بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۲ که منتظرشان هستیم | ۱۵ فیلم به ترتیب تاریخ اکران

در این فهرست با ۱۵ مورد از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ آشنا می‌شوید.

به گزارش مشرق، مدت زیادی نیست که سال جدید میلادی آغاز شده است اما همین حالا هم همه‌ی ما اشتیاق خیلی زیادی برای آثار سینمایی امسال داریم؛ خصوصا آنهایی که در دسته فیلم‌های ترسناک قرار می‌گیرند. براساس برنامه‌ریزی‌ها، امسال قرار است فیلم‌های ترسناک زیادی به نمایش دربیاید؛ البته اگر اتفاق بد دیگری رخ ندهد و آن‌ها را به تأخیر نیاندازد.

از جدیدترین اثر دلهره‌آور جوردن پیل گرفته تا آخرین قسمت از سه‌گانه‌ی بازسازی Halloween (هالووین). آثاری که برای امسال در نظر گرفته شدند، قطع به یقین تصمیم دارند ما را در ترس و وحشت عمیقی فرو ببرند. البته دراین‌میان آثاری هم هستند که ممکن است آنقدرها ترسناک نباشند اما باز هم تماشای آن‌ها سرگرم‌کننده خواهد بود. همانند سال گذشته میلادی، ما امسال هم تصمیم گرفتیم که فهرستی از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۲ را آماده کنیم. در ادامه فهرست ۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۲ به ترتیب تاریخ اکران معرفی خواهد.این فیلم‌ها براساس تاریخ اکران رتبه بندی شده‌اند.

مهمترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲

شخصیت‌های شیطانی در پوستر قرمز رنگ فیلم Evil Dead Rise

۱- فیلم Evil Dead Rise مرده شریر برمی‌خیزد

  • کارگردان: لی کرونین
  • نویسنده: لی کرونین
  • بازیگران: آلیسا ساترلند، لیلی سالیوان و گابریل اکولز
  • تاریخ نمایش: سال ۲۰۲۲ (دقیق مشخص نیست)

اولین مورد از فهرست بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ داستانی پیچیده از دو خواهر را که ارتباط سرد و غریبی با یکدیگر دارند، روایت می‌کند. این دو خواهر تصمیم می‌گیرند که یکدیگر را ملاقات کنند اما مدت زیادی از دیدار آن‌ها نگذشته بود که شیاطینی برمی‌خیزند و ظهور می‌کنند؛ شیاطینی که بدن موجودات را تسخیر کردند و آن‌ها را وارد یک نبرد بسیار حیاتی و سخت می‌کنند؛ نبردی که باید به هر شکلی از آن زنده بیرون بیایند و برای نجات خود تلاش کنند. آن‌ها در طی این نبرد با کابوس‌وارترین نسخه‌ای از خانواده که می‌توان تصور کرد، برخورد می‌کنند. مرده شریر برمی‌خیزد یک اثر ترسناکِ ماوراطبیعی است که سم ریمی یکی از تهیه‌کنندگان آن به شمار می‌رود.

این اثر، جدیدترین و پنجمین قسمت از سری فیلم Evil Dead (مرده شریر) است که توسط خود سم ریمی هم خلق شده بود؛ کسی که سه قسمت اصلی و ابتدایی آن را خودش کارگردانی کرد. هنوز تاریخ دقیقی برای پخش و نمایش این فیلم مشخص نشده اما موضوع قطعی این است که در همین سال ۲۰۲۲ در سرویس استریم اچ بی او مکس نمایش داده می‌شود. برخلاف آثار قبلی که داستان آن در یک کلبه در جنگل جریان داشت، ماجرای این قسمت، در شهر جریان دارد و شخصیت اصلی مثبت آن هم اشلی ویلیامز نیست.

شخصیت‌های شرور و سفید رنگ فیلم Hellraiser

۲- فیلم Hellraiser برپاخیزان جهنم

  • کارگردان: دیوید براکنر
  • نویسنده: بن کالینز و لوک پیوتروسکی
  • بازیگران: جیمی کلیتون، هیام عباس و گوران ویسنجیک
  • تاریخ نمایش: سال ۲۰۲۲ (دقیق مشخص نیست)

داستان این قسمت از مجموعه‌ی بزرگ برپاخیزان جهنم، ریبوت و بازسازی یک اثر ترسناک دیگر است که در سال ۱۹۸۷ اکران شده بود؛ اثری درباره یک موجود شرور و شیطانی که از یک بعد دیگر به دنیای ما کشانده شده است. نکته‌ی بسیار عجیبی که درباره این اثر وجود دارد، این است که در ابتدا قرار بود این فیلم در سال ۲۰۰۸ اکران شود و آخرین تاریخی که برای آن در نظر گرفته شد، سال ۲۰۰۹ بود. اما هر سال اتفاق دیگری رخ می‌داد که زمان اکران و نمایش آن را به تأخیر می‌انداخت. طرح اصلی داستان این فیلم توسط دیوید اس. گویر مطرح شد که او هم طرح خود را براساس کتاب The Hellbound Heart خلق کرد که به قلم کلیو بارکر نوشته شده بود.

خود دیوید اس گویر نقش تهیه کننده را هم در این پروژه برعهده داشت. برپاخیزان جهنم در نظر داشت که به‌عنوان یک اثر ریبوت و یازدهمین قسمت کل این مجموعه عظیم باشد؛ اثری که قرار است شباهت بسیار زیادی به متریال اصلی خود داشته باشد. این فیلم هم هنوز تاریخ مشخص و دقیقی برای نمایش ندارد اما نکته‌ی قطعی این است که در همین سال ۲۰۲۲ به‌صورت اختصاصی در سرویس استریم هولو نمایش داده می‌شود.

کورتنی کاکس و نیو کمپل با ماسک گوست فیس در پوستر فیلم Scream 5

۳- فیلم Scream ۵ جیغ ۵

  • کارگردان: مت بتینلی-اولفین و تایلر گیلت
  • نویسنده: جیمز واندربیلت و گای بوسیک
  • بازیگران: ملیسا باررا، میسون گودینگ و جینا اورتگا
  • تاریخ نمایش: ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۴ دی ۱۴۰۰)

«همیشه مقصر کسی است که او را می‌شناسی.» شماره جدید فهرست بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲، چیزی حدود بیست و پنج سال بعد از اولین سری اصلی قتل‌ها در وودزبورو را نشان می‌دهد؛ زمانی‌که یک قاتل جدید ظاهر شده است و سیدنی پرسکات باید برای کشف حقیقت، به این منطقه بازگردد. این قاتل جدید، ماسک گوست فیس را روی صورت دارد و گروهی از نوجوانان را مورد هدف قرار داده است؛ نوجوانانی که اسراری را از گذشته‌ی مرگبار این شهر بیرون کشیدند. این اولین قسمت از سری فیلم جیغ است که توسط وس کراون کارگردانی نشده است؛ این کارگردان بزرگ در سال ۲۰۱۵ بر اثر ابتلا به سرطان از دنیا رفت.

با اینکه این فیلم به‌عنوان راه‌اندازی مجدد این مجموعه توصیف شده بود، اما دنباله‌ی مستقیم فیلم Scream ۴ (جیغ ۴) به شمار می‌رود. با اینکه برخی از بازیگران از قسمت‌های قبل به قسمت جدید هم آمدند و نقش‌های سابق خود را ایفا می‌کنند، ما شاهد یک سری بازیگران جدید هم در طی داستان این قسمت خواهیم بود.

مورگان ایستون فیتزجرالد در فیلم Orphan: First Kill

۴-Orphan: First Killفیلم یتیم: اولین قتل

  • کارگردان: ویلیام برنت بل
  • نویسنده: دیوید کاگشال
  • بازیگران: ایزابل فورمن، جولیا استایلز و روسیف ساترلند
  • تاریخ نمایش: ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ (۸ بهمن ۱۴۰۰)

لینا کلامر که یک زن روانی و بی‌ثبات به شمار می‌رود، در دیوانه‌خانه استونیایی ساکن است. او نقشه‌ای را طراحی می‌کند و به واسطه‌ی آن می‌تواند با روش درخشانی از این تیمارستان فرار کند و به آمریکا برود؛ آن هم با دزدیدن هویت دختر گمشده‌ی یک خانواده ثروتمند. هرچند زندگی جدید لینا به‌عنوان «استر» وارد پیچ و تاب غیرمنتظره‌ای می‌شود. این زندگی جدید او را در مقابل مادری قرار می‌دهد که حاضر است به هر قیمتی که شده، از خانواده‌ی خود دربرابر هرچیزی محافظت کند. طرح اصلی این داستان توسط دیوید لزلی جانسون مک‌گولدریک و همچنین الکس میس نوشته شده است؛ آن هم براساس شخصیت‌هایی که خود الکس میس خلق کرده بود.

اگر اهل آثار ترسناک باشید، احتمالا فیلم Orphan (یتیم) را در سال ۲۰۰۹ تماشا کردید؛ این فیلم، پیش‌درآمدی برای همان اثر قدیمی است. داستان قسمت اول مجموعه یتیم هم توسط الکس میس نوشته شده بود. در ابتدا قرار بر این بود که نام این فیلم به‌جای یتیم: اولین قتل، استر باشد اما بعدها تغییر پیدا کرد.

یکی از شخصیت‌های فیلم Texas Chainsaw Massacre پوست صورت در دست دارد

۵- فیلم Texas Chainsaw Massacre کشتار با اره برقی تگزاس

 

  • کارگردان: دیوید بلو گارسیا
  • نویسنده: کریس توماس دولین
  • بازیگران: سارا یارکین، السی فیشر و مارک برنهام
  • تاریخ نمایش: ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ (۲۹ بهمن ۱۴۰۰)

«در سال ۱۹۷۴، جهان شاهد یکی از عجیب‌ترین جنایات در سالنامه تاریخ آمریکا بود؛ در سال ۲۰۲۲ چهره جنون بازمی‌گردد.» این مورد از فهرست بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ یک دنباله معنوی برای مجموعه The Texas Chainsaw Massacre محسوب می‌شود که داستان آن ۴۷ سال بعد جریان دارد. روث یک زن ۲۵ ساله اهل سان فرانسیسکو است که درآمد زیادی دارد. او خواهر نوجوان و کوچکتر خودش را همراه خود به تگزاس می‌برد تا در سفر کاری‌اش همراه او باشد؛ زیرا از تنها گذاشتن او در شهر واقعا می‌ترسد. خواهر کوچکتر که لیلا نام دارد، یک عکاس آماتور است که از صندلی چرخدار استفاده می‌کند. در ابتدا این سفر کاری خیلی خوب پیش می‌رود اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که آن‌ها با یک صورت چرمی ۶۰ ساله روبه‌رو می‌شوند و باید برای نجات جان خود بجنگند.

نمایش اولیه و آزمایشی این فیلم به‌طرز افتضاحی نقدهای منفی و بدی را به‌دنبال داشت؛ تنها بازخورد مثبتی که از آن گرفته شد، از طرف یکی از افرادی بود که در تولید فیلم نقش داشت. به همین ترتیب هم شرکت لجندری پیکچرز حق و حقوق آن را به شرکت نتفلیکس فروخت. پیش از دیوید بلو گارسیا، رایان و اندی توهیل نقش کارگردانان این پروژه را داشتند اما آن‌ها می‌خواستند فیلمنامه مورد نظر خودشان را تولید کنند؛ در صورتی که نظر تهیه‌کنندگان چیز دیگری بود و همین باعث اخراج آن‌ها از تیم شد.

جرد لتو در نقش موربیوس در حال گرفتن توپ با استفاده از قدرتش در فیلم Morbius

۶- فیلم Morbiusموربیوس

  • کارگردان: دنیل اسپینوزا
  • نویسنده: مت سازاما و برک شارپلس
  • بازیگران: جرد لتو، مت اسمیت و آدریا آریونا
  • تاریخ نمایش: ۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱)

«مرز بین قهرمان بودن و شرارت خواهد شکست.» دکتر موربیوس در این مورد از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ به‌طور خطرناکی بیمار است و به یک اختلال خونی نادر مبتلا شده است. اما در همین حین، به‌طرز عجیبی مصمم است تا افرادی را که دقیقا از همین سرنوشت رنج می‌برند، نجات دهد. به همین ترتیب هم به یک قمار مستاصلانه دست می‌زند. در ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که یک موفقیت بسیار بزرگ و بنیادین باشد. اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که مشخص می‌شود همین روشی که به‌عنوان درمان استفاده شده، خودش از یک بیماری هم بدتر است.

تاریخ اکران این فیلم چندین بار تا به امروز تغییر کرده است. در ابتدا قرار بود در ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ نمایش داده شود اما بعد به ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰، ۱۹ مارس ۲۰۲۱، ۸ اکتبر ۲۰۲۱ و ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ تغییر پیدا کرد. جرد لتو که نقش اصلی این پروژه را برعهده دارد، عنوان کرده که احتمال دارد در پروژه بعدی، درکنار شخصیت بلید حضور پیدا کند؛ نقشی که توسط ماهرشالا علی ایفا می‌شود. از طرف دیگر هم عنوان کرده بود که احتمالا در آثار آینده قرار است همکاری‌ای هم بین او و اسپایدرمن ایجاد شود. تام هالند هم که نقش اسپایدرمن را در دنیای سینمایی مارول ایفا می‌کند، تمایل خود را نسبت به هم‌بازی شدن با جرد لتو اعلام کرد.

الکساندر اسکارشگرد در فیلم The Northman

۷- فیلم The Northman مرد شمالی

  • کارگردان: رابرت ایگرز
  • نویسنده: رابرت ایگرز و شان
  • بازیگران: الکساندر اسکاشگورد، نیکول کیدمن و کلیس بنگ
  • تاریخ نمایش: ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱)

«سرنوشت خود را تسخیر کنید.» مرد شمالی که مورد دیگری از فهرست بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود، یک داستان حماسی و دلهره‌آور را درباره انتقام حکایت می‌کند. این داستان نشان می‌دهد که یک شاهزاده وایکینگ حاضر است تا کجا برود و چقدر تلاش کند که عدالت را برای پدر خود که به قتل رسیده، اجرا کند. این داستان حماسی و تاریخی در آغاز قرن دهم در ایسلند رخ می‌دهد. جالب است بدانید که نورث من یا همان مرد شمالی، اسم شخصیت خون‌آشامی است که الکساندر اسکاشگورد در سریال True Blood (خون حقیقی) ایفا می‌کرد؛ نقشی که اریک نورث من نام داشت و یک وایکینگ از قرن ۱۰ بود که تبدیل به خون‌آشام شد.

مرد شمالی، طولانی‌ترین فیلم رابرت ایگرز تا به امروز به شمار می‌رود. او پیش از این کارگردانی دو فیلم The Lighthouse (فانوس دریایی) و فیلم The Witch (جادوگر) را در رزومه کاری خود داشت که هر دو هم موفقیت زیادی را کسب کردند. علاوه‌بر این، او در گذشته فیلم کوتاه Hansel and Gretel (هانسل و گرتل)، فیلم کوتاه The Tell-Tale Heart (قلب سخن‌چین) و فیلم کوتاه Brothers (برادران) را ساخته بود. در ابتدا قرار بود که بیل اسکاشگورد (برادر الکساندر) نقش ثوریر را ایفا کند اما بعدها به خاطر اختلافاتی که در برنامه‌ریزی و هماهنگی به وجود می‌آمد، گوستاو لیند جایگزین بیل شد.

قاتل فیلم ترسناک Black Phone

۸- فیلم The Black Phone تلفن سیاه

  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • نویسنده: اسکات دریکسون و سی. رابرت کارگیل
  • بازیگران: ایتن هاک، میسن تیمز و مدلین مک‌گرا
  • تاریخ نمایش: ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ (۳ تیر ۱۴۰۱)

فینی شاو یک پسر بچه ۱۳ ساله‌ی خجالتی اما بسیار باهوش است که توسط یک قاتل روانی و سادیستی ربوده می‌شود. این پسر بچه در یک زیرزمین زندانی شده که کاملا عایق صدا است و جیغ و فریاد هیچ فایده‌ای ندارد. وقتی یک تلفن قطع شده که روی دیوار نصب شده است شروع به زنگ زدن می‌کند، فینی متوجه می‌شود که می‌تواند صدای قربانیان قبلی این قاتل روانی را بشنود. این قربانیان حسابی درگیر و نگران این هستند که به فینی کمک کنند؛ تا بلکه به این طریق اتفاقاتی که برای آن‌ها افتاده، برای فینی رخ ندهد. جالب است بدانید که داستان این فیلم، براساس داستان کوتاهی با همین نام نوشته شده که نویسنده آن جو هیل بوده است؛ پسر استیفن کینگ، نویسنده قدیمی و محبوب ژانر ترسناک.

پیش از این، اسکات دریکسون قرار بود فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness (دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون) را کارگردانی کند اما به خاطر اختلاف نظر و مشکلات خلاقیتی، از این تیم جدا شد و به رابرت کارگیل پیوست. منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، نظرات مثبت زیادی برایش ثبت کردند و بیشتر از هر چیزی از وفاداری به متریال اصلی، کارگردانی دریکسون و بازی هاک به‌عنوان شخصیت منفی داستان، تعریف کردند. اما نسبت به ریتم تکراری و تعداد صحنه‌های ترسناک آن انتقاد داشتند.

نواری از کاغذهای رنگی در پوستر فیلم Nope در آسمان سرگردان است

۹- فیلم Nope جواب منفی

  • کارگردان: جوردن پیل
  • نویسنده: جوردن پیل
  • بازیگران: دنیل کالویا، کیکه پالمر و استیون ین
  • تاریخ نمایش: ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ (۳۱ تیر ۱۴۰۱)

مدت زیادی است که جوردن پیل برای ساخت و همکاری در تولید فیلم‌های ترسناک مشهور شده است؛ او ساخت فیلم Candyman (کندی من)، فیلم Us (ما) و فیلم Get Out (برو بیرون) را در رزومه کاری خود دارد. در ابتدا قرار بود که جسی پلمونس هم در این پروژه حضور داشته باشد اما بعدها به خاطر حضور در فیلم Killers of the Flower Moon (قاتل‌های فلاور مون)، نقش‌آفرینی در این اثر ترسناک را رد کرد. این فیلم با استفاده از دوربین‌های شرکت کداک فیلم‌برداری شده است؛ از جمله حالت ۶۵ میلی متری در قالب آیمکس. درست یک سال قبل از زمان اکران یعنی ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۱ بود که خود جوردن پیل با انتشار تصویری در صفحه رسمی اینستاگرام خود عنوان کرد که اسم جدیدترین فیلمش Nope است.

مترسکی با سری آتشین در پوستر فیلم Dark Harvest

۱۰- فیلم Dark Harvestمحصول سیاه

  • کارگردان: دیوید اسلید
  • نویسنده: مایکل گیلیو
  • بازیگران: کیسی لایکس، امیری کراچفیلد و جرمی دیویس
  • تاریخ نمایش: ۹ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۸ شهریور ۱۴۰۱)

یک هیولای افسانه‌ای به نام اکتبر بوی یا همان پسر اکتبر ساکنان یک شهر کوچک در غرب میانه را به وحشت می‌اندازد. او هر سال در روز هالووین با چاقوی قصابی خود از مزارع ذرت برمی‌خیزد و به سمت کسانی می‌رود که خیلی شجاع هستند؛ آنقدر شجاع که با او مقابله کنند. او بعد از بیرون آمدن از مزارع ذرت، به سمت کلیسای شهر می‌رود؛ جایی که گروه‌های خشن پسران نوجوان مشتاقانه منتظر فرصتی هستند که مراسم برداشت سالانه، با این کابوس افسانه‌ای روبه‌رو شوند. ریچی شپرد زیر سایه برادر بزرگتر خود زندگی می‌کند که سال گذشته «جایزه اکتبر» را برنده شده بود و حالا می‌تواند از شهر خارج شود. ریچی برای اینکه بتواند خودش را ثابت کند و به برادرش بپیوندد، با یک رویاپرداز خستگی‌ناپذیری به نام کلی هاینز جفت می‌شود؛ کسی که حاضر است هر کاری انجام دهد تا از این شهر که هیچ جای پیشرفتی ندارد، فرار کند و آزاد شود.

ریچی و کلی برخلاف قوانین و احتمالات، تصمیم می‌گیرند که کابوس افسانه‌ای شهر را شکار کنند؛ تا بلکه به این طریق بتوانند با یکدیگر بلیط فرار و آزادی خود را برنده شوند. محصول سیاه که سبکی ترسناک و البته فانتزی دارد، براساس رمانی ساخته شده که با همین نام و قلم نورمن پارتریج نوشته شده است. این فیلم در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ اکران شود اما به خاطر شرایطی که پاندمی کرونا به وجود آورده بود، این اثر به تأخیر خورد و تاریخ اکران آن تغییر کرد.

کودکی با چشمان سفید پشت پنجره در فیلم Salem's Lot

۱۱- فیلم Salem's Lot منطقه سیلم

  • کارگردان: گری دابرمن
  • نویسنده: گری دابرمن
  • بازیگران: لوئیس پولمن، مکنزی لی و بیل کمپ
  • تاریخ نمایش: ۹ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۸ شهریور ۱۴۰۱)

بن میرز نویسنده‌ای است که بخشی از دوران کودکی خود را در منطقه‌ای از اورشلیم به نام مین سپری کرده است؛ منطقه‌ای به نام سیلم که با نام سیلمز لات شناخته می‌شود. او حالا بعد از بیست و پنج سال برگشته تا یک کتاب درباره خانه مارستن بنویسد؛ خانه‌ای که برای مدت خیلی زیادی متروکه رها شده بود. او در دوران کودکی، اتفاق خیلی بدی را در این منطقه تجربه کرده بود. او خیلی زود متوجه می‌شود که یک شیطان باستانی هم وارد شهر شده است و دارد ساکنان آن منطقه را به خون‌آشام تبدیل می‌کند. به همین ترتیب هم او عهد می‌کند که این طاعون مردگان را متوقف کند و شهر کودکی خود را نجات دهد. شاید بتوان منبع الهام این اثر را مسبب این دانست که باعث شد به یکی از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ تبدیل شود؛ فیلمی که داستان آن براساس رمانی از استیفن کینگ با همین نام نوشته شده است.

علاوه‌بر منبع الهام اصلی، جیمز وان را هم که از تهیه کنندگان است، می‌توان یکی از دلایل عالی بودن این اثر دانست. گری دابرمن در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده که قصد دارد با این فیلم، خون‌آشام‌ها را از این ماهیت جذاب و رمانتیک بودنی که برایش درست کردند، دور کند و به سمت طبیعت اصلی خود که بسیار وحشتناک‌تر از حد تصور است، ببرد.

هری استایلز و فلورنس پیو در پوستر قرمز رنگ فیلم Don't Worry Darling

۱۲- فیلم Don't Worry Darling نگران نباش عزیزم

  • کارگردان: اولیویا وایلد
  • نویسنده: کیتی سیلبرمن
  • بازیگران: فلورنس پیو، هری استایلز و اولیویا وایلد
  • تاریخ نمایش: ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱ مهر ۱۴۰۱)

داستان حول محور یک زن خانه‌دار و ناراضی در دهه ۱۹۵۰ می‌چرخد؛ کسی که در یک جامعه آزمایشی و آرمان‌شهری زندگی می‌کند. او کم کم نگران این موضوع می‌شود که شرکت پر زرق و برق همسرش، ممکن است اسرار بسیار مهم و آزار دهنده‌ای را پنهان کند. اثر دیگری در میان فهرست بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ که المان‌هایی دلهره‌آور و روانشناختی دارد. طرح اصلی داستان این فیلم را کری ون دایک و شین ون دایک به همراه خود کیتی سیلبرمن نوشتند و مطرح کردند. براساس برنامه‌های سازندگان، این فیلم قرار است ۴۵ روز بعد از نمایش در سینماها، در سرویس استریم اچ بی او مکس در اختیار مشترکان قرار بگیرد.

در ابتدا قرار بود شایا لباف نقش شخصیت جک را ایفا کند اما به خاطر رفتارهای ناپسندی که با دیگر بازیگران و اعضای تیم داشت، پیش از آغاز مرحله فیلم‌برداری، توسط کارگردان از گروه اخراج و هری استایلز جایگزین او شد. علاوه‌بر این، در ابتدا داکوتا جانسون برای ایفای نقش مارگارت انتخاب شده بود اما به خاطر هماهنگ نشدن برنامه‌های دو طرف، کیکی لین جایگزین جانسون شد. از طرف دیگر هم اولیویا وایلد تصمیم داشت که خودش نقش شخصیت اصلی داستان را ایفا کند اما بعد از دیدن فلورنس پیو در فیلم Midsommar (میدسامر)، نظرش را تغییر داد تا او این نقش را بازی کند.

پوستر فیلم Halloween Kills

۱۳- فیلم Halloween Ends هالووین به پایان می‌رسد

  • کارگردان: دیوید گوردن گرین
  • نویسنده: کریس برنیر و دیوید گوردن گرین
  • بازیگران: جیمی لی کورتیس، کایل ریچاردز و اندی ماتیچاک
  • تاریخ نمایش: ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۲ مهر ۱۴۰۱)

مجموعه Halloween (هالووین) یکی از طولانی‌ترین، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سری فیلم‌های ترسناک تاریخ به شمار می‌رود؛ به همین دلیل هم قسمت جدید و البته آخر آن به‌عنوان یکی از موارد فهرست بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است. براساس توصیف‌هایی که از این فیلم انجام شده، حماسه‌ی مایکل مایرز و لوری استرود قرار است در آخرین قسمت این سری فیلم طولانی، به اوج خود برسد؛ اوجی که عرق سردی را روی بدن بیننده باقی می‌گذارد. داستان این فیلم درست بعد از ماجراهای فیلم Halloween و فیلم Halloween Kills جریان دارد.

این فیلم قرار بود درست یک سال پیش در ماه اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود اما درست مانند هر اثر دیگری، به واسطه پاندمی کرونا به تأخیر خورد و تاریخ اکران آن تغییر کرد. دیوید گوردن گرین، پیش از این، دو قسمت قبلی مجموعه هالووین، فیلم Stronger (قوی‌تر)، فیلم Our Brand Is Crisis (بحران برند ماست)، فیلم Manglehorn (منگلهورن) را به‌علاوه آثار دیگری در رزومه کاری خود دارد و کارگردانی آن‌ها را برعهده داشت.

۱۴- فیلم Hocus Pocus ۲ شعبده بازی ۲

  • کارگردان: آن فلچر
  • نویسنده: جن دانجلو
  • بازیگران: بلی میدلر، سارا جسیکا پارکر و کیتی ناجیمی
  • تاریخ نمایش: ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۹ آبان ۱۴۰۱)

مورد بعدی فهرست بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۲ داستان سه زن جوان را حکایت می‌کند که به‌طور تصادفی خواهران ساندرسون را به سیلم امروزی بازمی‌گردانند. آن‌ها باید راه متوقف کردن جادوگرانی را که عطش زیادی به کودکان دارند، پیدا کنند و اجازه ندهند که آن‌ها ویرانی را در سرتاسر دنیا به وجود بیاورند. شاید دنیا از دست وینیفرد، مری و سارا و همچنین ترسی که آن‌ها در دل همه ما ایجاد کرده بودند، شده باشد؛ اما زمانی‌که شما با جادو درگیر می‌شوید، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ درگیری و دستکاری جادو می‌تواند همه چیز را به هم بریزد. این مورد، یکی از همان آثاری است که درباره سرگرم‌کننده بودنش صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که المان‌های ترس آنچنان رضایت‌بخشی ندارد و فقط به خاطر جنبه‌ی کمدی و فانتزی آن می‌توان تماشایش کرد.

این فیلم دنباله‌ی همان اثری است که در سال ۱۹۹۳ اکران شده بود. اکثر بازیگران هم دوباره همان نقش‌هایی را که در قسمت اول ایفا کرده بودند، در اینجا هم بازی می‌کنند. در سال ۲۰۱۴ صحبت درباره ساخت این اثر آغاز شد و برخی از بازیگران هم تمایل خود را به بازگشت نشان دادند. فرایند ساخت این فیلم فانتزی از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت تا سرانجام برای نمایش در سرویس استریم دیزنی پلاس آماده شود.

دیوید هاربر در نقش هاپر در فضای برفی در روسیه در سریال Stranger Things 4

۱۵- فیلم Violent Night شب خشونت بار

  • کارگردان: تامی ورکولا
  • نویسنده: پت کیسی و جاش میلر
  • بازیگران: دیوید هاربر
  • تاریخ نمایش: ۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۱ آذر ۱۴۰۱)

نویسندگانی که نگارش فیلمنامه‌ی این پروژه را برعهده داشتند، تنها با یک جمله آن را وصف کردند: «اثر هیجان‌انگیزی که همچون زغال سنگ تیره است و کاملا مناسب تعطیلات است؛ اثری که به شما یاد می‌دهد تا همیشه روی قرمز شرط‌بندی کنید.» با اینکه هنوز هیچ اطلاعات خاصی از طرح کلی داستان و فیلمنامه منتشر نشده، اما باتوجه‌به سابقه‌ی سازندگان آن، می‌توان اطمینان داشت که با یک اثر دلهره‌آور، با صحنه‌های اکشن سنگین و قوی و احتمالا کمدی‌ای نسبتا تاریک روبه‌رو هستیم. تامی ورکولا در گذشته کارگردانی فیلم Dead Snow (برف مرده) و فیلم Hansel & Gretel: Witch Hunters (هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر) را برعهده داشت. از طرف دیگر هم نویسندگان پروژه، نگارش فیلمنامه فیلم Sonic The Hedgehog (سونیک خارپشت) را در رزومه کاری خود دارند.

در حال حاضر هنوز هیچ بازیگر دیگری برای این فیلم مشخص نشده است و نقش دیوید هاربر هم معلوم نیست. دیوید لیچ و کلی مک‌کورمیک از شرکت ۸۷ نورث پروداکشنز (۸۷North Productions) تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارند. با اینکه جزئیات زیادی از پروژه منتشر نشده، اما همین اطلاعات کوتاه هم به اندازه‌ی کافی کنجکاوی ما را برانگیخته می‌کند تا چشم از روی آن برنداریم.

منبع: زومجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس