اوضاع قزاقستان محور گفت‌وگوی تلفنی «میرضیایف» و «تاکایف»

روسای جمهور ازبکستان و قزاقستان در یک گفت‌وگوی تلفنی آخرین وضعیت این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش مشرق، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در یک گفت‌وگوی تلفنی آخرین وضعیت قزاقستان را مورد بررسی قرار دادند.

روسای جمهور دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی در مورد اقدامات در دست انجام برای تثبیت اوضاع و برقراری سریع صلح و آرامش در این جمهوری تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور ازبکستان مجددا بر حمایت تغییر ناپذیر خود از مردم برادر و مقامات قزاقستان در تلاش آنها برای تامین ثبات و رفاه در کشور تاکید کرد.

از تاریخ 14 دی ماه در شهرهای «آکتائو» و «ژانائوزین» استان «مانگیستائو» قزاقستان صدها نفر در پی افزایش قیمت سوخت گاز خودروها دست به تجمعات اعتراضی زدند.

آنها با اعلام مخالفت نسبت به این موضوع، از مقامات قزاقستان خواستند تا نسبت به کاهش قیمت سوخت گاز خودروها که از اول سال جدید میلادی تا 120 «تنگه» (واحد پول قزاقی) بابت هر لیتر افزایش یافته، اقدام کنند.

این اعتراضات روز گذشته (15 دی ماه) افزایش یافت و معترضین موفق شدند در شهر آلماتی برخی از ساختمانهای دولتی را تصرف کنند که باعث شده در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام شود و برخی از مقامات دولتی نیز از سمت خود برکنار شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس