تعرض به «المشهدانی» اقدامی تنشزا به شمار می رود

یکی از رهبران هیئت هماهنگی شیعی عراق گفت: تعرض به «محمود المشهدانی»، رئیس سِنی پارلمان از سوی اعضای جریان صدر، اقدامی تنش‌زا برای ایجاد بحران جدید در عرصه سیاسی عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، فالح الخزعلی از رهبران هیئت هماهنگی شیعی عراق گفت: اتفاقات روز گذشته در نخستین جلسه پارلمان جدید و تعرض به «محمود المشهدانی»، رئیس سِنی پارلمان از سوی اعضای جریان صدر، اقدامی تنش‌زا برای ایجاد بحران جدید در عرصه سیاسی عراق به شمار می‌رود.

وی گفت: رخدادهای روز گذشته پارلمان به دور از عُرف سیاسی و پارلمانی است و چنین اتفاقی در هیچیک از پارلمان‌های جهان رخ نداده است و اگر جلوی این اشتباهات گرفته نشود، منجر به بروز اختلافات و چنددستگی سیاسی بیشتر در روزهای آتی خواهد شد.

الخزعلی در پایان اظهار داشت: هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی به خاطر اتفاقات روز گذشته پارلمان و غیر قانونی آن به دادگاه عالی فدرال شکایت خواهد کرد.

روز گذشته هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی با تاکید بر به رسمیت نشناختن خروجی نشست پارلمان در انتخاب رئیس و معاونان وی اعلام کرد: بر اساس اقدامات قانونی فراکسیون اکثریت را ما به نام این هیئت ثبت کردیم.

پیش از این، هیئت هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی با ۸۸ کرسی و فراکسیون صدر با ۷۶ کرسی خود را به عنوان فراکسیون اکثریت اعلام کرده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس