کد خبر 1325913
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۵
مذاکرات-نمایه

در دوره روحانی امتیازات زیادی به دشمن دادیم، تحریم‌ها از ۷۰۰مورد به بیش از ۱۵۰۰مورد رسید و این تلقی از مذاکرات به معنای تسلیم شدن در برابر زورگویی دشمنان است.

به گزارش مشرق، رهبر انقلاب اسلامی بارها درخصوص مذاکرات و نوع تعامل با کشورهای مختلف نکاتی را طرح کرده‌اند که برآمده از عقلانیت و دانشی وسیع نسبت‌به مسائل بین‌الملل است؛ ازاین‌رو در دوره‌های مختلف شاهد بیاناتی از ایشان در خصوص مذاکره با دنیا بوده‌ایم که در تازه‌ترین مورد می‌توان به سخنان ایشان در دیدار تصویری با جمعی از قشرهای مختلف مردم قم، اشاره کرد.

ایشان در این دیدار در همین زمینه افزودند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو» نیز جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنان که تاکنون تسلیم نشده و ازاین‌پس نیز نخواهیم شد. در گذشته جمهوری اسلامی بارها با جهانیان  به مذاکره نشسته است که در تازه‌ترین مورد آن می‌توان به برجام اشاره کرد که علی‌رغم انجام تعهدات از طرف ایران، با بدعهدی و کارشکنی طرف غربی مواجه شد. آمریکا درنهایت با خروج از برجام ثابت کرد که به هیچ توافقی پایبند نیست و تنها به‌دنبال قلدری و امتیاز گرفتن از کشورهای دیگر است.اگرچه ترامپ با خروج از برجام مدام با فشار و شرط و شروط‌ ایران را به مذاکره دعوت می‌کرد اما در آن دوران ایران تن به مذاکره با زورگویی نداد و از اقتدار ملی کشورمان دفاع شد. پس از شکست ترامپ و تغییرات در کاخ سفید نیز علی‌رغم درخواست‌های پی‌درپی ایران تن به مذاکره مستقیم به آمریکا نداد و در چارچوب برجام به‌دنبال اثبات رویکرد مثبت ایران در تعامل با دنیا بود.


سخنان اخیر رهبر انقلاب نیز نگاهی کلی به مذاکره با جهان است که مساله جدیدی نیست و در همه دوره‌ها ایران از آن استقبال کرده است. 


با مذاکره نه‌تنها جمهوری اسلامی دست از منافع و امنیت ملی خود نخواهد شست، بلکه به‌دنبال افزایش اقتدار است؛  ازاین‌رو و با شرح آنچه رفت مذاکره به معنای  تسلیم شدن نیست و راهی برای نشان دادن نیت مثبت جمهوری اسلامی است. در این زمینه گفت و گوی ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی و محمدکاظم انبارلویی، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی با روزنامه صبح نو درباره «سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی در مورد مواجهه با دشمن» را در ادامه می‌خوانید.
 
ایمانی: مذاکره ،مساوی با  تسلیم شدن نیست
 ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: حضرت آقا در سخنان اخیرشان درباره مذاکره خواستند یک تابوشکنی از مذاکره داشته باشند.

وی افزود: در ذهن برخی از دوستداران انقلاب اسلامی مذاکره مساوی با  تسلیم شدن است و این رویکرد کاملا نادرستی است.


 ایمانی اضافه کرد: البته برخی زمان‌ها مذاکره به معنای تسلیم شدن است که جمهوری اسلامی نشان داده در چنین شرایطی نه‌تنها دست به مذاکره نخواهد زد، بلکه مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ها خواهد ایستاد و این به این معناست که مذاکره در هر زمانی به معنای تسلیم شدن نیست و می‌تواند مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: مذاکره اگر در زمان خوب و از موضع قدرت انجام شود، برای تامین منافع ملی اثرگذار است.


این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در مذاکره آن چیزی که اهمیت دارد این است که منافع ملی کشور حفظ و بر اقتدار کشورمان افزوده شود، گفت: همچنین مذاکره باید آرمان‌های انقلاب را جلو ببرد؛ این اصول اگر رعایت شود، نه‌تنها مذاکره چیز بدی نیست، بلکه مولفه و الگویی موثر است.


ایمانی خاطرنشان کرد: البته سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی نیز به این معنی نیست که در زمان حاضر مذاکره تجویز می‌شود، بلکه یک تفاوت‌هایی با گذشته اتفاق افتاده است.وی ادامه داد: در زمان ترامپ که کاملا موضع ضدایرانی وجود داشت، خوب معلوم است مذاکره فایده‌ای ندارد.

ایمانی تاکید کرد: در دولت قبلی آمریکا شاهد این بودیم که شرط‌هایی را مدام تکرار می‌کردند و وزیر خارجه آمریکا دست از لفاظی و فشار برنمی‌داشت، مذاکره کردن در آن شرایط قطعا به معنای تسلیم شدن بود که جمهوری اسلامی ایران زیر بار این فشارها کرنش نکرد و تن به مذاکره نداد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: طبیعی بود که در آن شرایط تن به مذاکره ندهیم؛ وقتی زمان تغییر می‌کند و شرایط عوض می‌شود می‌توان دست به مذاکره زد اما این هم به معنای به نتیجه رسیدن مذاکرات نیست و ممکن است مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد.
 
انبارلویی: سخنان رهبر انقلاب درباره مذاکره پیام به مردم و طرف غربی بود
 محمدکاظم انبارلویی، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: ما یک دوره مذاکرات در زمان روحانی داشتیم؛ یک دوره هم در زمان احمدی‌نژاد اتفاق افتاد و در اواخر دوره خاتمی نیز شاهد مذاکراتی بودیم و در هیچ‌یک نتوانستیم به حقوق حقه خود که در آژانس بین‌المللی  انرژی اتمی برای کشورهای عضو تعریف شده است، برسیم.


وی افزود: در دوره آقای روحانی امتیازات زیادی به دشمن دادیم و این به معنای تسلیم شدن در برابر خواسته‌های آن‌ها بود اما تحریم‌ها از ۷۰۰مورد به بیش از ۱۵۰۰مورد رسید و این تلقی از مذاکرات به معنای تسلیم شدن در برابر زورگویی دشمنان است.


 مذاکرات روی لغو تحریم‌ها متمرکز است معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در دوره جدید، جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود تاکید دارد و اجازه نمی‌دهد طرف‌های غربی چیزی که می‌خواهند را دیکته کنند؛ لذا ما با این نگاه به وین رفته‌ایم که تحریم‌ها را لغو کنیم، نه تعلیق و دولت نیز تاکنون با حضور خود در وین و صبوری صورت‌گرفته توانسته به سه کشور شرور اروپایی که به نمایندگی از آمریکا عمل می‌کنند، تفهیم کند که آن دوران گذشته و مذاکرات روی لغو تحریم‌ها متمرکز است و آن‌ها نباید حرفی یا ادعایی درخصوص بحث موشکی یا منطقه‌ای داشته باشند.

انبارلویی افزود: هرچند در روزهای گذشته شاهد نرمش‌هایی از طرف اروپایی‌ها نیز بوده‌ایم اما این‌ها هم نوعی فریب است و ما این‌بار هوشیار هستیم و وحدت و همگرایی بین دولت و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی باعث شده تا هر سه روی یک مساله متمرکز شوند و آن نیز لغو تحریم‌هاست.

وی ادامه داد: شاهد عقب‌نشینی‌هایی در این خصوص بوده‌ایم اما فریب نمی‌خوریم.
 
باب مذاکرات را نبستیم


انبارلویی با بیان اینکه کم‌اهمیت بودن مذاکرات را می‌توان در صداوسیما نیز مشاهده کرد و ما دیگر مسائل اقتصادی و داخلی را به مذاکره پیوند نزده‌ایم و با علم به اینکه تاثیر زیادی روی مشکلات داخلی ندارد، به‌دنبال حل مشکلات خود هستیم، گفت: اما باب مذاکرات را نیز نبستیم و فصل جدیدی از رویارویی با دشمن را تجربه می‌کنیم.

معاون سیاسی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه اگر دشمن تسلیم شود و تحریم‌ها را لغو کند ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد، گفت: در گذشته شاهد نوعی خوش بینی در تیم ایران بودیم و عدم تمرکز روی مطالبات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی باعث شده بود تا طرف غربی با پررویی تمام مدام مطالبات بیشتری را داشته باشد؛ الان تنها بحث لغو تحریم‌ها مطرح است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در خصوص مذاکره گفت :مطالب حضرت آقا یک پیام برای طرف‌های غربی دارد و یک پیام هم برای مردم ایران دارد.

انبارلویی تاکید کرد: پیام سخنان اخیر رهبر انقلاب برای مردم این است که مطمئن باشند تجربیات تلخ گذشته تکرار نخواهد شد؛ پیام این سخنان برای غربی‌ها هم این است که بدانند که ایران تسلیم نخواهد شد و درست است که تحریم‌ها دست آن‌هاست اما خنثی کردن آن‌ها دست ایران بوده که تاکنون هم اتفاق‌های خوبی افتاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ایرانی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    51 11
    عامل همه بدبختی ها غربگرایی است
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      1 3
      دقیقا وتمام خوشبختی ما ازشرقی هاست
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      1 0
      شرق؟ غرب دست از دشمنی بردارد و مثل آدم بیاید در بازار ایران
    • افشین IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      نه غرب و نه شرق پسر جان عامل خوشبختی یک ملت نمیشود.اما تفاوت غرب با شرق در رفتار خصمانه آن هست.برای خوشبخت شدن دست به زانو بگیر و تلاش کن. آنچه خود نداری از دیگران نخواه. غیرت
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 0
      عمویادگار افشین جان !@ االبته که نه شرق ونه غرب! همه دنیا هم اینو میدونن. لطف کن اینو به اونهایی بگو که چهل نفر چهل نفر مذاکره کننده میفرستند وین
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    14 35
    بازم وعده سرخرمن! عمرمون تموم شد.
    • افشین IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      واقعا فهم این مطلب برای شما شد وعده سر خرمن؟؟ هیچ وعده سرخرمني وجود نداره.برای پیشرفت باید خودت زحمت بکشی و خودمون زحمت بکشیم . درستش هم همینه. این کشورهای زورگو جایی رو خراب نکنن آباد نمیکنند. پس تا عمرت کامل تمام نشده یک کار درست در زندگیت برای خودت و مردمت بکن.حداقل اگه نمیدونی کاری بکنی حرف نزن.اینکه دیگه سخت نيست؟؟
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 13
    ما از پای نمی نشینیم
    • GE ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 1
      بارک الله. از وزیر خارجه طالبان چه خبر تشریف بردند؟
    • افشین IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      بنظر شما وزیر خارجه طالبان ادمتر هست یا وزیر خارجه امريکا؟؟؟ طالبان بیشتر در افغانستان جنایت کرده یا آمریکا؟؟؟
    • افشین IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      طالبان بیشتر در افغانستان جنایت کرده یا امريکا؟؟ با نوکری غرب خوش میگذره نه ؟؟
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 0
      دادا افشین پس شوما بااین استدلالت بگرد ببین هرکی کمتراز آمریکا آدم کشته براش فرش قرمز پهن کن تا اموراتت بگذره.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    18 7
    اولیانوف(نماینده ارشد روسیه) گفته ایران تحت فشار روسیه و چین از برخی از خواسته‌هایش چشم‌پوشی(عقب نشینی)کرده..چرا دولت مردان ایرانی و مذاکره کنندگان تکذیبش نمیکنن؟؟
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      بخاطر اینکه جناب اولیانوف این حرفو نزده و تو دروغ میگی!!
    • محمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      براي اينكه واقعيته عزيزم
    • افشین IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      اوليانف کی گفت فشار؟؟ این بار چندم هستکه تو داری این حرف تحریف شده رو میگی. مذاکره کنندگان ایران گفتند شش دور مذاکره قبلی رو قبول نداریم.چین و روسیه پیشنهاد کردند که بخشی از اون مذاکرات رو بعنوان پیش نویس که انشالله معنيش رو بفهمي قبول کنند تا مذاکرات دچار مشکل نشه. اولا پیشنهاد دادیم تا فشار آوردیم فرق داره. دوم بخشی از مذاکرات و سوم بعنوان پیش نویس. حالا اگه اون شش دور مذاکرات خوب بوده که پس چه عيبي داره پذیرفتن بخشی از اون و اگه بد بوده که پس چرا شما اصلاح طلبان پزش رو ميداديد؟؟؟
  • من IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    16 6
    من قبول دارمروحانی اون موقع خیلی امتیاز داد الان دولت فخیمه تمام سعی و تلاشش را دارد انجام می دهد تا حداکثر امتیاز را به چین و روسیه بدهد
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      2 0
      تاچشم شما غربگداها در بیاد !!!
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      1 0
      جان؟
    • GE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 1
      آفرین. آفرین...
    • افشین IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      یه دروغگو نظر میده و یک غربگدا براش آفرین آفرین میکنه که هردو از بیسوادی هست یا نقیض بودن. ما برای شکستن دیوار تحریمها نیاز به کشورهایی داریم که هم قدرت داشته باشند و هم انگیزه و هم صابون تحریمهای یک جانبه غرب به تنشان خورده باشه. چین و روسیه هردو این مشخصات رو دارند.ضمن اینکه سالهاست رفتار خصمانه ای با ما ندارند و در برخی امور دارای منافع همسو هم هستیم.خلاصه کلام شما غربزده ها فرصت داشتید ...حالا زمان آن رسیده که انقلابیون با تکیه بر دستور کار نه شرقی و نه غربی اما با همکاری دوستانه با طرف شرقی کار را پیش ببرند. حالتون رو میفهمم ولی همینه .تکیه به اجنبی در سطح بالا آخرش میشه این.
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 0
      بدبختی جماعتی مثل تو همینه که ذوب در توهمات " مثلا " غرب ستیزی هستید و بحدی کورباطن وبی ظرفیت که هیچ نقدی رو برنمیتابید .
    • من IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      1 0
      درست می گی من دروغگویم اما نمی دونم کی با وعده های الکی مردم بیچاره ساده دل رو گول می زنه رای میگیره
  • حمید NL ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    9 8
    شما شرعا وقانونا مسئولید امتیازاتی که روحانی داده پس بگیرید واصلا برجام را قبول نکنید
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      کدام شرع و کدام قانون؟؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      منتظر کسب اجازه از شما بودند! متاسفانه در متن برجام تعهداتی رو یک طرفه امضا کردند که تا سالها دامن گیر کشوره. ولی امیدواریم با درایت دولت جدید، حل بشه
    • افشین IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      متاسفانه اینها تعهداتی برای چندین سال متوالی بر گردن ملت انداختند که گویا فکر میکردند مسابقه و رکورد زنی در واگذاری حقوق یک ملت بوده. متاسفانه ما برای فرجام هزینه های خود را داده ایم .پس حالا باید از عواید آن برخوردار باشیم و در چتر همین برجام در مقابل عدم تعهدات آنها ما هم تعهدات خود را کم کنیم.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    با مذاكره كه عقايد افراد تغيير نمى كند با نادرستى عقايد افراد ميشود به اين هدف تا نادرستى ان عقيده درعمل به انها تفهيم شود وحاضر شوند انرا اصلاح نمايند
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    این که بتن ریخته شود در خاک کشورمان که بنا بر درخواست دشمن هست خودش تسلیم شدن هست!
    • افشین IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      بعضی وقتها برای برخیها باید کلاس عملی گذاشت تا یک مطلب رو بفهمند. فرجام یک کلاس عملی برای غربزده ها و برخی مردم بود تا بدانند که اینها نه تعهد می فهمند و نه امضا قابل اعتباری دارند. معنی این کلاس درس تسلیم نیست. امید است که درس را خوب یاد گرفته باشید.
  • علیم IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    از مردم مایه نگذارید دل مردم پر خونه
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    آدرس غلط ندهید قانون بین الملل که آژانس هست و می‌گوید همه کشورها حق فعالیت صلح آمیز دارند ولی شما می روید مذاکره می کنید با چند کشور و اتفاقا بمب اتم هم دارند که از آن قانون مشخص آژانس که فراتر از آن را امضا کنید اسمش هر چی نباشد تسلیم شدن قطعا هست حالا اسمش هرچی بخواهید بگذارید برجام سعد آباد احیای برجام رفع تحریم!
    • افشین IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      منافقین از کفار بدترند. شما ناراحت تسلیم هستید یا ناراحت مذاکره کردن؟؟؟ اگه مذاکره نکنند باز همین شماها نميايد بگید مگه مذاکره چه عیبی داره؟؟؟ البته یکی از محاسن مذاکرات گفتن حرفها رو درو هست و قسمت دیگرش هم زمان. بیشتر از این هم اینجا قابل توضیح نیست.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    آیندگان خوب قضاوت می کنند نه الان با توجیهات مسخره بگویید تسلیم زیاده خواهی دشمن نمی شوید
    • افشین IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      آیندگان هشت سال پیش کجا بودند برای قضاوت ؟؟ شما سربازان اسقاطيل ملت ایران رو مثل خودتون عقب افتاده حساب ميکنيد؟؟؟ خودتون هستید.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    این تعریف وتمجید وتکذیب های بیفایده و از سر شکم سیری رو رها کنید . به داد مردم برسید . قله کوه مشکلات اقتصادی واجتماعی سر به فلک کشیده . اعتصاب و تظاهرات و اعتراضات هرروز درحال افزایشه. طبق فرمایش امام (ره) نگذارید کار به یک یوم الله دیگر برسد.
    • افشین IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      کدوم اعتصاب و تظاهرات؟؟ با حرف مفت زدن هشت سال پیش هم رفتید و فقط گند زديد. تازه بعد معلوم شد مردم بهانه هستند.اما خیلی حرفهاي دیگه هم زده.به همش اعتقاد داري؟؟ج بله . یوم الله زیاد در پیش داریم.خرمشهرها در پیش هست. اما نه برای منافقین. هشت سال پیش که با یک دلاری و هزار تومنی ميرقصيديد هم همینو ميگفتيد. اما تمام شد دوران کولی گرفتن.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    امریکا می آید منافع ملی خودش را به پای میز مذاکره بیاورد؟ فقط برابر چرا کردن سلاح اتمی خودش مقابل سلاح اتمی روسیه ولی شما چی؟ فناوری هسته ای مقابل رفع تحریم نفت خودتان! از شهدا خجالت بکشید
    • افشین IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      شما باید اول از شهدا خجالت بکشی اگه به راه شهدا اعتقاد داری. اولین سفارش شهدا پیروی از ولایت فقیه هست. شما انجام بده اگه راست میگی بقیه ش رو بقیه بلدن پیش ببرن.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    یکی خلاصه خبر رو بگه
  • milad IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    اخرش رفتید سراغ همون مذاکره ای که روحانی سنگ بناشو گذاشت!
  • رضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    دولت روحانی تمام شده از خودتان بفرمایید
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    درود بر مشرق
  • انسان IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    مذاکره چیز بدی نیست...ولی مهمتر از اون اینه که ما از داخل ضربه میخوریم...از مسئولی که اصلا جاش اشتباست..از اونی ک فقط فکرش پر کردن جیب خودش و خاندانشه..از اونی که میترسه از شفاف سازی که نکنه دستش رو بشه و دیکه نتونه از بیت المال دزدی کنه..از اونی که...کاش...
    • افشین IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      بله.اینها از تحریم بدتر هست .ولی اون دولت قبل بود و در دولت جدید کم کم شر مدیران فاسد قبلی کم خواهد شد. کمی صبر لازم هست.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    دولت شما رو هم داريم ميبينيم.
  • محمد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    دولت جديد قبل از آمدن سركار به دفعات و شفاف اعلام ميكرد هيچ مذاكره جديدي در كار نيست و فقط در صورتي كه آمريكا اول تحريمها را لغو كند ما هم به تعهدات خود عمل ميكنيم چه شد يكدفعه رفتن براي مذاكرات؟
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    3 0
    زمانی که در جریان مذاکرات آنها باز هم تحریم میکنند ایران هم باید غنی سازی رو از ۶۰ درصد ببرد روی ۹۰ درصد
    • GE ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 1
      نه بابا شوخی میکنی.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    روحانی راه تعامل با دنیا را در پیش گرفت
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    2 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست. اخیراً هم دیدیم که آمریکایی‌های عهد شکن، در برجام بسیار وقیحانه عمل کردند. کشورهای اروپایی همراه با آمریکا هم، از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ اما در مقام زبان‌بازی و حرف‌زدن همیشه طلب کارند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. البته از آنجا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ می دانیم که وجود تحریم‌ها گرچه ظاهراً مشکلاتی جزئی را برای ما ایجاد می‌نماید، اما سبب می‌شود که ما به اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری بدهیم و در نتیجه با قوی شدن در حوزه‌ی اقتصاد بتوانیم تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر سازیم؛ در حالی که اگر تحریم‌ها به فرض محال برداشته هم بشود، باز هم بالاخره باعث رخوت و شرطی شدن اقتصاد نفتی کشور شده و ما را به دشمنان وابسته نگه می‌دارد. لذا اطمینان داریم که سازش و وابستگی هیچگاه مشکلات ما را به‌طور اساسی حل نخواهد کرد؛ و با این وصف هیچ علاقه و عجله‌ای هم برای یک توافق جدید، حتی اگر مثلاً خوب هم باشد، نداریم. اما چنانچه بنا باشد توافقی حاصل شود، باید نه یک توافق خوب، بلکه یک توافق عالی و در حد شأن ملت مقاوم، صبور و سلطه‌ناپذیر ایران باشد. در این توافق باید بر اساس سیاست قطعی، تمام تحریم‌ها لغو شود؛ زیرا معتقدیم تمام تحریم‌ها به هر بهانه و با هر برچسبی که وضع شده است ناعادلانه، ظالمانه، مؤثر و غیرقانونی است. نمی‌توان تحریم‌ها را تقسیم بندی به حوزه‌های مختلفی مثل هسته‌ای و غیر هسته‌ای نمود؛ یا آن‌ها را به تحریم‌های قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام تقسیم نمود. سیاست قطعی اعلام شده از طرف رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت‌های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، باید کلمه‌به‌کلمه و موبه‌مو به‌طور شجاعانه اجرا گردد.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    2 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند؛ یعنی ساختار تحریم‌ها در تمام لایه‌های هسته‌ای، موشکی، پهپادی، منطقه‌ای و حقوق بشری و غیره باید برچیده شود. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ی‌ تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده‌اند، بپردازند. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید با جریمه‌ی تأخیر آن، وصول گردد. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی‌مدت قرار گیرد و تا زمانی که راستی‌آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته شود و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن، توسعه یابد. در شرایطی که طرف‌های برجامی طی شش سال به طور پیوسته بر خلاف تعهدات خود عمل کرده‌اند، دلیلی برای حفظ پیوسته‌ی تصاویر تأسیسات هسته‌ای وجود ندارد. ما به دوربین های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، اطمینان نداریم. این دوربین‌ها باید جمع‌آوری شوند و اجازه‌ی حضور به این جاسوسان در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. با توجه به پیشرفت فناوری احتمال دارد در این دوربین‌ها فرستنده گیرنده‌هایی کار گذاشته شده باشد که تا زمانی که سیگنال کدشده‌ای را دریافت ننموده‌اند هیچ ارسالی انجام ندهند و با دریافت کد، تصاویر را ارسال نمایند یا اقدامات خرابکارانه‌ی دیگری را انجام دهند. در هر حال اگر قرار است کار اشتباه ضبط پیوسته‌ی تصاویر، که یک عقب نشینی در برابر دشمن غیر قابل اعتماد است، صورت گیرد، حداقل این کار باید توسط دوربین‌های خودمان انجام شود و آژانس باید این را بپذیرد.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    2 0
    باید شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم‌ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن‌ها از منطقه و عدم حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا سه کشور اروپایی یا آمریکا با بازگشت صوری به برجام، نتوانند از این امتیاز یک‌طرفه به‌ضرر ما سوءاستفاده کنند و درصورتی که بخواهند چنین کاری کنند باید از برجام خارج شده، اجرای پروتکل الحاقی را کنار گذاشته و از پیمان عدم اشاعه‌ی هسته‌ای خارج شویم. مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرارداد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها، و حذف آقایی دلار از چرخه‌ی اقتصاد کشور باشد. لذا ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده، درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، مقاومت مقتدرانه در برابر فشارها و تهدیدات غرب و رژیم صهیونیستی، و مقابله به مثل لازم با طرف‌های غربی تا رسیدن به یک توافق عالی با مشخصات فوق‌الذکر یا نپذیرفتن هرگونه توافق دیگر است.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    شما دوستان مشرق فکر می کنید مردم آلزایمر دارند !!!! امروز در وین مذاکرات بر اساس برجامی که ظریف و همراهانش درست کردند . اینقدر همه چیز رو وارونه جلوه ندید . از رهبری هم مایه نگذارید . برین همان سریال گاندو را که سرتا پا دروغ بود را تبلیغ کنید .
    • افشین IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      مردم از همه بهتر میدانند که گاندو راست بود یا دروغ.مخصوصا گاندو یک. ظریف هم در داستان پر کردن نوار ناخواسته خود را بهتر معرفی کرد.اما اگر الان دنباله همان برجام ناقص ظریف را گرفتند آدم باسواد دلیلش این هستکه برایش جناب ظریف هزینه کرده البته از جیب کشور. ضمنا پنج سال از آن افتضاح گذشته و خودبخود برخی تعهدات تمام شده البته در برابر هیچ.شما یا واقعا نمی فهمید و یا خود تا را به نفهمي زده اید. راحتتر بگم تا بفهمی.جناب ظریف یک منزل را فروخته به نصف قیمت و آن را تحویل خریدار هم داده. اما همان نصفه قیمت را هم نتوانسته بگیرد. حالا حداقل کاری که میشود در مقابل این فروش که تحویل هم شده ( انجام تعهدات ما) کرد گرفتن پول توافق شده هست. شما میگید اون کار خیلی شاق بوده یا میگید اون نصفه رو نگیرند؟؟؟ افتاد؟!!!! بعید میدونم.
  • TR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    اگه انرژي هسته اي حق ماست براچی مذاكراه ميكنيد ..
  • افشین IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    سربازان اسقاطيلي و منافقین در کنار اصلاح طلبان غربزده جمعشون جمع هست ولی غافل از این هستند که دستشونه؟ برای مردم و مسئولین رو شده. آنهایی که دل در گرو آبادانی و پیشرفت این کشور دارند بدون توجه به نتیجه مذاکرات باید فقط بفکر خنثی سازی تحریمها باشند. دستور کار اصلی رهبری عزیز هم همین هست. مذاکرات بنا بر برخی دلایل مسیر خود را میرود و در این مسیر بالا و پایین زیاد دارد. اما اصلی ترین کار همین خنثی سازی هستکه در بسیاری از مشکلات گره کار باز شده. نمونه خنثی سازی تحریمها صنعت دفاعی هستکه مثال بسیار واضحی برای همه هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس