آماده باش مقاومت فلسطین برای مقابله با تجاوز احتمالی رژیم اسرائیل

همزمان با اعلام آماده باش بین رزمندگان جنبش جهاد اسلامی فلسطین، رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که جلسه ارتش این رژیم درباره نحوه پاسخ دادن به شلیک دو موشک از غزه به سمت ساحل تل‌آویو پایان رسیده است.

به گزارش مشرق، سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین سطح آمادگی خود را بالا برده و اعلام بسیج عمومی در بین رزمندگان در غزه و کرانه باختری کرده است.

شبکه المیادین لبنان امروز شنبه با اعلام این خبر به نقل از منابع خود گزارش داد که رژیم اسرائیل مسئول هرگونه تنش است و میانجی‌ها مراتب نارحتی خودشان از لجاجت اسرائیلی‌ها را اعلام کرده‌اند.

به گفته این منابع، رهبران جهاد اسلامی همه ابزارهای سیاسی را با هدف حمایت و نجات اسیر ابوهواش به کار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، رهبران این جنبش دستور بالا بردن سطح آمادگی برای پاسخ به اسرائیل در صورت شهادت این اسیر که از مدت‌ها پیش در اعتراض به اقدامات صهیونیست‌ها در زندان دست به اعتصاب غذا زده است، داده‌اند.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که جهاد اسلامی خود را آماده کرده و مراکز  و پست‌های دیدبانی را تخلیه کرده است. برخی منابع غیر رسمی مدعی شدند که موشک‌های شلیک شده متعلق به جهاد اسلامی بوده است.

از سوی دیگر صبح امروز شنبه دو موشک به سمت دریا از غزه شلیک شد که در نزدیکی ساحل یافا-تل‌آویو اصابت کرد. به دنبال این حادثه، ارتش رژیم اسرائیل جلسه‌ای برگزار کرد و برخی منابع صهیونیستی از احتمال واکنش تل‌آویو به این حادثه خبر می‌دهند.

تلاش مصر برای جلوگیری از تشدید تنش در غزه پس از اتفاقات امروز

مصر به عنوان واسطه توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین از ساعات اولیه صبح امروز شنبه تماس‌هایی با جنبش حماس و طرف صهیونیستی برای جلوگیری از تشدید تنش و درگیری مجدد در غزه در پی شلیک دو راکت از این باریکه به سمت تل آویو و حولون داشته است.

وب‌سایت واللا اسرائیل بعد از ظهر امروز از پایان جلسه بررسی وضعیت امنیتی در ارتش خبر داده و «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل سلسله پیشنهادهایی برای پاسخ به گروه‌های مقاومت در غزه داده و سطح سیاسی رژیم صهیونیستی امشب تصمیم خواهد گرفت که به شلیک دو موشک واکنش و پاسخ بدهد یا نه.

قبلا چنین توجیهاتی برای مصر و رژیم صهیونیستی قابل قبول بود اما اکنون در سایه تهدیدات حماس و دیگر گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، به نظر می‌رسد که شلیک این دو راکت عمدی و برای رساندن پیام‌هایی متعدد بوده است.

پیام نخست این است که حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی بیش از این محاصره، در تنگنا قرار دادن غزه و تاخیر در روند بازسازی این باریکه را نمی‌پذیرند و دومین پیام در رابطه با اسیر هشام ابو هواش است که از ۱۳۸ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و طی ساعات اخیر وضعیت سلامت او به شدت رو به وخامت نهاده است.

برخی منابع در غزه هفته گذشته در گفتگو با "العربی الجدید" عنوان کردند که گروه‌های مقاومت بر تشدید تدریجی اوضاع در صورت ادامه تعلل رژیم صهیونیستی و تاخیر در بهبود اوضاع غزه و بازسازی این باریکه توافق کرده‌اند.

گروه‌های مقاومت تا اواسط ماه جاری به طرف‌های واسطه مهلت داده‌اند تا رژیم صهیونیستی را برای عمل به تعهدات خود به موجب توافق آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار دهند در غیر اینصورت گزینه‌هایی دیگر را در پیش خواهند گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس