دیدار معاون رئیس جمهور ترکمنستان با امیرعبداللهیان

معاون رئیس جمهور ترکمنستان عصر امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «سردار بردی محمداف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان و نماینده ویژه قربانقلی بردی محمداف و هیأت همراه عصر امروز (شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان نیز سردار بردی محمداف را در این سفر همراهی می‌کند.

قرار است قربانقلی بردی محمداف بزودی به تهران سفر کند.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در آذر ماه سال جاری به منظور شرکت در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی اکو به عشق آباد سفر و با همتای ترکمنستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در تماس تلفنی ۲۲ آذر ماه سال جاری رشید مردوف همتای ترکمنستانی نسبت به انجام سفر رئیس‌ جمهور ترکمنستان در سال آینده میلادی به ایران ابراز امیدواری کرد.

روسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان نیز همان روز در گفت‌وگویی تلفنی ضمن تاکید بر تقویت همکاری‌های مرزی و تسهیل در مبادلات کالا بر ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای افزایش سطح روابط بین دو کشور تاکید کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    ترکمنستان هم می خواهد گوش ایران را ببرد.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 0
    سد های ترکیه فرات را خشک میکند و فرات از اصلی ترین قسمتهای تاریخ وقایع کربلاست. جلوی سدهای ترکیه را بگیرید. ترکیه مثل یزید فرات را بسته است. ترکیه به امام حسین ع اعلام جنگ کرده
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    نقطه ضعف ترکیه ارتشش هست چون ارتش ترکیه با جانبرکفان داعش و النصره به جنگ بشریت آمد. ___ سر میبریدند زن ها را به کنیزی میفروختند.__ پس ایران بازهم برای نجات خاورمیانه شمشیر برداشت. ___سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی طومار ارتش ترکیه را بهمراه داعش و النصره در هم پیچید.____ ترس فرماندهان ارتش ترکیه در اتاق های فرمان داعش و النصره زبانزد شده است فقط کافیست گوش هایتان به اندازه درازگوش دراز نباشد.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    این آلب ارسلان شاه ایرانی بود که ترکیه را فتح کرد. قدیمتر هم خشایارشاه ایرانی بود لیدیه را فتح کرد. دست درازی های عثمانی بوسیله یک شاه آذری یعنی شاه عباس قطع شد. ارتش لیدیه آخرین تو سری را هم از سردار سلیمانی در سوریه خوردند-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس