کد خبر 1324818
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
تانک آبرامز

استرالیا در راستای بروزرسانی ناوگان نظامی خود، قراردادی ۳.۵ میلیارد دلاری برای خرید بیش از ۱۲۰ تانک و دیگر خودروهای زرهی با آمریکا امضا کرده است.

به گزارش مشرق، آمریکا در سال گذشته با این خرید موافقت کرد و پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا نیز امروز (دوشنبه) این قرارداد را تایید می‌کند.استرالیا به موجب این قرارداد، ۷۵ تانک "M۱A۲" آبرامز، ۲۹ خودروی زرهی تهاجمی برای پاکسازی مواد منفجره، ۱۷ خودروی نظامی پل‌ساز و شش خودرو زرهی بازیابی دریافت می‌کند.داتون در بیانیه‌ای گفت، این خودروها بهترین امکان پیروزی و حفاظت در برابر خطرات آینده را به سربازان استرالیا می‌دهند.

انتظار می‌رود استرالیا در سال‌های آتی، چیزی حدود ۳۰ تا ۴۲ میلیارد دلار صرف خودروهای زرهی کند.این توافق بحث‌هایی بر سر نیازهای نظامی استرالیا را به دنبال داشته است؛ برخی از متخصصان امنیت ملی می‌گویند که در نبردهای دریایی با قدرت‌های جهانی مانند چین، خودروهای زرهی سنگین به کار استرالیا نخواهند آمد.

اولین محموله این خودروها قرار است در سال ۲۰۲۴ به استرالیا رسیده و از سال بعد به خدمت گرفته شود.

این قرارداد تازه‌ترین نشانه تقویت اتحاد نظامی آمریکا و استرالیا برای مقابله با قدرت در حال گسترش چین در منطقه هند-اقیانوسیه است.پیش از این نیز جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به همراه رهبران استرالیا و انگلیس، قرارداد آکوس را امضا کردند که به موجب آن، استرالیا صاحب زیردریایی‌های هسته‌ای می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    5 2
    استرالیا تقریبا در معرض تهاجم نظامی نیست! برای چی این همه تجهیزات نظامی میخرد؟ عجیب نیست؟
    • افشین IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      1 0
      با توسل به چین هراسی مالیات ؛ مالیات دهندگان استرالیایی رو می ریزن تو حلق شرکتهای آمریکایی و دلیلش مسئولین اسراليايي هستند که احتمالا یا سهامدار این شرکتها شدن و یا بابت هر معامله ای خشکه از زیر میز حساب میکنند. والا چین نه مشکلی با استرالیا دارد و نه ادعایی.
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      0 0
      نمی‌دونم منم . ولی احتمالاً بخاطر چین . البته احمقانه است با چین در بیوفته چون یک سوم اقتصادش وابسته به چین است . در واقع چین به شکوفایی خیلی کمک کرده . سنگ آهن و زغال سنگ و کلی محصول دیگه سالانه از استرالیا میگیره .
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    3 2
    چین
    • افشین IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      1 0
      در ظاهر بله.
  • افشین IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 0
    کلا صد و بیست تانک و خودرو زرهی در این قرارداد هست. بر اساس آخرین قیمت هر تانک آبرامز از این مدل ۸ میلیون دلار قیمت داره که اگه همه خودرو های زرهی رو در حد تانک که گرانترينشون هست حساب کنیم و بجای ۸ میلیون ده میلیون حساب کنیم بازم میشه یک میلیارد و دویست میلیون دلار. تا سه و نیم میلیارد دلار فاصله بسیار زیادی هستکه نه با آموزش و نه با تسلیحات و نه با لوازم یدکی نمیشه پر کرد.حالا خودتون حدس بزنید کجا رفته؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس