بایدن "مسوولیت ویژه" شورش کنگره را متوجه ترامپ دانست

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن امروز (پنج‌شنبه) در اولین سالروز حمله به کنگره آمریکا در شش ژانویه به آمریکایی‌ها خواهد گفت که دونالد ترامپ در این شورش مرگبار "مسوولیت‌ ویژه‌ای" دارد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و معاونش کامالا هریس صبح امروز به وقت آمریکا در کنگره سخنرانی می‌کنند.

امروز مورخ شش ژانویه، یک سال از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره که تلاشی ناکام برای متوقف کردن شمارش آرای الکترال و مختل کردن تایید پیروزی انتخاباتی جو بایدن بود، می‌گذرد.    

با اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بعد از خروج از کاخ سفید هم همچنان نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را زیر سوال برده و روی تقلب انتخاباتی تاکید می‌کند، بایدن و دستیاران ارشدش اصلا تمایلی به انتقاد مستقیم از او نشان ندادند.

دموکرات‌ها، فعالان حقوق بشر و مورخان معتقدند که ادعاهای ترامپ نگرانی‌هایی را درباره آینده "این دموکراسی حدودا ۲۵۰ ساله" ایجاد می‌کند.  

سخنرانی امروز پس از آن انجام می‌شود که بایدن ماه‌هاست آمریکایی‌ها را به اتحاد مقابل پاندمی کرونا و بازسازی منسجم بعد از فجایع آب و هوایی فرا می‌خواند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: بایدن پنج‌شنبه بر اهمیت آنچه در کنگره رخ داد و بر مسوولیت ویژه رئیس‌جمهوری ترامپ بابت آن هرج و مرج و کشتاری که ما شاهد بودیم، تاکید خواهد کرد و با قدرت دروغ‌های این رئیس‌جمهوری سابق که تلاشی برای گمراه کردن مردم آمریکا و حامیان خودش و همچنین منحرف کردن توجهات از نقش خودش در آنچه رخ داد است، پس خواهد زد.

دونالد ترامپ قرار بود صبح امروز به وقت آمریکا یک کنفرانس خبری در عمارت مارالاگو در فلوریدا برگزار کند، اما آن را لغو کرده و به "جانبداری و عدم ‌صداقت" تحقیقات مجلس نمایندگان درباره این حملات و رسانه‌های خبری که عموما هدف انتقادات اوست، اشاره کرد.   

در همین حال سخنگوی ترامپ گفت: جای تعجب ندارد که بایدن شش ژانویه را صرف تلاش برای ایجاد تفرقه بیشتر در کشور کند و تفرقه تنها کاری است که دموکرات‌ها می‌دانند چگونه انجام دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس