کرونا در جهان/ ابتلای بیش از ۱.۶ میلیون نفر در ۲۴ ساعت گذشته + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته، یک میلیون و ۶۴۴ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷ هزار و ۶۵۱ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۸۸ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۶۰۱ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۲۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۵۳ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۵۹۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۴۴۳ هزار و ۶۷۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵۵ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۰۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۸۴۶ هزار و ۹۰۵ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۲ هزار و ۷۷۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۵۷۹ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۴۸۱ هزار و ۴۸۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۰ هزار و ۲۸۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۲ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۵۲۱ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۱۹ هزار و ۱۰۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه و آلمان نیز به‌ترتیب با ۱۲ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۸۸۶، ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۸۲، ۹ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۸۰۰، ۹ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۵۰ و ۷ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۴۴۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۶ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۴۵ مبتلا و ایران نیز با ۶ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۴۰۱ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۴۱ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۷۳۹، ۳۴ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۱۲ و ۲۱ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۲۶ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس