کد خبر 1321929
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
روسیه، محور اصلی سفر وزیر خارجه آلمان به واشنگتن

وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه هفته جاری به واشنگتن سفر می کند تا با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی اش و سیاستمداران دیگر در مورد موضوعات مختلفی چون اختلاف روسیه و اوکراین بحث و گفت و گو داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت که موضوعات دیگری که در جریان اولین سفر رسمی بربوک به آمریکا مطرح می شود، عبارت از مذاکرات آینده با روسیه، بحران آب و هوایی، سیاست خارجی و تقویت دموکراسی است.

اشتفان هبستریت سخنگوی دولت آلمان نیز در یک کنفرانس خبری گفت که مشاور سیاست خارجی اولاف شولتس صدراعظم این کشور همچنین این هفته با همتایان روسی و فرانسوی خود دیدار و گفت و گو می کند.

واشنگتن سخت در تلاش است تا کشورهای حوزه اتحادیه اروپا از جمله آلمان به عنوان قوی ترین قطب اقتصادی این اتحادیه را از روسیه به عنوان رقیب سرسخت و دیرین خود دور کند.

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درصدد حمله به کی‌یف است، در حالی که مسکو بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین عادی است.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس