بغداد به دنبال پهپادهای هجومی با امکان پرواز به مدت ۳۰ ساعت

فرمانده نیروی زمینی عراق از تلاش بغداد برای خرید پهپادهایی با امکان پرواز به مدت ۳۰ ساعت خبر داد.

به گزارش مشرق، «قاسم المحمدی» فرمانده نیروی زمینی عراق در مصاحبه ای درباره تجهیزات زرهی ارتش این کشور و وضعیت تروریست های داعش توضیح داد و تأکید کرد که هیچ نیروی زمینی خارجی در خاک عراق وجود ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق، در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق «واع»  گفت که نیروی زمینی ۷۲ درصد نیروهای نظامی و حدود دو سوم کل نیروهای امنیتی عراق را تشکیل می‌دهد.

او گفت که نیروی زمینی عراق به انواع پیشرفته تانک‌های «آبرامز» آمریکایی و تانک‌های «T-۹۰»  روسی که دست کمی از تانک های آمریکایی ندارند در تعداد بالا مجهز است و برنامه‌ای برای افزایش این تجهیزات تنظیم شده است.

المحمدی همچنین از قراردادهایی برای خرید پهپادهای هجومی با امکان پرواز به مدت ۳۰ ساعت خبر داد و گفت که به لحاظ توپخانه‌ای ارتش عراق در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و مجهز به توپ‌های فرانسوی دقیق است.

فرمانده نیروی زمینی عراق اعلام کرد که نیروهای مسلح عراق از متنوع شدن منابع تأمین سلاح خود استقبال می‌کند.

المحمدی افزود که همه طرف‌ها با جدیت خواستار تقویت تسلیحاتی ارتش عراق هستند و پروژه‌هایی در این باره تعریف شده است.

وی تأکید کرد که عراق به لحاظ امنیتی وضعیت باثباتی دارد و تروریست‌ها نمی‌توانند تجمع بیش از ۶ نفر تشکیل دهند که آن هم در مناطق غیر مسکونی انجام می‌شود و فقط به صورت شبانه در شعاع حداکثر ۳۰ کیلومتر جابه‌جا می‌شوند.

المحمدی تأکید کرد که تنها تهدیدی که از جانب داعش متوجه عراق است در مرزهای عراق و سوریه است و اگر بتوان این منطقه را کاملاً کنترل کرد تهدید داعش به اندازه ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت.

فرمانده نیروی زمینی عراق افزود که هیچ نیرویی زمینی خارجی در عراق وجود ندارد و امنیت سرتاسر خاک عراق میان نیروی تحت فرماندهی وی و حشد شعبی و پلیس فدرال و مبارزه با تروریسم تقسیم شده و نقش ائتلاف فقط افزایش توانمندی نیروی هوایی عراق است.

او افزود که ۹۰ درصد پروازهای نظامی برای حمله به تروریست‌های داعش در خاک عراق توسط نیروی هوایی عراق انجام می‌شود.

پیام‌های مقامات عراقی به مناسبت سالروز تاسیس ارتش این کشور

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در پیام‌های جداگانه‌ای صد و یکمین سالروز تاسیس ارتش عراق را تبریک گفتند.

برهم صالح در بیانیه‌ای گفت: درودی افتخار آمیز به ارتش عراق در سالروز تاسیسش می‌فرستیم و موفقیت های قهرمانانه آن در دفاع از میهن و از بین بردن تروریسم را به یاد می‌آوریم.

وی در ادامه افزود: وظیفه ما این است که از آن به عنوان یک نهاد ملی قانونی که حافظ امنیت عراق است، در جایگاه رفیعی که شایسته آن است، حمایت کنیم و مانع بازگشت استبداد که آن را وارد سیاست، جنگ بیهوده و ظلم کرده است، شویم.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز در بیانیه ای گفت: به احترام ارتش قهرمان عراق در صد و یکمین سالروز تاسیسش می‌ایستیم و به هرکسی که در دفاع از عراق جنگید و حافظ مرزهایش بود، درود می‌فرستیم.

نخست وزیر عراق در ادامه تصریح کرد: ارتش ما در همه بخش هایش، ضمانتی برای وجود عراقی قوی، مقتدر و مستقل است؛ با شما (ارتش) تروریسم را شکست دادیم و از هویت عراق حفاظت می کنیم.

«عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز، با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت صدویکمین سالروز تأسیس ارتش عراق، فداکاری های ارتش عراق در دفاع از امنیت این کشور را گرامی داشت.

در بیانیه رسمی حکیم آمده است: به ارتش قهرمان عراق درود می‌فرستیم که حافظ میهن و نگه‌دار سنگرها و پاسبان خاک کشور است».

در این بیانیه آمده که ششم ژانویه یادآور چشم‌هایی است که خواب به آنها راه نیافت و با خون خویش امنیت و آرامش برای ملت عراق رقم زد.

«مقتدی صدر» هم در بیانیه‌ای کوتاه به مناسبت روز ارتش عراق تأکید کرد که از مهم‌ترین ویژگی‌های ارتش قهرمان عراق آن است که ذوب در میهن است.

صدر ارتش را قدرت کشور و حامی صلح و مدافع وحدت و آرامش در کشور خواند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    7 0
    وقتی که داعش اومد ایران رفت کمک عراق حالا که تجهیزات میخوان چرا از ایران خرید نمی‌کنند چرا باید پول بدن به اروپایی که داعش و تجهیز میکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس