به بازوی وزارت خزانه داری آمریکا تبدیل شود.

جواد امام در مصاحبه مذکور با انتقاد از سیاست خارجی، مدعی شده است که «ما سال‌هاست که بر همه درهای اقتصاد قفل زده‌ایم». این در حالی است که در دولت روحانی بیش از ۹۰ درصد دستورات FATF اجرا شد. این در حالی است که خیلی از اعضای FATF اصلا به این میزان به دستورات عمل نکردند.

در دولت روحانی در قلب راکتور هسته ای بتن ریخته شد و چرخ سانتریفیوژها از حرکت ایستاد و بخش اعظم ذخایر اورانیوم غنی شده به خارج از کشور منتقل شد. در دولت قبل، ایران به صورت یکطرفه و پیش دستانه و با عجله در ظرف مدت ۲ ماه تمامی تعهدات خود را انجام داد. ظریف با جان کری به پیاده روی رفت. روحانی با اوباما تلفنی صحبت کرد و وی را مودب و باهوش نامید، عراقچی برای وندی شرمن کارت پستال کریسمس فرستاد و...آیا این اقدامات باعث بازشدن قفل اقتصاد ایران شد!؟ پاسخ منفی است.

علیرغم انجام تمامی این موارد در دولت روحانی دلار حدود ۱۰ برابر افزایش یافت. قیمت مسکن در تهران نیز حدود ۱۰ برابر گران شد. قیمت مرغ و تخم مرغ و خودرو و و لوازم خانگی و...به طرز سرسام آوری گران شد.

حالا مسببان و بانیان اصلی مشکلات موجود و جماعتی که در سال ۸۸ با «شورش علیه جمهوریت»، قطعنامه ۱۹۲۹ را به ملت ایران تحمیل کردند، قصور و تقصیرهای خود را به گردن دیگران می اندازند.

** در دولت روحانی مذاکرات روند کارشناسی طبیعی داشت، اما الان نه

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «در شش دور اول که مذاکره‌ها در دولت آقای روحانی انجام شد، بیشتر بازخوردها در داخل کشور بود؛ به‌خصوص رسانه‌هایی که به حزب رقیب دولت روحانی نزدیک‌تر بودند درباره مذاکره‌ها بیشتر سروصدا می‌کردند و اغلب هم لحن انتقادآمیز داشتند، اما در خارج از ایران، به ‌این علت که مذاکره‌ها روند کارشناسی طبیعی را طی می‌کرد، چندان جنجال خاصی ایجاد نمی‌شد».

در ادامه این مطلب آمده است: «در دولت آقای رئیسی برعکس شد؛ یعنی در ایران رسانه‌ها کمتر از تیم مذاکره‌کننده انتقاد کردند، ولی در خارج، با توجه به اینکه دولت رئیسی رویکرد جدیدی در پیش گرفت، جنجال بیشتری آفریده شد؛ به‌خصوص که تیم ایران هم به‌دنبال این بود که به‌ویژه در فضای رسانه‌ای غربی نقش‌آفرینی بیشتری کند، اما این کار را با ظرافت چندانی انجام نداد؛ این امر عکس‌العمل‌های تندتری را ایجاد کرد».

این روزنامه اصلاح طلب ادعا کرده است که در دولت روحانی مذاکرات روند کارشناسی طبیعی داشت و در دولت رئیسی از این روند خارج شده است. گویا تاکید دولت مبنی بر لغو کامل تحریم ها و اخذ تضمین و راستی آزمایی، از نظر این روزنامه اصلاح طلب مصداق خروج از روند کارشناسی است.

جالب است که روزنامه ای از روند کارشناسی سخن می گوید که در سال ۹۴ مدعی شده بود که «امضای کِری تضمین است و ایران از اجرای برجام اطمینان دارد»!

زیباکلام:دولت رئیسی گشایش صد در صدی ایجاد نکرد/ مسبب مشکلات موجود مخالفان برجام و FATF هستند

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی- ۹ اسفند ۹۷- درباره نقشه دشمن در برجام گفته بود: «برای دشمن، این برجام، سه ضلعی است نه یک ضلعی. اوباما فکر می کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می رسد، اما آدم عجولی که آمده(ترامپ)، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می رسد. اینکه اصرار می کنند بر برجام ۲ در منطقه، برای این است که می خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، این خونی را که در عالم اسلامی جریان پیدا کرده، بخشکانند. اگر العیاذبالله ما رفتیم و در برجام ۲ شرکت کردیم، به همین تمام می شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام ۳ هم خواهند داشت، چون دشمنان معتقدند که چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است».

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه فعلی و معاون سابق عربی و آفریقای وزارت خارجه پیش از این در گفت وگویی با اشاره به تماس تلفنی حاج قاسم با وی تصریح کرد: «فردای روزی که تصاویری از قدم زدن ظریف با جان کری منتشر شده بود، حاج قاسم با من تماس گرفت و در آن تماس، کمک تسلیحاتی و ارتباط مستقیم آمریکایی ها با داعش را گوشزد کرده و گفته بود این پیام به آقای ظریف منتقل شود».

رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال ۱۴۰۰ در سخنرانی زنده تلویزیونی فرمودند: «آمریکا باید همه‌ تحریم‌ها را لغو کند، بعد ایران راستی‌آزمایی خواهد کرد و در صورت لغو واقعی تحریم‌ها، بدون هیچ مشکلی به تعهدات برجامی خود بازخواهیم گشت. قول آمریکایی‌ها معتبر نیست که بخواهند تحریم‌ها را روی کاغذ بردارند بلکه باید در عمل تحریم‌ها را بردارند و جمهوری اسلامی آن را راستی‌آزمایی کند».

ایشان در ادامه تاکید کردند: «برخی می‌گویند نباید فرصت‌سوزی کرد. این حرف درست است اما عجله هم نباید کرد. بعنوان نمونه، در قضیه‌ برجام عجله شد و در حالی که ما همه‌ تعهدات خود را انجام دادیم، طرف‌های مقابل، تعهداتِ روی کاغذِ خود را انجام ندادند... بحث «اول من، اول تو» نیست بلکه ما به تعهد آنها اطمینانی نداریم زیرا در زمان اوباما به آنها اعتماد و به تعهدات خود عمل کردیم اما آنها در حالی‌که روی کاغذ از برداشته شدن تحریم‌ها سخن می‌گفتند، به تعهدات خود عمل نکردند و عوامل‌شان هر شرکتی را که قصد کار کردن با ایران داشت، از سرمایه‌گذاری می‌ترساندند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    23 1
    زیبا کلام مزخرف میگه. باید وی را بندازن تو سوراخی تا حالش جابیاد‌ اگه به اصحاب فتنه فرصت بدهند ، خیلی پُررو خواهند شد.
    • سید IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      11 1
      خداوند بر درجات بوذرجمهر حکیم بیفزاید که از حکمت و درایت خویش قرن ها پیش فرموده است: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    8 1
    با سلام انتظار گشایش صد در صدی نشان می دهد که آقای زیبا کلام به سررشته بحران اقتصادی دولت روحانی اعتراف کرده و بابیان درصدی در مقایسه با دولت رئیسی شرایط اقتصادی دولت روحانی را بمقدار صفر درصدی دانسته است. از این بابت بنظر می رسد آقای زیبا کلام واقع بینانه اظهار نظر کرده است. اما از منظر گشایش صد درصدی بنظر می رسد وی جانب احتیاط را در پیش گرفته است. انتظار ملت شکوفائی سرمایه های مادی و انسانی و معنوی انقلاب اسلامی و ملت ایران است و با اتخاذ تدابیری رکورد های شگفت انگیز بایستی رقم زده شود تا به استناد این تحولات ضمن لی اثر کردن تحریم ها سنگ بنای خیزش تمدنی در ابعاد جهانی فراهم آورده شود. انتظار ما یک تحول ۱۰۰۰ درصدی است . این انتظار به حکم تجربه مشابه در ابعاد راهبردی و بازدارندگی چندان دور از انتظار نیست. صادقانه خدمت زیبا کلام عرض کنم شما و جریان متبوع تان از صدر تا ذیل در عداد سفیه هستید و هیچ رابطه معناداری با عمق تحولات اجتماعی پس از انقلاب اسلامی ندارید. آن شاء الله باشید و این مطالب را ببینید.
  • Korush.t IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    5 1
    کلام این آقا کجاش زیباست؟؟هرچی از دیدیم و شنیدیم زشت بود از داشتن دوست دختر و خوردن مشروب در گذشته تا اظهارات سخیفش در مورد دولت مردمی و انقلابی جناب ریسی و سایر مسائل
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    7 0
    ایجاد کرد.چشم نداری اینهمه.... !!! رو ببینی؟
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    7 1
    ما در آستین خود مار پرورش میدهیم.یکی نیست درباب خزعبلات زیبا کلام چون و چرایی بکند.اینو میگن ستون پنچم و پیاده نظام شیطان بزرگ. در دانشگاه هم صاحب کرسی هست!فاعتبروا یا اولی الابصار
  • ماحسون IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    4 1
    خواهشا از از لفظ زیبا کلاغ استفاده کنید، واینکه برای یه بار رفتم تو خبرگذاری های اسلاح طلب انگار داشتم روزنامه ... صهیونستی مطلب ضد ایران ومسئولان بلند رده زده،یعنی حاضرأ نه پدافند نه موشک ونه هیچ قدرت نظامی نظامی نداشته باشیم هسته ای که هیچ،خدایی نکرده بشیم تفرجگاه نفتی و بایدن و اون موقشنگ که یه شانه به سرهم نمیزنه ریس انگل یس میگم بشیم
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    3 2
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست. اخیراً هم دیدیم که آمریکایی‌های عهد شکن، در برجام بسیار وقیحانه عمل کردند. کشورهای اروپایی همراه با آمریکا هم، از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ اما در مقام زبان‌بازی و حرف‌زدن همیشه طلب کارند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. البته از آنجا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ می دانیم که وجود تحریم‌ها گرچه ظاهراً مشکلاتی جزئی را برای ما ایجاد می‌نماید، اما سبب می‌شود که ما به اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری بدهیم و در نتیجه با قوی شدن در حوزه‌ی اقتصاد بتوانیم تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر سازیم؛ در حالی که اگر تحریم‌ها به فرض محال برداشته هم بشود، باز هم بالاخره باعث رخوت و شرطی شدن اقتصاد نفتی کشور شده و ما را به دشمنان وابسته نگه می‌دارد. لذا اطمینان داریم که سازش و وابستگی هیچگاه مشکلات ما را به‌طور اساسی حل نخواهد کرد؛ و با این وصف هیچ علاقه و عجله‌ای هم برای یک توافق جدید، حتی اگر مثلاً خوب هم باشد، نداریم. اما چنانچه بنا باشد توافقی حاصل شود، باید نه یک توافق خوب، بلکه یک توافق عالی و در حد شأن ملت مقاوم، صبور و سلطه‌ناپذیر ایران باشد. در این توافق باید بر اساس سیاست قطعی، تمام تحریم‌ها لغو شود؛ زیرا معتقدیم تمام تحریم‌ها به هر بهانه و با هر برچسبی که وضع شده است ناعادلانه، ظالمانه، مؤثر و غیرقانونی است. نمی‌توان تحریم‌ها را تقسیم بندی به حوزه‌های مختلفی مثل هسته‌ای و غیر هسته‌ای نمود؛ یا آن‌ها را به تحریم‌های قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام تقسیم نمود. سیاست قطعی اعلام شده از طرف رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت‌های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، باید کلمه‌به‌کلمه و موبه‌مو به‌طور شجاعانه اجرا گردد.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    2 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند؛ یعنی ساختار تحریم‌ها در تمام لایه‌های هسته‌ای، موشکی، پهپادی، منطقه‌ای و حقوق بشری و غیره باید برچیده شود. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ی‌ تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده‌اند، بپردازند. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید با جریمه‌ی تأخیر آن، وصول گردد. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی‌مدت قرار گیرد و تا زمانی که راستی‌آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته شود و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن، توسعه یابد. در شرایطی که طرف‌های برجامی طی شش سال به طور پیوسته بر خلاف تعهدات خود عمل کرده‌اند، دلیلی برای حفظ پیوسته‌ی تصاویر تأسیسات هسته‌ای وجود ندارد. ما به دوربین های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، اطمینان نداریم. این دوربین‌ها باید جمع‌آوری شوند و اجازه‌ی حضور به این جاسوسان در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. با توجه به پیشرفت فناوری احتمال دارد در این دوربین‌ها فرستنده گیرنده‌هایی کار گذاشته شده باشد که تا زمانی که سیگنال کدشده‌ای را دریافت ننموده‌اند هیچ ارسالی انجام ندهند و با دریافت کد، تصاویر را ارسال نمایند یا اقدامات خرابکارانه‌ی دیگری را انجام دهند. در هر حال اگر قرار است کار اشتباه ضبط پیوسته‌ی تصاویر، که یک عقب نشینی در برابر دشمن غیر قابل اعتماد است، صورت گیرد، حداقل این کار باید توسط دوربین‌های خودمان انجام شود و آژانس باید این را بپذیرد.
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    2 0
    باید شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم‌ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن‌ها از منطقه و عدم حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا سه کشور اروپایی یا آمریکا با بازگشت صوری به برجام، نتوانند از این امتیاز یک‌طرفه به‌ضرر ما سوءاستفاده کنند و درصورتی که بخواهند چنین کاری کنند باید از برجام خارج شده، اجرای پروتکل الحاقی را کنار گذاشته و از پیمان عدم اشاعه‌ی هسته‌ای خارج شویم. مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرارداد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها، و حذف آقایی دلار از چرخه‌ی اقتصاد کشور باشد. لذا ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده، درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، مقاومت مقتدرانه در برابر فشارها و تهدیدات غرب و رژیم صهیونیستی، و مقابله به مثل لازم با طرف‌های غربی تا رسیدن به یک توافق عالی با مشخصات فوق‌الذکر یا نپذیرفتن هرگونه توافق دیگر است.
  • اسی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    2 0
    دیپلماسی ابزاری از طرف غرب تا دیپلمات‌های جهان سومی را در زمین خود بازی داده به نفع خود به این نمونه دقت کنید ۱_گفتگوی لعیا جنیدی با دکتر عابدی چند روز قبل از ترور سلیمانی ،،سلیمانی مانع تصویب آف ای تی اف،،. ۲_ ظریف بین دیپلماسی و میدان تعارض ومانع دیپلماسی ۳_رسانه غرب. ،،ترور سلیمانی نتیجه عکس داد. ،، آیا یکی از نتیجه ها تصویب آف ای نبود۴_ چه کسانی گرا ی ترور را داده آن ۵_ این آقا وامثالهم کوچه چپ وگر نه چه کسیست نداند درخت استعمار درخت بی سایه است چه رسد به اینکه با حذف استعمار گری کفگیرشان به ته دیگ خورده ،، حتما گفتگوی جنیدی با عابدی را ببینید
  • DE ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    5 0
    اقای زشت کلام تجزیه طلب !خودت رو نخود هر آشی نکن اول بگو میلیون ها تومان پول مردم کمک کننده به زلزله زدگان کرمانشاه کجا پرزد رفت؟
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    3 0
    آقای زیباکلام تو باز حرف زدی مگر در زمان روحانی برجام. اجرا نشد کدام مشکل مردم حل شد مگر خودت قبل از قبول برجام در روزنامه شرق ننوشتی اگر ایران برجام را قبول کند ایران گلستان می شود پس چی شد آقای ... مگر ایران از برجام. خارج. شد. که حالا چنین مزخرفاتی سرهم هم میکنید چرا در دولت روحانی از مشکلات مردم نمی گفتی یا می ترسیدی پولی که از بابت زلزله زدگان به جیب زدی ازت بگیرند ولی مطمئن باش دیگه آخر خطی هرچی بالا کشیدی باید پس بدی
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    2 1
    شما را به کدخدا قسم یه کمی بفکر ما باشید اگر وضع اینجوری پیش بره ما از چشم ارباب افتاده دیگر وقعی بما نمی گذاردfatf یا امتیازی دیگر یا میدانداری بما بدهید روسیه.و چین اخه غرب فداش بشم خوبه
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    1 0
    آقا یان چه ضعفی ازتان در نزد صهیون موجود است که اینقدر از مواضعش حمایت می کنید ؟ چرا ؟ آیا عاق مادر بودن ،یا آه پدر ومادر آدم های که از راه راست منحرف کردید ویا ضدیت با نظام اسلامی و اطاعت آگاهانه از نفس وشیطان مانع توبه شما شده نمیدانم
  • DE ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    1 1
    همیشه خرده پول و خرده قرض و خرده علم پدر انسانها را در می آورد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس