جلسه علنی مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت ارز ترجیحی و تأثیر آن بر معیشت مردم گفت: دولت توقع داشت ظرف ۴۸ ساعت مجلس درباره لایحه دوفوریتی درباره این موضوع تصمیم بگیرد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) مجلس در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور با اشاره به اهمیت موضوع ارز ترجیحی که با معیشت مردم سر و کار دارد، گفت: همان طور که اشاره شد در بودجه سال ۱۴۰۰، ۸ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی پیش بینی شده بود و مجلس بیش از آن را پیش‌بینی نکرده بود و در جزء (۲) بند (ب) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ به دولت این اختیار را داده بود که دولت سیاست‌های جبرانی خود را در قالب کمک معیشتی و یارانه به مردم به صورت مستقیم بدهد که این موضوع در قانون روشن است.

ببییند:

عکس/ حضور رئیسی در صحن علنی مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که دولت محترم تازه کار خود را شروع کرده بود، ۳ ماه زمان برد و البته بخش قابل توجهی از ارز مربوطه در ۶ و ۷ ماه اول هزینه شده بود؛ دولت بعد از ۳ یا ۴ ماه بررسی، یک لایحه دو فوریتی (درباره ارز ترجیحی) داد و توقع داشت ظرف ۴۸ ساعت مجلس درباره آن تصمیم بگیرد اما طبیعتا مجلس هرگز برای یک امر به این مهمی تصمیم فی‌البداهه، عجولانه و ۴۸ ساعته نخواهد گرفت.

ببییند:

فیلم/ قالیباف: مجلس به فوریت حذف ارز ترجیحی رای نداد

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس به فوریت لایحه ارز ترجیحی رأی نداد، عنوان کرد: این موضوع همچنان در کمیسیون در حال بررسی است و اگر واقعا این بحث بود، خوب بود که دولت محترم اصلاحیه بودجه می‌داد که در حقیقت این اصلاحیه نیامد.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: امروز در مجلس همان‌طور که رئیس جمهور اشاره کرد ما و دولت بعد از کلیات، بحث مربوط به معیشت مردم را در اولویت اول قرار می دهیم که اگر مجلس در کلیات به جمع‌بندی رسید، در جزئیات این هماهنگی با دولت وجود دارد و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که به موضوع معیشتی رسیدگی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه دغدغه نخست مجلس معیشت مردم است، خاطر نشان کرد: حتما اولویت ما در بررسی ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ توجه به معیشت مردم با اولویت محرومان و مستضعفان خواهد بود.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد جوادی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    3 1
    یعنی کسانی که از ارز 4200 ارتزاق مکفی و پر و پیمون می کنند فکر می کنید اجازه دهند این معضل حل شود؟ ا این سفره رنگارنگ جمع شود؟ من که فکر! نمی کنم
  • KR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 1
    حذف ارز ترجیحی راه حل آدم های تنبله. آدم های باهوش و کوشا تلاش می کنند راهی پیدا کنند که روزنه های فساد خیز این ارز بسته بشه و رانت و فساد پیرامونیش ازبین بره تا این ارز به دست هدف نهاییش یعنی مردم برسه نه دلال های واسطه ای!
    • دیده بان IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 1
      اولا که متاسفم زیر خبری به این مهمی تعداد کامنت ها به انگشتان یک دست نمی رسه. در حالی که اگر خبر مربوط به ازدواح مجدد فلان خانم سلبریتی بود الان سیصد تا کامنت خورده بود. این از این............. دوم اینکه هم کامنت 10:26 حرفش درسته و یه عده رانت خوار فاسد هستند که به هر نحوی تلاش می کنند ارز ترجیحی حذف نشه و نون دونیشون بسته نشه. و 10:54 هم حرفش درسته و باید روزنه های فساد خیز بسته بشه..... اما عزیز برادر! اسلام و آموزه های اسلامی تاکید بر این دارن که باید تا میشه امکان گناه را کم کرد. مثلا با زن نامحرم در جای خلوت نماند، مثلا برای بده بستان های مالی شاهد گرفت، مثلا حرف ریبه و شائبه دار نزد و و و .... خوب وقتی می بینیم که این ارز ترجیحی لعنتی این همه فساد ایجاد می کنه و هرجاش و می گیری از یه جا دیگه می زنه بیرون، آیا بهتر نیست منشاء این پول فسادخیز را گرفت؟.... بله مطمئنا حذف ارز ترجیحی شوکی به بازار میده اما این شوک درست مثل دردی است که یک بیمار پس از خارج کردن غده از بدنش متحمل میشه و تحمل این درد چون رو به بهبود هست قابل تحمله. مردم اینقدری که از اختلاس ها و فساد ناراحتن از فقر ناراحت نیستن. فقر اگر برای همه باشه خیلی قابل تحمل تره تا یه عده فقیر باشن و یه عده بچاپن.
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      قوانین شفاغیت تصویب نمیشه و یا اجرا نمیشه بصورت علنی
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    حاج باقر زمان دولت قبل دنبال حذف ارز ترجیحی بود، الان شده مدافع ارز ترجیحی!!!
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    دادن وعده های غذائی به مردم برای زنده ماندن هنر نیست. مدیران از زندگی اشرافی بهرمند هستند. اما برای مردم فقط در حد خوردن را کفایت می دانند. مردم هم نیاز به مسکن و خودرو و مسافرت و00000 دارند. فقط تامین غذا معیشت را تامین نمی کند. مردم را گول نزنید.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    ۴۲سال است
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    اولویت تان معیشت مردم هست حال و روزمان اینه اگر نبود چی میشد؟ یعنی هنوز به این نتیجه نرسیده اید که عرضه و لیاقت مملکت داری ندارید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس