صدها پناهجو همچنان در مرزهای بین لهستان-بلاروس سرگردانند

اروپا در حالی وارد سال نوی میلادی شد که مناقشات با بلاروس بر سر مسئله پناهندگان ادامه داشته و صدها پناهنده همچنان در شرایطی سخت در مناطق مرزی گرفتارند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، در حالی که سال نوی میلادی فرا رسیده همچنان صدها مهاجر از جمله تعداد زیادی زن و کودک در انتظار یافتن راهی به سوی اروپا در مرزهای بین لهستان و بلاروس گرفتارند.

صلیب سرخ بلاروس اعلام کرد که حدود ۶۰۰ پناهنده در یک پناهگاه اضطراری در انبار یک مرکز تدارکات اسکان داده شده اند.

بلاروس و لهستان چندین ماه است که بر سر مسئله پناهندگان با هم اختلاف دارند و در این میان پناهندگان قربانی این مناقشات هستند.

بلاروس هم از امروز اقدامات متقابل علیه تحریم های اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر کشورها را اجرایی کرد. به این ترتیب از اول ژانویه واردات بسیاری مواد غذایی از غرب به بلاروس ممنوع اعلام شد. این تحریم به ویژه مربوط به کالاهایی مانند گوشت و محصولات لبنی است.

اتحادیه اروپا بلاروس را متهم می کند که به صورت هدفمند مهاجران را از مناطق بحرانی به سمت اروپا و به مرزهای لهستان، لیتوانی و لتونی سوق می دهد. در سایه این مناقشات ماه هاست که پناهندگان زیادی در شرایط سخت در این منطقه مرزی گرفتار شده اند.

عفو بین‌الملل هم اخیرا گزارشی را از نقض گسترده حقوق بشر علیه پناهندگان گرفتار در مرزهای بین لهستان و بلاروس منتشر کرده و انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده است.

به دلیل هجوم مهاجران از بلاروس به سمت لهستان، ورشو از تابستان ده ها هزار نیرو را در مرزها مستقر کرده است. از آغاز سال میلادی جاری هزاران مهاجر که اکثر آن ها از خاورمیانه بودند از بلاروس راهی مرزهای شرقی اتحادیه اروپا شدند. بسیاری از پناهندگان مجبورند مدتها در مرزها گرفتار بمانند چرا که کشورهای اروپایی حاضر به پذیرش آن ها نیستند.

لهستان همچنین مدتهاست که وضعیت اضطراری را در مرزها برقرار کرده و اجازه دسترسی هیچ نهاد و سازمان مستقل به این منطقه را نمی دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس