تناقض‌گویی اولیایی و اعتراف بزرگ درباره مهلت سه ماهه به پرسپولیس و استقلال/ کمیته‌‌ای که اطلاعی از قانون ندارد!

عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در حالی که پیش از این از قانونی بودن فرصت سه ماهه به پرسپولیس و استقلال خبر داده بود با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای حرف خود را نقض کرد.

به گزارش مشرق،‌ پس از حذف قطعی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲، حرف‌ و حدیث‌ها و شایعات فراوانی پیرامون دلایل این اتفاق مطرح شد و افراد مختلفی در باشگاه‌ها و کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای انگشت اتهام را به سمت یکدیگر گرفتند.

در این میان یکی از مهم‌ترین سؤالات بی‌جواب روزهای اخیر، بحث مهلت سه ماهه‌ای بود که کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در تاریخ ۹ آبان‌ماه به استقلال و پرسپولیس داد. اتفاقی که کاظم اولیایی پس از ۷۳ روز از غیر  قانونی بودن آن صحبت و اعلام می‌کند این قانون برای آیین نامه دوره قبل بوده است!

اولیایی شب گذشته در برنامه فوتبال برتر در این باره گفت: «در جلسه‌ای که مدیران سطح اول حضور داشتند و داریوش مصطفوی هم به عنوان رئیس کمیته استیناف در آن حاضر بود به آئین نامه‌ای استناد می‌کنند که برای دوره قبل بوده است. به من به عنوان سخنگو اعلام کردند که این فرصت سه ماهه را اعلام کن و من هم اعلام کردم. فردای آن روز بررسی کردیم و متوجه شدیم این آیین نامه که مورد بررسی قرار گرفته برای دوره قبل است. یعنی اصلاً فرصت سه ماهه در آیین نامه جدید نیست».

اولیایی در حالی اعلام کرده فردای روز جلسه یعنی ۱۰ آبان‌ متوجه این اتفاق شده که در تاریخ ۳ دی‌ماه در برنامه ورزشگاه بر قانونی بودن این فرصت سه ماهه تأکید کرده بود. عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در تاریخ ۳ دی‌ماه در برنامه ورزشگاه شبکه پنج سیما گفته بود: «کمیته استیناف به استناد بند ۸ آئین نامه صدور مجوز این اختیار را دارد که به دلیل کسری یا عدم ارائه مدرک باشگاه‌ها را جریمه کند که این کار را انجام داد و بعد از آن مهلت داده می‌شود».

بیشتر بخوانید:

صدری: دست نزول‌خواران را از پشت بسته‌ایم/ اولیایی: دروغ هم اندازه دارد

وی در واکنش به این سوال که بند ۸ آئین نامه فقط اجازه جریمه به کمیته استیناف می‌دهد و این کمیته اجازه ارائه مهلت جدید ندارد صراحتاً گفته بود: ««خیر! بند ۸ دقیقا این اجازه را می‌دهد. بند ۸ سه سطر و در اختیار کمیته استیناف است. قطع به یقین استناد به آن از طرف آقای آل‌ اسحاق به عنوان مدیر حقوقی کمیته بوده است».

تناقض‌گویی اولیایی این سؤال را به وجود می‌آورد که چگونه مصطفوی و سایر اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای که در بین آنها حقوقدان هم وجود دارد، از قانون بی‌اطلاع بودند؟ چگونه وقتی اولیایی در آبان به این نتیجه رسیده که مهلت داده شده درست نبوده در دی ماه باز هم به دفاع از این موضوع پرداخته است؟

با علم بر غیر قانونی بودن مهلت سه ماهه به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، چه اتفاقی در جلسه ۲۸ آذرماه بین رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای و مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رخ داده که پس از آن جلسه صدری و آجورلو از صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه خبر دادند؟! همه اینها سؤالاتی است که برای پاسخ به آن باید منتظر شفاف‌سازی مسئولان فدراسیون فوتبال بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    وقتی 3سال دیگه هم به بیت المال خورهاوقت بدن اما اتفاقی نیفته ومشکلاتشون بیشتر بشه بهتره که از همین امسال برخورد سفت وسختی با اینا بشه که بفهمند این بمیری از اون تو بمیری نیست اولیایی و ایکس و ایگرگ خوب کاری کردند که گزارش برحقی دادند تا کی کلک و نیرنگ
  • حمید IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    دمت گرم ای اف سیرک که مافیاهای ورزش خصوصا ششتقلال رشوه دهنده میلیاردر سجادی و حمیرا خانم اسدی را حذف کردی از آسیا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس