معاون حقوقی سپاه: با رشادت‌های سردار دل‌ها داعش از سوریه خارج شد

معاون حقوقی سپاه پاسداران گفت: ۴٩درصد عراق و ٨٠درصد سوریه دست داعش بود و با رشادت‌های سردار دلها داعش از این مناطق خارج شد.

به گزارش مشرق، سهراب علی شمخانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، بیان کرد: کسی بهتر از ولی امر مسلمین شهید سلیمانی را نشناخت و کسی هم بهتر از این شهید ولی‌فقیه زمان را نشناخت.

معاون حقوقی سپاه پاسداران بابیان اینکه شهید سلیمانی تجلی و تجسم الگوهایی است که قرآن به ما معرفی کرده است، افزود: وقتی آیات جهاد را نگاه می‌کنیم یا می‌خواهیم مجاهد واقعی، حزب‌الله، انصارالله، کسی که معجزات الهی پشت اوست را بشناسیم شهید سلیمانی را با این خصوصیات می‌بینیم.

بیشتر بخوانید:

هر جا ردی از شهید سلیمانی باشد، مجبور به فرار هستید

وی گفت: ۴٩درصد عراق و ٨٠درصد سوریه دست داعش بود و با رشادت‌های سردار دل‌ها داعش از این مناطق خارج شد.

شمخانی بیان کرد: شهید سلیمانی زنده است و حیات دارد؛ همین حیات اوست که مقاومت منطقه را تکان می‌دهد. چنین شخصیتی تکرارناپذیر است. ان‌شاءالله خداوند توفیق مسیر این شهید را نصیب کند.

وی با بیان‌اینکه نه این‌که شهدای ما در طول انقلاب اسلامی جایگاهی نداشته باشند، خداوند نیز فرموده که شهدا درجاتی دارند، اما امام علی تنها یک مالک اشتر داشت، افزود: همه به شهید سلیمانی افتخار می‌کنند.

شمخانی با اشاره به پیگیری حقوقی پرونده ترور سردار دل‌ها گفت: در پرونده کیفری از همان روزهای اول شکایات سپاه طرح شد و محور تهیه اسناد و مدارک نیز سپاه و نیروی قدس بود و اکنون نیز بیش از ۴ هزار برگ سند در اختیار دادسرای امور بین‌الملل است.

معاون حقوقی سپاه پاسداران عنوان کرد: تنها چیزی که مانع صدور کیفرخواست تاکنون شده است، مصونیت شغلی و شخصی مقامات آمریکا است.

وی عنوان کرد: در پرونده حقوقی که دیروز هم اولین دادگاهش برگزار شد، مردم و خانواده معظم شهدا با عنوان این‌که تالم روحی به آن‌ها وارد شده است، شکایت خود را ثبت کردند و انشالله در شعبه ۵۵ امور بین‌الملل ادامه رسیدگی به این شکایات دارد.

معاون حقوقی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در بعد بین‌الملل پرونده ترور شهید سلیمانی کار جدی انجام نشده است، افزود: این فقدان پیگیری بین المللی این پرونده به‌دلیل ملاحظات دولتمردان سابق بوده است. در خود آمریکا به نیابت از خانواده‌ها می‌توان ثبت شکایت کرد و شاید حتی رسیدگی هم نشود، اما حداقل ما سند تولید کردیم.

وی اضافه کرد: در آینده از ما می‌پرسند چرا محکومیت آمریکا در عرصه بین‌الملل را پیگیری نکردید؟ درست است که شاید نتوانیم خسارت بگیریم، اما باید حداقل سند تولید کنیم و آمریکا را محکوم کنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    درود بر سردار دلها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس