کد خبر 1323014
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
آمریکا رهبر صرب‌های بوسنی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا رهبر صرب های بوسنی و رسانه های مرتبط با وی را به دلیل آنچه مشارکت در فعالیت های بی ثبات کننده که بوسنی و هرزگوین را در خطر تجزیه قرار داده است، خواند، تحریم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای مدعی شد "میلوراد دودیک"  با تصرف صلاحیت های دولتی و ایجاد نهادهای موازی در نهاد جمهوری صربسکا در بوسنی و هرزگوین، نهادهای این کشور را تضعیف کرده است. علاوه بر این، دودیک با اختلاس، رشوه و سایر اشکال فساد از موقعیت رسمی خود در بوسنی و هرزگوین برای جمع آوری ثروت شخصی استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است که اقدامات دودیک ثبات، حاکمیت و تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین را تهدید می‌کند و باعث تضعیف توافق‌نامه صلح دیتون شده و در نتیجه بی‌ثباتی منطقه‌ای گسترده‌تر را به همراه دارد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین دارایی های  دودیک در آمریکا  و شبکه تلویزیونی "الترنتیونا تلویزیجا" وابسته به او را مسدود کرده است.

پارلمان صرب‌های بوسنی اخیر نشستی را برای آغاز روند  خروج از موسسات فدرال مشترک بین صرب‌ها، کروات‌ها و بوسنیایی‌های مسلمان به ویژه در بخش نظامی به رغم هشدارهای غرب برگزار کرد.

رهبر سیاسی صرب‌های بوسنی از سال‌ها پیش به جدایی طلبی اشاره می‌کند این بار در تلاش برای گام برداشتن در این مسیر است و دودیک نماینده صرب‌ها در ریاست ائتلاف بوسنی اصرار دارد که مشارکت در رهبری این کشور غیرممکن است.

مجمع ملی جمهوری صرب بوسنی که یکی از دو نهاد سیاسی موجود در بوسنی و هرزگوین محسوب می‌شود، نشست فوق‌العاده‌ای را در بانیا لوکا تشکیل داد.

بوسنی پس از پایان جنگ داخلی و کشته شدن  حدود ۱۰۰ هزار نفر، همچنان شکاف سیاسی عمیقی را تجربه می کند. این جنگ پس از امضای توافقنامه صلح دیتون در سال ۱۹۹۵ به پایان رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 3
    راستش من زیاد اطلاع ندارم این طرف کیه ولی همینکه یانکی‌ها تحریمش کردن معلومه راه درستو داره میره و آدم حسابیه، موفق باشه ان شاء الله !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس