استولتنبرگ:ناتو برای درگیری با مسکو در اروپا آماده است

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو به مسکو هشدار داد که در صورت شکست مذاکرات روسیه با ناتو، این ائتلاف نظامی برای یک نبرد جدید کاملا مسلحانه در اروپا آماده است.

به گزارش مشرق، استولتنبرگ در آستانه مذاکرات روسیه با ناتو به روزنامه فایننشال تایمز گفت که مسکو همزمان با هفته فشرده دیپلماسی با هدف گفت و گو در مورد تنش بین روسیه و اوکراین، پوشش خصمانه خود را کنار بگذارد و با غرب همکاری کند در غیر اینصورت با اتحاد نیروی دریایی که برای نبرد آماده شده، روبه رو شود.

اظهارات دبیر کل ناتو پیش از آمادگی غرب برای گفت‌وگو با مسکو در مورد کاهش ابعاد تمرینات نیروی دریایی ناتو، مدیریت تسلیحات و تعهد به عدم استقرار موشک‌های آمریکا در اوکراین، مطرح می‌شود.

وی در گفت وگو با این روزنامه یادآورشد که از گذشته تاریخی روسیه آگاه هستم. صدها سال است که آنها نبرد با همسایگان را تجربه کردند. [اما] روسیه یک گزینه جایگزین دارد: همکاری و کار کردن با ناتو.

روسیه در ماه‌های اخیر حدود ۱۰۰ هزار سرباز را در مناطق نزدیک مرز خود با اوکراین مستقر کرده است که به اعتقاد غرب این اقدام از آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین خبر می‌دهد.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه هرگونه طرحی برای حمله به این کشور را رد کرده است. با این حال، روسیه در مورد نادیده گرفتن درخواست‌هایش مبنی بر توافق‌نامه‌های دفاعی جدید برای کاهش قابلیت‌های نظامی ایالات متحده و ناتو در اروپا هشدار داده است.به عقیده مقام های روس این تجهیزات و قابلیت‌های نظامی تهدیدی برای مرزهایشان است.

استولتنبرگ توضیح داد که  این امکان پذیر است که به طور جمعی به دنبال یک مسیر، یک ابزار سیاسی و همچنین رسیدگی به نگرانی‌های روسیه باشیم. با این حال خطر نبرد همچنان وجود دارد.

وی افزود: بازدارندگی ناتو قدرتمند و ثابت شده است. ما اکنون باید امیدوار باشیم و سخت در این مسیر تلاش کنیم، اما برای بدترین ها هم آماده باشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس