عضو جمهوریخواه کنگره: باید میان ترامپ و حقیقت یکی را برگزید

در ادامه پیامدهای حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ هواداران دونالد ترامپ به کنگره "لیز چنی" عضو جمهوری خواه کمیته تحقیق مجلس نمایندگان در این باره، با هشدار به حزب خود گفت که باید میان ترامپ و حقیقت یکی را برگزیند.

به گزارش مشرق، "لیز" دختر "دیک چنی" معاون جورج بوش پسر و وزیر دفاع پیشین آمریکا در شبکه سی بی اس گفت حزب ما باید انتخاب کند که به دونالد ترامپ وفادار بمانیم یا به قانون اساسی؛ اما انتخاب هر ۲ گزینه با هم امکان پذیر نیست.

هواداران ترامپ بدون ارایه مدرکی بر این باور داشتند که شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ نتیجه تقلب در رای گیری بوده و  برای متوقف کردن روند تائید پیروزی جو بایدن دمکرات به کنگره هجوم بردند تا اعضای آن را دستگیر کنند. چنی و بنی تامپسون رئیس این کمیته روز یکشنبه دوباره احتمال وارد کردن اتهام کیفری به ترامپ را بر سر خودداری از تلاش برای متوقف کردن این شورش یا جلوگیری از تحقیق در این باره، بررسی کردند.  

چنی به شبکه "ای بی سی" نیز گفت هر چند این رخداد به صورت بالقوه دارای جنبه های کیفری هم هست، اما بدون شک خودداری از انجام وظیفه بوده است.

توماس هومر دیکسون استاد علوم سیاسی کانادا با هشدار در باره احتمال قرار گرفتن ایالات متحده تحت حکومت خودکامه تا ۲۰۳۰، از کشورش خواست که از خود در برابر فروپاشی نظام مردم سالاری آمریکا حفاظت کند. شاید مردمسالاری آمریکائی تا ۲۰۲۵ سقوط کند و موجب بی ثباتی شدید در اوضاع سیاسی داخلی این کشور شامل خشونت های گسترده شود و احتمال دارد این کشور تا ۲۰۳۰ و حتی شاید زودتر، تحت حکومت دیکتاتوری قرار گیرد.

چنی نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل شهریور ماه نیز در انتقاد از نحوه خروج نیروهای کشورش از افغانستان در دولت بایدن به شبکه ان بی سی گفت: کاخ سفید کتک خوردن و به گروگان گرفته شدن آمریکایی‌ها در افغانستان را انکار می کند.  این واقعیت که ما در حال حاضر برای محافظت از آمریکایی ها به طالبان متکی هستیم و کاخ سفید آنچه را که ما می دانیم از جمله کتک خوردن آمریکایی ها و جلوگیری از رسیدن آنها به خروجی های پرواز در فرودگاه ها و احتمالاً گروگان گرفته شدن آنها است را انکار می کند.

لیز چنی که در میان سیاستمداران زن در حزب جمهوریخواه عالی ترین مقام را داشت در اردیبهشت سال جاری پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا، از ترامپ به دلیل نپذیرفتن نتیجه این انتخابات و همچنین پس از یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، از رئیس جمهوری وقت ایالات متحده انتقاد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    3 0
    هواداران ترامپ بدون ارایه مدرکی بر این باور داشتند که شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ نتیجه تقلب در رای گیری بوده؟؟ یا نخواستید مدارک را ببینید و حرف شهود عینی را گوش بدهید؟ مگر حامی نظام انتخاباتی آمریکا شده اید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس