کد خبر 1322993
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
برق و گاز

ایتالیایی‌ها سال نو میلادی را با افزایش بی سابقه بهای برق و گاز شروع کردند.

به گزارش مشرق، ایتالیایی‌ها سال نو میلادی را با افزایش بی سابقه بهای برق و گاز شروع کردند.

مقامات بخش انرژی ایتالیا اعلام کردند، قیمت برق و گاز در این کشور به ترتیب ۵۵ درصد و ۴۱ و ۸ دهم درصد افزایش یافته است. رکورد زنی بهای برق و گاز در حالی در ایتالیا صورت می‌گیرد که خانواده‌های زیادی به دلیل پیامدهای اقتصادی کرونا در شرایط دشواری زندگی می‌کنند.

یک شهروند ایتالیایی گفت: در وضعیت بسیار سختی هستیم و واقعا دیگر نمی‌دانیم باید چکار کنیم. افزایش شدید قیمت برق و گاز بسیاری از مردم را مجبور می‌کند تا در منزل در سرما و تاریکی بمانند.

کاهش ذخایر سوخت در اروپا و مالیات مربوط به انتشار دی اکسید کربن از جمله دلایل افزایش شدید حامل‌های انرژی در سال جاری میلادی در ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی اعلام شده است.

انتزو بیانکو، سیاستمدار ایتالیایی و رئیس شورای ملی اتحادیه شهرداری‌های ایتالیا گفت: قیمت سوخت در ایتالیا به صورت عملی افزایش انفجاری داشته و خانواده‌ها و شرکت‌ها را عمیقا نگران کرده است.

در حال حاضر هدف اول شهرداری‌ها در سراسر ایتالیا، تشویق خانواده‌ها به استفاده صحیح از انرژی، آموزش راهکارهای ساده صرفه جویی در مصرف برق و گاز و کمک به خانواده‌های کم درآمد است.

به گفته کارشناسان تعداد زیادی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها در ایتالیا نیز تحت تاثیر افزایش شدید بهای برق و گاز در این کشور ورشکست خواهند شد و باید خود را برای دورانی بسیار دشوار آماده کنند.

این افزایش بهای بی سابقه برق و گاز در ایتالیا در حالی است که دولت ایتالیا با اختصاص نزدیک به ۴ میلیارد یورو یارانه انرژی نیز تا حدی در سیر صعودی بهای برق و گاز تعدیل کرده است، چرا که در ابتدا این افزایش به ترتیب ۶۵ و ۵۹ درصد اعلام شده بود که با این یارانه دولتی به ۵۵ و ۴۱ و ۸ درصد کاهش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    سلام _ خوش بحال شون !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس