رئیس سازمان جهانی بهداشت: اگر به نابرابری پایان دهیم، پاندمی را پایان خواهیم داد

رئیس سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در اظهاراتی ابراز اطمینان کرد که پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۲ پایان خواهد یافت اگر بتوانیم به نابرابری پایان دهیم.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تدروس آدهانوم قبریسوس رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: مطمئن هستم که پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۲ پایان خواهد یافت اگر ما به نابرابری پایان دهیم و روند واکسیناسیون سریعتر شود.

وی از کشورهای جهان خواست تا برای مقابله با ویروس کرونا همکاری بهتر و کامل تری داشته باشند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت در پیام سال جدید میلادی خود افزود: ابزارها برای پایان دادن به این پاندمی در دسترس است آن هم در شرایطی که وارد سومین سال پاندمی خواهیم شد. ولی احساسات ملی گرایانه و عدم توزیع عادلانه و برابر واکسن موجب شده است تا این پاندمی پایان پیدا نکند.

وی در ادامه اظهار داشت: هر چه نابرابری بیشتر ادامه پیدا کند، خطر گسترش سویه های جدید ویروس کرونا و غیر قابل پیش بینی شدن این ویروس بیشتر خواهد شد. اگر به نابرابری پایان دهیم، عملا به پاندمی نیز پایان خواهیم داد. می توانیم جان های زیادی را نجات دهیم.

شیوع سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا به نگرانی جدیدی تبدیل شده است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان تاکنون بیش از ۲۸۰ میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

در حالی که تاکنون ۶۷ درصد جمعیت آمریکا و اروپا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، این رقم برای کشورهای کم درآمد به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس