قالیباف نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشورت با مردم و مشارکت آن‌ها در تصمیم گیری ها، ریشه مبارزه با فساد است.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره سردار شهید استوارمحمودآبادی و شهدای دفاع مقدس شهرستان کوار گفت: مردم کشورمان با مشکلات مختلفی رو به رو هستند و بعضی زندگی سختی دارند که مشکلات دغدغه روزمره آن‌ها شده است.

محمدباقر قالیباف با بیان این که عشق به اهل بیت و قرآن، اساس عاقبت به خیری و موفقیت در دنیاست افزود: هنگامی که مجلس متعلق به اهل بیت و موضوع منطق شهید باشد، همه مشکلات کنار گذاشته می‌شود و در روز شهادت حضرت زهرا (س) ۲۵۰ شهید بر دست مردم کشور تشییع می‌شود.

ببینید:

عکس/ عیادت قالیباف از «آیت‌الله محمد فقیه»

او گفت: در دوران دفاع مقدس هم پدرها و مادرها از فرزندان و هم پدرها از خانواده‌ها گذشتند و همه در کنار هم جان خود را در دست گرفتند، بدون بهانه و برای اسلام و انقلاب و عزت کشور، با آگاهی و عقلانیت و شجاعت و اسلام جانشان را تقدیم خدا کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در روزهای نخست جنگ تحمیلی، استان فارس لشکر ۱۹ فجر و لشکر المهدی وجود نداشت، گفت: جوان‌هایی محصل، کارگر، کشاورز و کارمند که حتی با موضوع دفاع و جنگ آشنا نبودند، به دفاع از کشور مشغول شدند و کمتر از ۸ ماه بعد از شروع جنگ، این دو لشکر را تشکیل دادند که موفقیت‌های زیادی داشتند.

قالیباف گفت: در آن شرایط سخت که شهرها و کشور ما مورد تهاجم قرار گرفته، بخشی از کشور اشتغال شده و ابتدای انقلاب بود و سازمان‌های محکمی نداشتیم، بنی صدر اجازه ورود نیروهای مردمی به جبهه را نمی‌داد، مردم از نقاط مختلف کشور به سمت جبهه رفتند و در نیمه دوم سال نخست جنگ تحمیلی، حتی بدون لباس نظامی و اسلحه برای دفاع آمده بودند.

او با بیان این که در شانزدهم دی سال ۱۳۵۹ که فقط چند ماه گذشته از شروع جنگ گذشته بود و فرماندهی کل قوا در اختیار رئیس جمهور وقت بود، هویزه مورد حمله قرار گرفت، گفت: یگان‌هایی که تجهیزات داشتند شرکت نکردند و تعدادی دانشجوی بسیجی در عملیات دفاع شرکت کردند. پس از آن رئیس جمهور با حرفی ظاهرا منطقی اعلام کرد که توان جنگیدن و امکانات نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمی حضرت امام (ره) برای در دست گرفتن فرماندهی کل قوا گفت: ۴۵ روز بعد از این تغییرات، عملیات حصر آبادان رخ داد و بلافاصله آزادسازی بستان، فتح الملین، بیت المقدس شکل گرفت و داد آمریکا، شوری و صدام برای آتش بس بلند، سرنوشت جنگ عوض و منطق شهادت در جبهه و سخن‌های الهی مستقر شد.

قالیباف با بیان این که با عقلانیتی باید کار کرد که می‌گوید ایمان سبب پیروزی می‌شود، گفت: جنگ سخت است به گونه‌ای که تردید ایجاد می‌شد و در سختی‌ها صف کفار از معتقدان جدا می‌شود و خدا پیروزی را سهم و حق بندگان خود می‌داند.

او گفت: شهدا نیز سختی‌ها و مشکلات زیادی داشتند، اما منطق آن‌ها که منطبق بر سنت‌های الهی است می‌گوید که در مقابل ظلم باید ایستاد و عزت و افتخار آفرید، منطقی که اگر مسئولان به آن توجه کنند، ما را بر مشکلات اقتصادی چیره می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که باورهای مسئولان به منطق شهدا کم شده است، گفت: فاصله گرفتن از منطق شهدا سبب شکست در برابر مشکلات اقتصادی، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی می‌شود در حالی که باید باور داشته باشیم امروز در کشور ما با همین شرایط تحریمی، می‌توانیم ثبات و رشد اقتصادی داشته باشیم.

قالیباف گفت: امروز با همه سختی ها، باید مقاومت و مدیریت کنیم و با تقویت باورها، با یک برنامه ۵ ساله ثبات اقتصادی را به کشور بیاوریم.
وی افزود: سخن الهی و مردمی بودن و مردمی سازی کردن کارها، دو رکن مهم موفقیت است و جوان‌های امروز همانطور که لشکر ۱۹ فجر را تشکیل دادند، می‌توانند موفق شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود امکانات در کشور گفت: ما از امکانات استفاده و با مردم صحبت نمی‌کنیم و از آن‌ها نظر نمی‌خواهیم در حالی که نیروهای جوان و خلاق مهمترین سرمایه هستند و در حوزه‌های تکنولوژی هر لحظه در دنیا خبرهای جدید می‌آید.

قالیباف به جمعیت حاضر در یادوراه شهدای شهرستان کوار اشاره کرد و گفت: مردم کوار نشان دادند دل داده فرهنگ هستند که می‌توان از این تاکید کرد که حل مشکلات به مسئولان برمی گردد و انقلابی و حزب الهی بودن، در گشودن گره از زندگی مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که هماهنگی که بین قوا وجود دارد، اما کافی نیست، گفت: هنگامی که هماهنگی و همدلی به هم افزایی تبدیل می‌شود و ارزش دارد که مردم سود ببرند بنابراین همه مسئولان، از یک دهدار تا روسای قوا، باید تلاش کنیم که مردم در صحنه حضور داشته باشند.

قالیباف گفت: در اسلام باور داریم مستضعف توان بالقوه دارد، اما فرصت نمایان کردن نداشته باشد، باید استضعاف را از جامعه بگیریم و فرصت را برای جوانان همچون دوران دفاع مقدس فراهم کنیم.

او گفت: یاد شهید سلیمانی و شهدای شهرستان کوار به ویژه هم رزم خودم شهید استوارمحمودآبادی را گرامی میداریم، کسانی که با این منطق جنگیدند و توانستند به موفقیت برسند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که به افرادی همچون سلیمانی در دفاع مقدس میدان داده شد و استعدادهایش جوانه زد و دنیا در برابر اندیشه او سر تعظیم فرود آورد، اگر با منطق شهید وسنت الهی کشور را اداره کنیم و به جوانان میدان دهیم، با توجه به پیشرفت فنون نظامی، آموزش‌های سخت تر، مقاومت بیشتر، شجاعت بیشتر و تکنولوژی مدرن، می‌توان موفق شد.

قالیباف گفت: تا زمانی که رانت خواران فرصت به جوانان نمی‌دهند، برنامه ریزی غلط است، جلوی کارآفرین شدن جوانان گرفته می‌شود و میدان برای آن‌ها فراهم نمی‌شود، ریشه فساد خشکیده نخواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس