نخست وزیر یمن: شهید سلیمانی مظهر روحیه مقاومت و پایداری است

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق سپاه قدس که به دست دژخیمان آمریکا ترور و به شهادت رسید، مظهر روحیه مقاومت و پایداری است.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های یمن، «عبدالعزیز بن حبتور» امروز (دوشنبه) در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق سپاه قدس و «مهدی ابو المهندس» جانشین سازمان بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) که با حضور هزاران نفر از مردم یمن در صنعا برگزار شد، افزود: سردار سلیمانی برای مقابله با طرح آمریکایی - صهیونیستی در منطقه از همه موانع و مانع تراشی‌ها عبور کرد.  

وی تاکید کرد که یمن بخشی از محور مقاومت در برابر پروژه آمریکایی - صهیونیستی و عوامل آن است.  

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه مساله فلسطین فراتر از مذهب و قومیت‌ها است و همه آزادگان جهان با آن همبستگی دارند، افزود: فلسطین مروارید امت اسلام است و  مبارزه مسلحانه تنها راه آزادی آن است.  

وی گفت: مقاومت یک مساله زبانی نیست بلکه یک تعهد اخلاقی در قبال مسائل دینی و ملی است و ما موظفیم در کنار همه آزادگان جهان و نه فقط مقاومت فلسطین و لبنان، باشیم.  

«بن حبتور» در ادامه به تجاوزات عربستان سعودی تحت حمایت آمریکا به یمن اشاره کرد و گفت: جهان سکوت کرده و نظاره‌گر این حملات و محاصره مردم یمن است.  

وی با گرامیداشت یاد و خاطره «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن که در پرتو رنج یمنی‌ها در کنار آن‌ها ایستاده بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمانی که کشورهای عربی ما را رها کردند، در کنار مردم یمن ایستاد و ما ضمن تقدیر از مقامات ایران، روابط با تهران را گرامی می‌داریم.  

نخست وزیر یمن: شهید سلیمانی مظهر روحیه مقاومت و پایداری است

«محمد مفتاح»  یکی از اعضای انجمن علمای یمن نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد سرداران شهید سلیمانی و ابو المهندس با بیان اینکه کشورهای استکباری با سوء استفاده از اختلاف نظرهای مذهبی و  قومیتی برای ایجاد اختلاف و پراکندگی در بین امت اسلام تلاش می‌کنند، تاکید کرد که استعمار در تاریخ امت اسلام خبیث‌ترین است و برای اجرای طرح‌های خود وسائل پیشرفته‌ای دارد بنابر این برای مقابله با آن‌ها باید تلاش خود را بسیج کنیم.  

علامه محمد مفتاح بار دیگر مجاهدین در فلسطین و سراسر محور مقاومت را به هوشیاری و اتحاد بیشتر از نظر نظامی، امنیتی، فنی و علمی فراخواند و از علما، دانشگاهیان و اصحاب رسانه خواست تا با جنگ نرم استعمارگران مقابله کنند.  

نخست وزیر یمن: شهید سلیمانی مظهر روحیه مقاومت و پایداری است

وی با بیان اینکه "تبلیغاتی که تلاش می‌کند یمنی‌ها را از محور مقاومت جدا کند، تاثیری بر روحیه ما نخواهد گذاشت"، افزود: کسانی که مدعی عربیت هستند در آغوش صهیونیست‌ها افتاده اند و به نفع آن‌ها می‌جنگند.  

به گزارش رسانه‌های یمن، گروه‌های فلسطینی در این کشور نیز در سخنرانی‌هایی تاکید کردند که سردار «سلیمانی» و «المهندس» در حالی که پرچم حق علیه پروژه آمریکایی - صهیونیستی را بر افراشته بودند، توسط آمریکای جنایتکار به شهادت رسیدند.

بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون سابق سازمان الحشد الشعبی و همراهانشان به شهادت رسیدند. این حمله با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

در پی این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ ۹۸ چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک‌باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس