ابتلای پادشاه و ملکه سوئد به کرونا با وجود تزریق سه دز واکسن

پادشاه و ملکه سوئد با وجود تزریق سه دز واکسن به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و آمار مبتلایان روزانه به کرونا در انگلیس با عبور از مرز ۲۰۰ هزار نفر رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

به گزارش مشرق، کرونا در اروپا همچنان در اولین روزهای سال جدید میلادی موضوعی خبرساز در این اتحادیه بوده و همچنان خبرهای ناگوار در این باره تیتر اول بسیاری از رسانه های منطقه است.

اعلام وضعیت فاجعه در بسیاری کلینیک‌های انگلیس

تعداد زیادی از کلینیک ها در انگلیس به دلیل کمبود شدید پرسنل حاصل از شیوع گسترده اومیکرون حالت فاجعه اعلام کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی حداقل هشت بنیاد بیمارستانی که برخی از آن ها شامل چند کلینیک هستند با توجه به موج گسترده کرونا در این باره تصمیم گیری کرده اند. بیمارستان ها در انگلیس زمانی حالت فاجعه اعلام می کنند که مسئولین آن بر این عقیده باشند که دیگر نمی توانند درمان های لازم را تضمین کنند.

"متیو تیلور"، رئیس سازمان ملی تامین بهداشت و درمان در انگلیس در پستی در این باره نوشت: در حال حاضر در بسیاری از بخش های نظام سلامت در وضعیت بحرانی هستیم. در برخی بیمارستان ها از کارکنان خواسته شده روزهای مرخصی خود را رها کنند تا عملیات کمک به بیماران ادامه یابد.

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس هم اعتراف کرده که انتظار دارد فشار بر سیستم بهداشت و درمان برای چند هفته ادامه یابد. با این همه دولت انگلیس تا به حال در برابر تشدید اقدامات کرونایی برای مهار کرونا مقاومت کرده است.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده که نیروهای نظامی و همچنین بازنشستگان از خدمات بهداشت و درمان حمایت خواهند کرد.

شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در انگلیس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر اخیرا به شدت افزایش پیدا کرده و به ۱۵۲۶ نفر رسیده است.

افشاگری جدید درباره نقض قواعد کرونایی از طرف جانسون

در سال جدید میلادی هم اتهامات علیه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به دلیل نقض قواعد کرونایی همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش های اخیرا منتشر شده از طرف رسانه های انگلیسی بوریس جانسون بعد از سخنرانی به مناسبت سال نوی میلادی در اواخر سال ۲۰۲۰ با وجود مثبت شدن تست کرونای فیلمبردارش به قرنطینه نرفت.

روزنامه انگلیسی "میرر"، روز سه شنبه به نقل از یک منبع نزدیک به مقر نخست وزیری نوشت: فیلمبردار مبتلا به کرونا ماسک نداشت و کم تر از ۲ متر با جانسون فاصله داشت.

در آن زمان تحت این شرایط و بر اساس قوانین انگلیس فرد در ارتباط با یک بیمار کرونایی باید به مدت ۱۰ روز در قرنطینه قرار می گرفت.

سخنگوی دولت انگلیس در این باره گفته است: این ارتباط نزدیک نبوده و کم تر از ۱۵ دقیقه طول کشیده و از این رو جانسون خود را قرنطینه نکرد.

در هفته های گذشته هم افشاگری ها درباره برگزاری جشن ها و مراسم های ضد قواعد کرونایی در دفتر نخست وزیری انگلیس به شدت جانسون را تحت فشار قرار داده بود.

رکورد بالای بیش از ۲۰۰ هزار ابتلای روزانه در انگلیس

نهادهای بهداشتی در انگلیس روز سه شنبه خبر دادند که برای اولین بار بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این کشور در عرض ۲۴ ساعت به کرونا مبتلا شدند. دولت انگلیس خبر داد که در ۲۴ ساعت اخیر ۲۱۸۷۲۴ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند که از آغاز شیوع کرونا بی سابقه بوده است.

رکورد مبتلایان روزانه در یونان شکسته شد

نهادهای بهداشتی در یونان هم در عرض ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۱۲۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور را ثبت کردند که رکورد بالای جدیدی از زمان آغاز شیوع کرونا محسوب می شود. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی، در حدود ۷۰ درصد مبتلایان، اومیکرون عامل ابتلا به کووید ۱۹ بوده است.

وزیر بهداشت یونان اعلام کرده که سیستم بهداشت یونان با حدود ۱۱ میلیون سکنه تحت فشار بالایی قرار دارد.

افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در هلند

با وجود اعمال قرنطینه در هلند اما موارد ابتلا به کرونا همچنان در این کشور در حال افزایش است. موسسه بهداشت ملی در این کشور اعلام کرده که اخیرا حدود ۳۵ درصد، موارد مثبت بیشتری در تست های کرونا دیده می شود. کارشناسان دلیل این مسئله را شیوع گسترده موج اومیکرون در این کشور می دانند.

اومیکرون از اواخر دسامبر در این کشور همسایه آلمان با حدود ۱۷.۵ میلیون نفر سکنه غالب شده است. شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۶۳۹ رسیده است. قرنطینه در این کشور فعلا تا ۱۴ ژانویه برقرار است.

ابتلای پادشاه و ملکه سوئد به کرونا

کاخ سلطنتی سوئد روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آزمایش کووید-۱۹ «کارل گوستاف شانزدهم» و «سیلویا» پادشاه و ملکه سوئد مثبت بوده است.

کاخ سلطنتی سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد که پادشاه و ملکه که به طور کامل با سه تزریق واکسینه شده‌اند، اینک علائم خفیف کرونا دارند. این در حالی که است که شیوع کرونا در این کشور اسکاندیناویایی به دلیل گسترش سویه جدید اومیکرون است.

کاخ سلطنتی سوئد اعلام کرد که پادشاه ۷۵ ساله و ملکه ۷۸ ساله این کشور در قرنطنیه هستند و تلاش برای ردیابی افرادی که با آنها در تماس بوده‌اند در حال انجام است.

آخرین داده‌ها در روز سه‌شنبه نشان داد که سوئد یک رکورد روزانه جدید برای موارد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است . پس از یک پاییز آرام، سوئد شاهد افزایش آلودگی در هفته های اخیر بوده است. ماه گذشته، دولت سوئد محدودیت‌های تجمعات عمومی را تشدید کرد و ازهمه کسانی که می‌توانند از خانه کار کنند، خواست به طور دورکار به فعالیت خود ادامه دهند. شمار تلفات ناشی از کووید در این کشور بسیار بیشتر از سرانه کشورهای دیگر در شمال اروپا بوده است که در اوایل همه‌گیری محدودیت‌های سخت‌تری اعمال کردند.

 ابتلا به کرونا در رومانی سرعت گرفت

در رومانی هم موارد جدید ابتلا به کرونا در عرض یک روز با ۳۹۰۰ مورد بیش از دو برابر شده است. دولت درباره افزایش چشمگیر موارد ابتلا در روزهای آینده ابراز نگرانی کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس