اقامتگاه رئیس‌جمهور قزاقستان به آتش کشیده شد

درحالیکه در ادامه تحولات قزاقستان، اقامتگاه رئیس‌جمهور این کشور پس از تصرف از سوی معترضان به آتش کشیده شد، فرماندار نظامی «آلماتی» از مجروح شدن ۵۰۰ نفر در جریان ناآرامی های اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المیادین امروز چهارشنبه در خصوص تحولات جاری در قزاقستان اعلام کرد که هم زمان با ادامه اعتراض ها در این کشور، معترضان اقامتگاه «قاسم جومارت توقایف» رئیس جمهور را اشغال کرده و به آتش کشیدند.

بر اساس اعلام این رسانه، فرماندار نظامی شهر «آلماتی» گفت که حدود ۵۰۰ غیرنظامی در جریان ناآرامی های اخیر زخمی شده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، معترضان به برخی از ساختمان های اداری در آلماتی- بزرگترین شهر قزاقستان- حمله ور شدند.

الجزیره در این باره گزارش کرد: ریس جمهور قزاقستان در واکنش به تحولات اخیر اعلام کرد که شخصاً ریاست شورای امنیت ملی را برعهده گرفته و بدون توجه به شرایط، در کشورش خواهد ماند.

«قاسم جومارت توقایف» در این خصوص گفت: من در پایتخت و در کنار مردم خواهم بود. به زودی پیشنهادات جدیدی در ارتباط با انتقال قدرت در کشور را اعلام خواهم کرد. در جریان اعتراضات، با ناقضان قانون به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، رسانه های محلی در قزاقستان از ز از سوی معترضین خبر می دهند. کارکنان این فرودگاه نیز در حال تخلیه محل کاری خود هستند. همه پروازهای نیز در این فرودگاه کنسل شده است.

ناآرامی‌ها در قزاقستان در حالی ادامه دارد که دولت این کشور ساعاتی پیش استعفا داد.

این ناآرامی‌ها در پی افزایش قیمت سوخت در قزاقستان آغاز شد.

پس از افزایش شدید قیمت سوخت، بسیاری از مردم این کشور سوخت خودروهای خود را به گاز مایع LPG تبدیل کرده اند. با این حال، مقام‌های قزاقستان تصمیم گرفتند قیمت سوخت گاز خودروها را از ابتدای سال جاری میلادی به مبلغ ۱۲۰ تنگه (واحد پول قزاقستان) که معادل حدود ۲۸ صدم یک دلار آمریکا است، افزایش دهند.

طبق قانون قزاقستان، برگزاری اعتراضات در این کشور غیرقانونی است مگر این که سازمان‌دهندگان چنین برنامه‌هایی پیشتر به مقام‌های دولتی اطلاع دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • نیما IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    عجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس