لغو برخی پروازهای آمریکا پس از آزمایش موشکی کره شمالی

به دنبال آزمایش موشکی جدید کره شمالی، مقر فرماندهی هوا فضای شمال آمریکا در اقدامی احتیاطی دستور توقف برخی پروازها را صادر کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال آزمایش موشکی تازه کره شمالی، مقر فرماندهی هوا فضای شمال آمریکا دستور توقف برخی پروازها را صادر کرد.

به نوشته وبگاه «ایست بی تایمز» یک مقام آمریکای روز چهارشنبه گفت که به دنبال اقدام جدید موشکی کره شمالی، دستوری برای برخی خلبانان از سوی مقر فرماندهی هوای فضای شمال آمریکا برای مدت کوتاهی صادر شد. این دستور سراسری نبوده و برای برخی بخش‌های آمریکا صادر شد و سخنگوی مقر فرماندهی هوا فضای شمال آمریکا آن را از بیم تهدید بالوقه علیه آمریکا اعلام کمرد.

 این مقام نظامی آمریکا گفت که به عنوان یک اقدام احتیاطی، هوانوردی آمریکا به طور موقت پروازهای برخی از فرودگاه‌ها در امتداد ساحل غربی را متوقف کرد. سخنگوی مذکور گفت که پرتاب موشک شناسایی و ارزیابی شد که تهدیدی برای قاره آمریکا نیست.

دولت کره شمالی بامداد چهارشنبه درباره آزمایش موشکی روز خود توضیحاتی را به رسانه‌ها ارائه کرد.

ارتش این کشور گزارش داد که روز سه شنبه یک موشک مافوق صوت را آزمایش کرده تا مشخصات فنی سیستم تسلیحاتی جدید را تایید کند. پیونگ‌یانگ توضیح داد که این پرتابه به «هدف تعیین شده در آب‌های در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری اصابت کرده است».

بامداد سه‌شنبه بود که وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی موشک بالستیکی را به سمت دریای شرق شلیک کرد که بیش از ۷۰۰ کیلومتر را در ارتفاع ۶۰ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۰ ماخ یا ده برابر سرعت صوت پرواز کرد.

طبق گزارش رسانه کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در مراسم آزمایش این موشک مافوق صوت شرکت کرده است. این رسانه توضیح داد: «هدف این شلیک آزمایشی، تأیید نهایی مشخصات فنی کلی سیستم تسلیحات مافوق صوت توسعه یافته بود».

این دومین پرتاب موشک کره شمالی در کمتر از یک هفته بود. پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این نیز «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس