کد خبر 1324201
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
کرونا

یک اپیدمیولوژیست گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد از افراد مبتلا به کرونا، فاقد هرگونه علامت با تست کرونای مثبت هستند.

به گزارش مشرق، احمد مهری، اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی گفت: شواهد نشان می دهند واریانت امیکرون مسری‌تر از کرونای دلتا است. مسئله این است  که مطالعات اخیر نشان داده اند بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از افراد مبتلا به کووید-۱۹ فاقد هرگونه علامت اند؛ اما تست کرونای آن‌ها مثبت خواهد شد که بسیار نگران کننده است. برای مقابله با این جهش باید زنجیره واکسیناسیون در کشورها با سرعت کافی به حداقل به ۸۵ درصد برسد تا از چرخش ویروس در جامعه جلوگیری شود. این مسئله باید همگام با توزیع برابر واکسن در تمام کشورهای جهان پیش برود.

در پیک پنجم بیماری کرونا به دلیل عدم دریافت واکسن کرونا توسط عده بسیاری، تعداد موارد ابتلا به این بیماری افزایش پیدا کرده و تعداد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در کشور به چند صد نفر در روز رسیده بود.

به گفته احمد مهری در کشورهایی مانند انگلیس، آلمان و کره جنوبی میزان بستری ها در جهش جدید امیکرون به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. داده های ملی این کشورها نشان می دهند بروز بستری، موارد بدحال و مرگ در افراد واکسینه شده کمتر از واکسینه نشده ها است.

این اپیدمیولوژیست متذکر شد که قبل از پر شدن بیمارستان ها باید به فکر افتاد و محدودیت ها را جدی گرفت.

با کاهش سطح ایمنی بدن به دلیل گذشت زمان از تزریق نوبت دوم واکسن، خطر ابتلا و انتقال بیماری کرونا وجود دارد.

کارشناسان بهداشت عمومی هشدار داده اند که تا قبل از پرشدن بیمارستان ها و مراکز درمانی باید دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها برگردند تا دچار مشکل در پیک جدید همچون دیگر کشورها نشویم. پیک جدید در هفته های آینده در کشور رخ خواهد داد و باید از هرگونه تجمع به دلیل میزان بالای انتقال پرهیز کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس