کد خبر 1321571
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳
قویترین گیاه ضد درد

بررسی‌ها نشان داده است که خوردن زنجبیل می‌تواند دردهای شدید ماهیچه‌ای را که ناشی از تمرینات یا کارهای سخت بدنی هستند، تسکین دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی میل در این باره می‌نویسد: ریشه زنجبیل قرن‌ها است که بعنوان یک ماده گیاهی درمان کننده برای رفع بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌ها مانند سرفه و سرماخوردگی و نیز ناراحتی معده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در این تحقیق جدید بویژه مشخص شده است که زنجبیل برای رفع دردهای ماهیچه‌ای بسیار مفید و موثر است.

پروفسور پاتریک اوکانر از دانشگاه جورجیا در آمریکا که سرپرستی این پژوهش را برعهده داشته در این باره می‌گوید؛ این گیاه مفید بهتر از هر داروی مسکن دیگری برای درمان این قبیل دردها سودمند باشد.

مطالعات نشان داده است که زنجبیل می‌تواند باعث جلوگیری از تهوع ناشی از عمل جراحی و شیمی درمانی شود. براساس تحقیقات بالینی، مصرف یک گرم پودر زنجبیل در جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی به اندازه داروهای آرام‌بخش مرسوم موثر است. خاصیت گرم کنندگی و فعال کنندگی زنجبیل آن را به عنوان شفابخش خانگی معروف کرده است.

همچنین متخصصان توصیه می‌کنند که اگر به کشیدگی عضله دچار شده‌اید، گلودرد دارید و یا از بیماری مسافرت رنج می‌برید، از زنجبیل استفاده کنید تا به قدرت شفابخشی فوق‌العاده آن پی ببرید. بر اساس این گزارش، زنجبیل فواید فراوانی برای سلامتی دارد.

زنجبیل جزء گیاهان دارویی مهم بوده و دارای خواص متعددی از جمله ضد تهوع، مقوی قلب، ضد لخته شدن خون، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد سرفه، ضد سموم کبدی، ضد التهاب، ادرارآور، کاهش اسپاسم، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ، افزایش ترشحات روده‌ای معدی، پایین آورنده کلسترول خون، محرک گردش خون مغزی و محرک هضم غذا است. از زنجبیل استفاده‌های متنوعی می‌شود.

از کاربردهای جدید آن می‌توان پیشگیری از تهوع و استفراغ، کم اشتهایی، بی‌اشت‌هایی روانی، اسپاسم روده، برونشیت، مشکلات روماتیسم را نام برد. در صنعت غذایی هم از این گیاه به عنوان چاشنی مطلوبی استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    درود بر زنجبیل
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    مرسی آموزنده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس