سازمان قضایی نیروهای مسلح با مجرمان قاطعانه برخورد می‌کند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: چنانچه جرمی رخ دهد سازمان مطابق با قانون و عدالت با افرادی که مرتکب جرم شوند با قاطعیت برخورد می‌کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان گفت: بسیاری از افراد ادعای ملی بودن دارند اما به یقین می‌توانم بگویم که سردار سلیمانی ملی‌ترین چهره کشور است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور با اشاره به اینکه امام راحل در سال ۶۷ فرمودند که ملی‌گرایان بی‌فرهنگ اگر بودند، یک شبه انقلاب را تحویل دشمن می‌دادند، بیان کرد: به تعبیر امام، این افراد جان خودشان را فدای پدر و مادر هم نمی‌کنند و دروغ می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مردانه ایستاد و مردانه جنگید، گفت: سردار سلیمانی حتی در بحث دفاع از حرم نشان داد که یک وطن‌پرست و یک امت است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور با بیان اینکه اگر دنبال ایران ولایت‌مدار و موفق هستیم باید افراد پاکدست را به کار بگیریم، افزود: متاسفانه یک روزی در سایه‌سار بی‌توجهی و تبلیغات سوء دشمن، انقلاب اسیر دست نااهلان شد و به وصیت امام راحل عمل نشد.

وی با اشاره به اینکه در این برهه زمانی ظلمی به این امت روا شد، گفت: امروز یک سرباز ولایت و رئیس جمهور مکتبی سرکار آمده که وقتی به یک کشور خارجی می‌رود نمی‌گوید که خزانه خالی را تحویل گرفتم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با تأکید بر اینکه با همت جمعی، دولت نوپای انقلابی را کمک کنیم، افزود: چهارمین موضوع وصیت نامه شهید سلیمانی مقابله با فساد، دوری از فساد و تجملات بود، او فردی بود که در خاکریزها می رفت، با همه نشست و برخاست داشت و اسمش لرزه بر اندام ترامپ انداخت و در وقایع مختلف به ویژه سیل و زلزله حضور چشمگیری داشت و در کنار مردم خدمتگزاری می کرد و اسلام چنین سربازانی می خواهد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه ایجاد اقتدار و سلامت در راستای امنیت از سوی هر کس که باشد، قابل احترام است، اضافه کرد: به واسطه سوغات غربی‌ها پس از ۱۱ سپتامبر منطقه انبار باروت شده اما ایران باثبات‌ترین کشور منطقه است که مرهون بصیرت رهبر انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی‌ها و اقتدار نیروهای مسلح است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور با اشاره به اینکه در طی سالیان دشمن نتوانسته است، نگاه چپ به کشورمان بکند، تصریح کرد: حفظ اقتدار نیروهای مسلح توام با صیانت از حق‌الناس و حقوق شهروندی دو بال اجرای عدالت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به شلیک ۱۳ موشک به قلب عین‌الاسد بیان کرد: دقیقا ۱۳ موشک در جای حساسی که باید اصابت می‌کرد، اصابت کرد و دنیا را مات و مبهوت کرد.

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر صهیونیست‌ها خیلی عربده کشیدند که حمله می‌کنیم، افزود: پس از اجرای مانور پیامبر اعظم (ص) توسط سپاه و آزمایش بعضی از سلاح‌ها که نشان داد ایران اسلامی آماده است، از یاوه‌گویی عقب نشینی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به اینکه آمار جرایم در نیروهای مسلح استان زنجان تقریبا صفر است، گفت: در سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی به پرونده‌ها در جهت حفظ و تقویت فرماندهی است و زمانی فرمانده می‌تواند مقتدرانه عمل کند که اگر جرمی در یگانش اتفاق افتاد نیروی مقتدری باشد که با قدرت با آن برخورد کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای سیاست‌های فرماندهی کل قوا و اجرای مفاد قانون اساسی در راستای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری نیروهای مسلح گام‌های بلندی برداشته و این افتخار بزرگی است.

وی افزود: البته چنانچه جرمی رخ دهد سازمان مطابق با قانون و عدالت با افرادی که مرتکب جرم شوند با قاطعیت برخورد می‌کند.

 توجه به بسترهای برخورد با سربازان فراری

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان نیز در این مراسم: هدف از تشکیل سازمان قضایی نیروهای مسلح صیانت و حراست از نیروهای مسلح است.

وی گفت: نیروهای مسلح نیروهای انقلابی، متدین و ولایتمدار هستند اما به هر حال ممکن است تعداد ناچیزی هم دچار خطا شوند و رسیدگی به جرایم نظامیان باید به گونه ای باشد که به جایگاه و اقتدار نیروهای مسلح آسیب نزند.

صادقی نیارکی با اشاره به تغییرات متعدد قوانین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اما قوانین نیروهای مسلح کمتر دچار تغییر شد و پیشنهاد می‌شود قوانین نیروهای مسلح بروزرسانی شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح به موضوع فرار از خدمت سربازان اختصاص دارد، افزود: بایستی بسترهای برخورد با سربازان فراری مورد توجه بیشتر سازمان قرار گیرد.

عشق به مردم در بین نیروهای نظامی موج می‌زند

سردار «جهانبخش کرمی» فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در این مراسم گفت: عشق به مردم و خدمت به مردم در بین نیروهای نظامی موج می‌زند و فرماندهان در همه جا می‌جنگند که جان و مال مردم به خطر نیفتد.

این مقام نظامی گفت: رزمندگان اسلام، ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در اوج عزت و قدرت گوش به فرمان ولایت هستند و در هر زمان نیروها آماده دفاع در مقابل تهدیدات هستند.

وی وجود نیروهای مسلح را رمز اقتدار و امنیت در کشور خواند و تاکید کرد: امنیت امروز کشور مرهون رزمندگی و رشادت افرادی است که از آرزوها و امیال خود گذشته اند تا این کشور را به دست دشمنان نیفتد.

سردار کرمی با بیان اینکه تجربه نشان داده است هرگاه عقب نشینی کرده‌ایم دشمن پیش‌روی کرده است، افزود: برای داشتن اقتدار باید مقاومت کنیم و از اهداف و خواسته‌های خود چه در میدان مقابله و جنگ سخت و چه در جبهه نرم و مذاکرات عقب نکشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس