حاج قاسم موسس گفتمان مقاومت بود/ سردار سلیمانی شهید قدس است

رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در غزه اعلام کردند: حاج قاسم موسس گفتمان مقاومت بود و ایشان شهید قدس محسوب می شود.

به گزارش مشرق، دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در حالی برگزار می‌شود که منطقه شرایط متفاوتی را پشت سر می‌گذارد. با نگاهی به معادلات جدید به خوبی می توان دریافت که اهداف و انگیزه های اتاق ترور فرماندهان پیروزی برای کاهش توان مقاومت و نیز ایجاد مانع در مسیر تکامل گفتمان مقاومت بی نتیجه مانده است.

بیشترین شخصیت های سیاسی جهان، منطقه و محور مقاومت سردار سلیمانی را به عنوان یک الگو و سمبل مبارزه با تروریسم و حامی ملت‌های منطقه و مبارزه می شناسند. وی اکنون یک الگوی ماندگار برای ادامه مسیری است که خود او پایه گذاری کرد. از عراق، لبنان، یمن و فلسطین تا گستره جغرافیایی جهان او را به عنوان مرد شماره یک مبارزه با تروریسم و یک استراتژی سطح نظامی می شناسند.

به همین مناسبت در غزه گفتگویی را با «محمد شلح» و «سهیل الهندی» دو تن از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین انجام داده است که از نظر می گذرد:

محمد شلح

محمد شلح در خصوص سردار حاج قاسم سلیمانی می گوید: حاج قاسم سلیمانی در تاسیس و راه اندازی حمایت و تقویت گفتمان مقاومت در منطقه، فلسطین و نوارغزه نقش بسزا و تعیین کننده ای داشت، ایشان هم در عرصه نظامی یک ژنرال برنامه‌ریز و استراتژیست نظامی بود و هم دارای یک ایدئولوژی قدرتمند و قوی و گفتمان با ارزشی با نام مقاومت اسلامی بود.

وی با بیان این مطلب افزود: امروز آنچه که محور مقاومت به دست آورده است، نتیجه تلاش‌های این مرد بزرگ و قهرمان منطقه‌ای و جهانی است. حاج قاسم برای فلسطینی ها شهید قدس است و به اعتقاد من این مهمترین واژه یا پسوندی است که می توان برای حاج قاسم سلیمانی انتخاب کرد.

شخصی که تمامی وقت خود را برای ارتقاء و مبارزه برای ملت فلسطین و مقاومت و ملت های مظلوم گذاشت، آمریکایی‌ها تلاش کردند با شهادت حاج قاسم سلیمانی وی را هم از صحنه کنار بگذارند و هم مانع از دستاوردهای مقاومت شوند اما او امروز یک الگوی قهرمان برای محور مقاومت فلسطین شده است.

حاج قاسم موسس گفتمان مقاومت بود/ سردار سلیمانی شهید قدس است

سهیل الهندی

بی‌تردید حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی در تقویت ایجاد توازن نظامی و سیاسی در فلسطین به ویژه در غزه داشت، رویکرد اصلی سردار سلیمانی گسترش موازنه مقاومت به منظور ایجاد یک معادله بازدارندگی موثر در منطقه بود.

تمامی جغرافیایی فلسطین برای حاج قاسم اهمیت داشت او به طرز شگفت انگیزی توانست به ایجاد یک محور قدرتمند در منطقه کمک کند که اولویت آن موضوع فلسطین بود. حمایت لجستیک و مالی از موضوع فلسطین از مهمترین اقدامات تهران با محوریت حاج قاسم به شمار می‌رود.

ما معتقدیم که حاج قاسم سلیمانی اقدامات و دستاوردهای بسیار مهم و مثبتی را در عرصه فلسطین و مقاومت انجام داد آنچه را که امروز در عرصه سیاسی و نظامی مقاومت و در منطقه و به طور خاص در فلسطین شاهد آن هستیم مرهون دستاوردها، درایت و تمرکز و تاکید حاج قاسم در منطقه و فلسطین است.

گروه های فلسطینی همواره از حاج قاسم به عنوان یک موسس گفتمان فلسطین و مقاومت اسلامی یاد می‌کنند. این در شرایطی است که منطقه به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تسلیم شدن پیش می رفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    حاج قاسم مرا ببخش که می‌خواهم برایت بگویم که بیش از 80 روز است که اسرائیل بمبهای فسفری در غزه می‌اندازند و بیش از 23 هزار کودک،مرد و زن فلسطینی تکه تکه شده اند، مرده ها را می‌دزدند برای استفاده از پوست آنها، به زنان تعرض می‌کنند، چندین نفر را زنده زنده دفن کردند، چندین کودک در بیمارستان تجزیه شدند...اما اما سردار باورت می‌شود؟ مسیر تو جهانی شده است؟ مردم با «چفیه مقاومت، پرچم فلسطین و شعار فلسطین آزاد»در خیابان‌های سانفرانسیسکو، فرانسه، آلمان، پاریس، لندن، واشنگتن، تگزاس، نیویورک،سوئد، استامبول، ترکیه، ایتالیا، آرژانتین...ودرواقع تمام جهان. سردار اشک تو، مسیر تو، جهانی شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس