دستگیری نمایه بازداشت نمایه

مدیر کل امور بین الملل قوه قضائیه از چگونگی صدور اعلان های بین المللی گفت و افزود: از ابتدای سال تا کنون ۸۰ اعلان قرمز برای متهمان در بخش‌های مختلف صادر شده است.

به گزارش مشرق، علیرضا ساعدی، مدیر کل امور بین‌الملل قوه قضائیه، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در زمینه مبارزه با قمار و ایرانیانی که خارج از کشور اقدام به این فعل مجرمانه می‌کنند تا کنون چه اقدامی صورت گرفته است، گفت: قوانین ما اجازه می‌دهد این افراد را تحت تعقیب قرار دهیم، آنها که در داخل کشور باشند برایشان پرونده کیفری تشکیل می‌دهیم و آنهایی که در خارج از کشور باشند را برایشان درخواست استرداد صادر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

دستگیری کلاهبردار ۲هزار میلیاردی در فرودگاه

وی افزود: از دو مرجع استرداد مجرم پیگیری می‌شود، یکی از مراجع وزارت امور خارجه است که طی ارسال یادداشت رسمی از طرف دولت ایران به دولت رسمی کشور مورد هدف این درخواست را صادر می‌کند و مرجع دوم پلیس اینترپل است که به دلیل اینکه این پلیس به یک شبکه پلیسی بین‌المللی متصل است می‌تواند تعقیب‌های بین‌المللی را از این مرجع هم صادر کرد.

به گفته مدیر کل امور بین‌الملل قوه قضائیه اعلان قرمز یا همان تحت تعقیب بین‌المللی را پلیس اینترپل در مجامع بین‌الملل صادر می‌کند و پلیس هم او را تحت تعقیب قرار می‌دهد.

صدور ۸۰ اعلان قرمز تا کنون/ چگونگی صدور اعلان‌های بین المللی

ساعدی ادامه داد: البته در حوزه مبارزه با قمار، برخی از کشورها این موضوع را جرم نمی‌دانند و یک فعالیت اقتصادی می‌دانند که همین موضوع در برخی مواقع ما را با مشکل رو به رو کرده است چراکه بر اساس قوانین بین‌المللی برای استرداد یک مجرم، فعل مجرمانه باید در هر دو کشور جرم شناخته شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اینترپل بر چه اساس اعلام قرمز برای فردی صادر می‌کند، گفت: پلیس به هیچ عنوان بدون دستور قضائی اجازه ندارد شخصی را تحت تعقیب قرار دهد.

مدیر کل امور بین الملل قوه قضائیه در پایان گفت: از ابتدای سال تا کنون برای ۸۰ متهم درخواست استرداد در جرایم مختلف اعم از اقتصادی، عمومی، امنیتی و قمار صادر کرده‌ایم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس