به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور در توئیتی نظر این دیوان درباره مالیات سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

رئیس دیوان محاسبات کشور در این توئیت با اشاره به جلسه خود با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:  در جلسه امروز با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کردم کسری تراز عملیاتی بودجه سال آینده از امسال حدود ۳۵ درصد کمتر است و بهترین راهکار جبران کسری بودجه فروش اموال دولت است و دولت سال آینده به راحتی می تواند حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی بفروشد.

وی ادامه داد است: بسیاری از ساختمان‌ها و اموال دولت و سهام شرکتها قابل فروش است تا دولت از نگهداری این اموال رها و تمرکز  روی فروش اوراق نیز کمتر شود.

بذرپاش در ادامه تاکید کرده است: با فروش اموال مازاد دولت می‌تواند سقف درآمدهای مالیاتی که بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده را کم‌تر و واقعی تر کرد.

بذرپاش: بهترین راهکار جبران کسری بودجه فروش اموال دولت است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    3 2
    اینا دنبال ساده ترین راهکار هستند... اموال عمومی رو به مولتی میلیاردرهای نوکیسه بفروشید که حقوق کارمندا رو بدین؟ پولدارها رو پولدارتر و فقرا رو فقیرتر میکنین با توزیع ناعادلانه نهاده های ثروت... فقر و ثروت و اختلاف طبقاتی نسلی به وجود میارین... خاک بر سرتون با این مدیریت احمقانه
  • هاشمی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    اخه بدبختی اینه که لاشخورها خرید میکنند انبار و سوله های جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری فروخته شد به ۱ هزارم قیمت و خریدار؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    نمیدونم سایت شما با امثال این مدیران چه صنمی دارید
  • محقق IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    همین چوب حراج بر صنایع و معادن ثروتساز دولت ، در سالهای گذشته ، تورم و اقتصاد را به این نقطه کشانده است . چوب حراج بر صنایع و معادن ثروتساز دولت = کسری بودجه دولت = تورم روزافزون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس