کارمند نمایه

به من اعلام کردند که برای سال بعد با من قرارداد نمی‌بندند و من را به خاطر سوابق ضدفسادم، اخراج کردند» این ماجرای یک خطی شروع داستان تلخ جواد رجبی، کارمند سوتزن سازمان برنامه و بودجه است.

به گزارش مشرق، «به من اعلام کردند که برای سال بعد با من قرارداد نمی‌بندند و من را به خاطر سوابق ضدفسادم، اخراج کردند» این ماجرای یک خطی شروع داستان تلخ جواد رجبی، کارمند سوتزن سازمان برنامه و بودجه است. داستانی تلخ از هزینه‌ای که او برای مبارزه با فساد متحمل شده تا امروز در برابر ما از مسیر دشوار دو سال دویدن برای پیگیری قانونی حق خود بگوید.

رجبی از سال ۹۸ پس از عدم تمدید قراردادش با سازمان برنامه و بودجه، به علت فعالیت‌های ضدفسادش اقدام به ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری می‌کند اما در هر دو مرحله بدوی و تجدیدنظر شکایتش رد می‌شود. با این حال او دست از تلاش نمی‌کشد و با پیگیری فراوان دوباره پرونده را به جریان می‌اندازد تا این بار شعبه بیست و نهم دیوان عدالت اداری با صدور رایی بی‌سابقه با استناد به «قانون ارتقا سلامت اداری»، اقدام سازمان برنامه و بودجه را غیرقانونی اعلام کند و آن سازمان را به تمدید قرارداد با شاکی پرونده ملزم کند.

رای دیوان عدالت اداری و ماجرای عجیب این کارمند سوتزن سبب شد تا گفت‌وگویی مفصل با وی داشته باشیم. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*به نظرم برای شروع نیاز است کمی از سوابق خودتان بگویید و اینکه چه اتفاقی افتاد که شما را اخراج کردند.

من سال‌ها تجربه کار در حوزه‌های نظارتی و بازرسی در سازمان‌های مختلف را داشته‌ام. دو سال پیش وقتی رابط هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌های تهران و البرز بودم گزارشاتی در خصوص بروز یکسری تخلفات به ما منعکس شد.

البته اوایل که گزارش به ما رسید فکر نمی‌کردیم حجم تخلف آنقدر گسترده و متنوع باشد. محتوای گزارشات اینگونه بود به طور مثال مسیر بعضی مکاتبات اداری در کاغذ خرد کن منتج می‌شد که پس از بررسی‌های انجام شده این موضوع برای حوزه نظارتی و بازرسی ثابت و باعث شد یک سری تغییر و تحول در مسیر اجرایی صورت پذیرد تا مفسده ای رخ ندهد، و در نتیجه آن جلوی فساد تا حدی گرفته شد.

در یکی از پرونده ها  مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به من پیشنهاد رشوه شد ولی ابدا لحظه‌ای به قبول کردنش فکر نکردم. البته متأسفانه در دوره قبلی اراده چندانی برای مبارزه با فساد مشاهده نکردم و حتی عنوان می شد سیاست ما مبارزه با فساد نیست و ما باید این مسائل را باز نکنیم!

عملکرد من در این پرونده‌ها به گونه‌ای بود که مسئولین سازمان برنامه و بودجه من را کاملا شناختند تا اینکه رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات سازمان برنامه و بودجه کشور من را به عنوان رابط هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات استان البرز انتخاب کرد تا اگر تخلفی دیدم منعکس کنم.

متاسفانه این انتصاب به مذاق برخی خوش نیامد و نهایتا رئیس سازمان البرز عنوان کرد که من تشخیص می‌دهم چه کسی این پست را بگیرد و تا زمانی که من مسئول هستم تو در اینجا مسئولیتی نخواهی داشت! من نیز این صبحت را به هیئت منعکس کردم و آن‌ها هم با تأکید بر انتصاب من گفتند که ما تشخیص می ‌دهیم شما را منصوب کنیم و شما نماینده ما در آن سازمان هستی.

من معترض شدم که حقوقم را از اینجا می‌گیرم و حالا تهدید شده‌ام ولی آن‌ها اصرار کردند که نگران نباش و ما بر تصمیم خود مُصر هستیم. اما پس از چند ماه در سوم اسفند ۹۸ سازمان به من اعلام کرد که با من قرارداد نمی‌بندند و عملا من را به خاطر سوابق ضدفسادم اخراج کردند.

این غرض‌ورزی در حالی بود که طبق قانون ارتقاء نظام سلامت اداری، کارمند موظف است اگر تخلفی دید به حوزه‌های مرتبط اعلام کند. علاوه بر آن من در آن حوزه مسئولیت داشتم  و باید تخلفات را اعلام می‌کردم.

پس از آن من موضوع را به دبیر هیئت منعکس کردم و ایشان نامه‌ای نوشتند و در آن توضیح دادند که آقای رجبی از کارمندان استان البرز است و بعد از مشورت با حراست حکمشان صادر شده و براساس قوانین و ضوابط به عنوان رابط انتخاب شده‌اند و ایشان به علت عملکرد خوب و شایستگی به عنوان رابط دوم هیئت استان تهران هم منصوب شده و تا زمانی که با این هیئت همکاری داشته فردی امین، متدین و اخلاق مدار بوده‌اند. با این حال این نامه نیز راه به جایی نبرد و مسئول حراست استان البرز در جواب نامه به من گفت مگر تو رابین هودی؟

دعا کن برای گرفتن حقم متوسل به شیپور شیطان نشوم

بعد از اخراجم در نوروز ۹۹ تلفنی از انگلیس با من تماس گرفت. آن‌ها دقیق اطلاعات پرونده را داشتند و می‌گفتند با ما همکاری کن تا ما صدای شما را به مردم برسانیم ولی من همان موقع با بزرگی مشورت کردم و به او گفتم دعا کن برای گرفتن حقم متوسل به شیپور شیطان نشوم! 

در همان روزهای ابتدایی سال ۹۹ من به دیوان عدالت اداری شکایت کردم. در جریان شکایت دو بار پیش قاضی رفتم و دلایل خودم را بیان کردم. با این حال در طی فرایند شکایت به من پیشنهاد شد که به اداره ای دیگر منتقل شوم و من هم لایحه ای برای قاضی نوشتم تا از این موضوع آگاه شود و بفهمد ماجرا از چه قرار است اما نهایتا قاضی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری رایی صادر کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه بنابر ماده ۳۲ فقط ده درصد نیروهای سازمان می‌توانند قراردادی باشند و این ظرفیت در حال حاضر تکمیل است پیشنهاد رئیس سازمان مدیریت البرز مبنی بر مساعدت با خواهان جهت انعقاد قرارداد جدید فراتر از ۱۰ درصد مذکور در تبصره ماده ۳۲ بوده و خارج از حدود اختیارات رئیس سازمان است و عملا دادخواست من رد شد.

رای بدوی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری

بعد از آن درخواست تجدیدنظر کردم. در مرحله تجدیدنظر من لایحه‌ای نوشتم و گفتم که اسناد جدیدی پیدا کرده‌ام که به موضوع کمک می‌کند اما قاضی تجدیدنظر هیچ نگاهی به لوایح من نکرد و سریعا رای بدوی را تایید کرد.

طبیعتا وقتی یک رای ۴۸ ساعته صادر می‌شود جایی برای دفاع نمی‌ماند؛ چون در رسیدگی باید تبادل لوایح شود چراکه من لایحه جدید داده بودم و شکایتم مستندات جدیدی از جمله نامه‌ی استخدام خواهر زاده یکی از مسئولان به جای من، ضمیمه‌اش شده بود اما اینکه با این سرعت رای صادر شد، به نظر شرایط خاصی حاکم بود.

رای نهایی شعبه ۲۸ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

*وقتی رای تجدیدنظر آمد و شکایت شما به صورت قطعی رد شد، چه احساسی داشتید؟ آیا ناامید شدید؟

واقعا احساس ناامیدی داشتم. افراد مثل من زیادند کسی را دیدم که می‌گفت ۱۶ سال است در این راه می روم و می‌آیم ولی هیچ نتیجه‌ای نگرفتم. حتی در این دوسال اجازه ندادم که خانواده‌ام متوجه شوند که چه اتفاقاتی برای من افتاده.

البته من پیگیری‌ها را ادامه دادم ولی در آن ایام چند رئیس در دیوان عوض شد و پیگیری‌ها را بسیار سخت کرد.با این حال من توانستم قرار ملاقاتی با آقای مولابیگی هماهنگ کنم و خدمت ایشان رسیدم. انصافا مردی به سلامت ایشان در حوزه قضایی ندیدم و ایشان واقعا کار مرا پیگیری کردند.

آقای مولابیگی دو تا ۲۰ دقیقه حرف من را شنید و دستور ویژه به زیرمجموعه داد که صفر تا صد پرونده من مطالعه شود هر چه مدارک دارم بگیرند. در نهایت نیز گزارشی تهیه کردند و خروجی این شد که آقای مولابیگی به رئیس دیوان عدالت اداری ۴ صفحه گزارش نوشت و ماجرا را کاملا برای ایشان تشریح کرد.

در نهایت قاضی تجدیدنظر اشتباه خود را پذیرفت و گزارش آقای مولابیگی را تایید کرد. رئیس دیوان نیز نامه‌ای را به معاون حوزه اداره استخدامی ارجاع داد و با اعمال ماده ۷۹ پرونده را اعاده دادرسی برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارسال کردند.

اوضاع مالی من خوب نبود و خوشبختانه با پیگیری‌های زیادی که داشتم دوماه زودتر رای من را صادر کردند و در آن با نقض رای قطعی دیوان اعلام کردند که قطع رابطه کاری با من از سر غرض ورزی و سوءاستفاده از مقام و اختیارات قانونی بوده است و سازمان برنامه و بودجه را مکلف به ادامه همکاری با من کردند.

رای نهایی شعبه ۲۹ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری پس از اعاده دادرسی

*بنابر تصویر حکم، رای بیش از دو ماه پیش صادر شده، چرا تا کنون رای اجرا نشده است؟

من دوست ندارم علیه سازمان برنامه و بودجه اجرائیه بگیرم ولی در این مدت دو نامه برای آقای میرکاظمی نوشتم و حالا نیز فرایند جذب من آغاز شده و به گزینش رسیده‌ام ولی باز احساس کردم شیطنت‌هایی می شود و حتی شنیدم که برخی می‌خواهند مشکلی در گزینشم ایجاد کنند.

با این حال خدا را شکر می‌کنم که این رای را گرفتم. چون در آن اداره اینطور جا افتاده بود که هرچه گفتند باید انجام دهی و حتی اگر فسادی هم دیدی باید چشمانت را ببندی. اما حداقل در این چند روز که نامه من به گزینش رفته، تماس‌های متعدد از سازمان داشتم که به من گفتند پرچم مبارزه با فساد را بالا برده‌ام و همین برایم کافیست.

*بعد از این تجربه دو ساله فکر می‌کنید مسیر مبارزه با فساد در کشور ما چقدر هموار است و ایرادات آن چیست؟

مردم بدانند که اگر مبارزه با فساد دقیق در مسیر قانون باشد به نتیجه می‌رسد. من هم می توانستم شلوغ کنم، داد بزنم و خیلی کارها کنم ولی ترجیح دادم از راه قانون حقم را بگیرم اگرچه بسیار سخت و دشوار بود.

دستگاه قضا باید مبارزه با فساد را روتین کند

ایراد دستگاه قضایی نیز همین است که مبارزه با فساد در دستگاه قضا نهادینه نشده است. دستگاه قضا باید مبارزه با فساد را روتین کند و نباید کسی که سند و گواهی‌ای برای فساد ارائه کرده، دوسال زندگی‌اش دچار اختلال شود. به نظر من شاید نیاز باشد شعبه ویژه‌ای برای پرونده‌های مبارزه با فساد ایجاد شود.

با این حال برای من مهم این بوده و هست که کسی حقش را می‌خواهد مطالبه کند از ریل نظام خارج نشود کما اینکه برای من این اتفاق چندین بار اتفاق افتاد و از شبکه‌های خارجی با من تماس گرفتند اما تنها موضوعی که مرا کمک کرد و یقین دارم همان دعای خاص طی این دو سال با من همراه بوده است.

امیداورم این رای ضمن آن که پایه‌ای شود برای اینکه قوه قضائیه در صدور اینگونه آرای حمایتی از گزارشگران فساد به خودش جرأت بدهد به افرادی که در راه مبارزه با فساد در مسیر قانون و نظام حرکت می کنند امید بدهد.

*گفتید که در دولت قبل عزمی برای مقابله با فساد وجود نداشت؛ آیا در دولت جدید به نظر شما روند مبارزه با فساد تغییری کرده و آیا به ریشه‌کنی فساد در کشور امیدوار هستید؟

مفسدین در بدنه دولت رخنه کرده‌اند

با توجه به فرایندی که مشاهده می‌کنم امید چندانی به روند مبارزه با فساد در کشور ندارم؛ چون مفسدین در بدنه دولت رخنه کرده‌اند و فقط از یک سازمان و موقعیت به جاهای دیگر می روند. متأسفانه متخلفین در دستگاه‌های اداری عده خاصی هستند و از هم حمایت می‌کنند.

وقتی آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور می‌شود، توقع ما این است که در راستای تکلیف قانون بدنه اجرایی را سریعا در راستای سلامت نظام اداری ریل گذاری کنند و همانطور که رئیس جمهور محترم فرمودند بانیان وضع موجود در سیستم فعلی نبایستی جایی داشته باشند و همچنین نبایستی فرصتی دهیم تا تصور کنند با بعضی ترفندها پست بالاتر هم بگیرند!

با این حال مشکل ما حزب‌اللهی‌ها این است که هوای هم را نداریم، متخلفین یک وجه اشتراک دارند و سریعا به هم می پیوندند و کاری به نژاد و زبان و غیره ندارند و از هم حمایت می‌کنند اما کسانی که سالم کار می‌کنند یا تعدادشان کم است یا همدیگر را خوب شناسایی نکرده‌اند. یعنی در ساختارسازی و سازماندهی متخلفین بالاتر از ما هستند و اگر ما با همین روند پیش برویم باخته‌ایم.

*اگر سخن پایانی دارید، بفرمایید.

معتقدم امر به معروف و نهی از منکر اگر از سفره جامعه کنار برود فساد زیاد می‌شود. من در حوزه اداری امر به معروف و نهی از منکر را داد زدم و گفتم اگر اخراج شدم قانون باید از من دفاع کند. در این دوسال سرم بالا بود چون اخراج با عزت داشتم.

در این دو سال بسیار اذیت شدم و اگر اعتقادم ضعیف بود قطعا می‌بریدم اما خیلی خدا کمکم کرد و اگر ارتباطم با حاج حسین یکتا نبود نمی‌توانستم ادامه بدهم.

با این حال در حال حاظر متأسفانه به دلیل استمرار نفوذ همان افراد بجای اجرای سریع و بی چون چرای رای قطعی دادگاه، رای را به صورتی تاخیر انداختند که بگویند هنوز ما در سیستم هستیم، من فقط یک چیز به این عزیزان گفتم از قبل مستحکم تر و با توکل با خدا تا اجرای کامل قانون سلامت نظام اداری ذره ای دلسرد و پشیمان نخواهیم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    88 25
    یه روز بعدظهر بارانی حتما با مفسدین برخورد میشه...حتما حتما فقط یه پونصد سالی صبر داشته باشید
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      25 91
      حرف زیادی نزن ، اینهمه برخورد شد چشمای مبارکت سپید بود؟
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      21 7
      بله برخدزد شده !! اونم زمانی که خوردن و بردن... دادا کجای کاری ده ها اختلاسگر کلان بعد از اینکه دست شون رو شد و به عبارتی در چنگ دستگاه قضایی بودن از کشور خارج شدن...
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      16 1
      سد پر از آب شکسته و سیل را سطل سطل جمع میکنند! به ماقبل شکستن سد یعنی به سیستم آموزش و پرورش بروید و از همان دوران ابتدایی آموزش ها و پندواندرزها را بوفور وارد کتب درسی کنید و این سد بزرگ در هم شکسته را از نو و بادوام بسازید
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      12 7
      خودت حرف زیادی نزن! هزاران برابر برخوردها تخلف شد چشمابی نا مبارک تو چه رنگی بود؟
    • بنگاهی بوکان IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      8 0
      یکی از عوامل فساد اداری شهرستان بوکان در سطح مدیر و حراست اداره کشاورزی فردی استادکار بنا است بنام استاد ...که شده واسطه سازندگان غیرمجاز خانه باغها و این دو نفر اداره برای گرفتن مبالغ سنگین رشوه و بیخیال شدن برای خراب کردن خانه باغها
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      8 0
      بالا بروید یا پایین بیایید، اینجانب به تجربه و قطعی دریافتم که قوه قضا خود نیاز شدید به پالایش دارد، دیدم که میگم، 4432
    • امیر IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 2
      خطاب به 11:28، میشه اسامی اون دهها نفر را که مدعی هستی دستشون رو شد و در چنگ دستگاه قضایی بودند و از کشور خارج شدند را فقط نام ببری ( شاید بتوانی اسامی چند مورد استثناء را که اعلام شده و قبل از محاکمه متواری شدند واطلاع رسانی هم شد نام ببری ، ولی قطعاً تعداد آنها هم دهها نفر نمی شود). هنوز نمی دونی هر ادعایی که می کنی باید مستند باشه ودلیل محکمه پسند داشته باشی.
    • حمید IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      علی آقا، هیچ برخوردی با مفسدین تا حالا نشده؟!!!! البته اظهارنظر افرادی مثل تو که خیلی راحت دادگاههای متعدد مفاسد اقتصادی را و محاکمه افراد مفسد را نادیده می گیری ، مورد تایید افراد سطحی نگر و ظاهربین و ناامید قرار می گیرد که متاسفانه تعدادشان هم زیاد است. افرادی که واقع بینانه و منصفانه به مسائل نگاه می کنند و هوچی گر نیستند ، همواره در اقلیت قرار دارند.
    • ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 0
      با موبایل غیر محسوس صحبتهتای خلافکاران رشوه گیر و رانت خور و... را ضبط کنید به همراه شاهد در دادگاه سند است
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    56 2
    به نظرم به ایشان پست بازرسی بدهند . این افراد تا باشند ، کشور از نظر فساد اداری ، کاهش چشمگیری دارد .
  • یعقوب شمسی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    27 7
    مشکل اینکه جاهایی دران کشوربدست جاسوسان ووطن فروشهااداره میشود.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      3 0
      قانون شفافیت تصویب یشه و قوانین اوکی باشند حتی جاسوس وطن فروشها هم مجبورن درست کار کنند یا تابلو میشن
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    31 0
    با سلام در ارشاد استان تهران برای ما حدود سال 87 بدلیل اقتضای شغلی مبارزه با فساد وفسادطلبی آقایون نامه اخراج زدند و 3سال بیکار شدیم و چه ها که برما نرفت هیچکس حمایت و کمک نکرد.به فنا رفتیم آخر سر هم با پیگیری فراوان آمدیم محل کار. دوباره با فساد آقایان نظارتی برخورد کردیم دوباره نامه اخراج زدند. مجبور شدیم بیاییم یه گوشه ای ساکت بنشینیم وبا 15 سال سابقه کار نظارتی دوباره از صفر شروع کنیم و گذر عمر.... اما آنها به مراتب بالاتری رسیدند و در دولت های مختلف با تغییر رنگ پست های مهم تر را اشغال می کنند.حتی در این دولت انقلابی. کسی هم حال برخورد با افراد متخلف را ندارد...بیچاره ما و زن وبچه ها ما که از همه چیز عقب افتادیم وباختیم.
    • میلاد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 0
      کسی که با شما این کار رو کرده باید به دار آویخت تا درس عبرتی بشوند برای دیگر زالو صفتان.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    42 1
    این چه حکم ضعیفی بوده ؟؟؟ تازه بهش افتخار هم میکنند ؟؟؟ الان باید رئیس استان البرز که خواهرزاده اش را استخدام کرده خودش و خواهرزاده اش برکنار بشوند !!!
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    10 1
    دیوان اداری افراد بنا به برداشت ویا توصیه رای صادر میکند متاسفامه بد ترین رای مال دیوان اداری است من اگر روزی دراین مملکت کاره بشوم درب این دیوان را گل میگیرم
  • hojjat IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 2
    می دانم نشر نمی دهید . ولی ... این هم از برکات نظام است
  • نادر IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    18 0
    هر دولتی بیاید یا برود دزدها و مفسدین محکم سرجاشون نشستن و بدون دغدغه به کارشون ادامه میدن چون میبینن مبارزه با فساد توی این مملکت فقط در حد شعاره . این بنده خدا هم اگر با حاج حسین یکتا آشنا نبود مثل هزاران نفر دیگر به روز سیاه مینشست .
  • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    13 0
    بنظرم اگه مسولین صادق اند، ایشون باید باید پستی در حد رئیس دادگستری ، یا رئیس بازرسی بگیره، اینطوری هم آدم های درستکار تشویق میشن، هم مفسیدین سیسنمی حساب دستشون میاد. ضمنا اون مسولین سارمان برنامه و بودجه که ایشون را اخراج کردن باید محاکمه بشن.
  • امین IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 0
    بنده هم در سال های گذشته شهردار یک شهر کوچک بودم و دنبال مطالبات مردمی رفتم و مورد کینه استانداری اصفهان قرار گرفتم و با اتهامات کذایی محکوم شدم و حتی دیوان هم بدون تحقیق راي بدوی را تایید کرد در حالیکه خدا اتهامات آشکار کدب محص بود و این را فهمیدم که حقیقت همیشه تاوان دارد و نظام قضایی کشور هم در این زمینه از هیات بدوی استانداری اصفهان رو دست خورد و نتیجه خدمتگزاری این بود
  • احمد علي خليلي IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    11 0
    ايا اگر اين بنده خدا رابطي مثل حاج حسين نداشت مي توانست به حقش برسد/ و ايا مديران نفوذي محاكمه خواهند شد بنظر بنده قوه قضاييه يك تصفيه انقلابي لازم دارد وبا اين روشهاي معمول نتيجه بخش نخواهد بود
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 0
      زمان آن رسیده که نظام به این نتیجه برسد یک اولا سلامت افراد مهم است ولی از آن مهمتر سلامت سیستم است،
  • پیرو IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 0
    باسلام جریان من نیز شبیه ایشان هست من با سازمان بازرسی ۷ سال کارکردم شبانه روزی کار کردم وهر ماه مبلغ ناچیز واریز میشد که مجوز جذب گرفته شود چون درون سازمان پرونده بایگانی میشد دوست نداشتن شخصی که روحیه مبارزه با فساد دارد در این مجموع باشد به راحتی کنار زدن وبعد از کلی نامه نگاری در زمان ریس محترم قوه آقای ریسی ودستور به اقدام و رسیدگی از طریق سازمان بازرسی کل به اینجانب اعلام شد تو کارمند مانیستیی و بصورت پروژه ای و افتخاری کارکردی من وامثال من حسین یکتا نداریم که بحق مان برسیم
    • عدالت IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      امیدوارم مشکل شما با امدن اقای اژه ای که بحق مرد میدان و پی گیر و قاطع واستاد دانشمند قوه قضاییه میباشند ببیندد ودستور رسیدگی به حق بدهند مگر میشود شخصی را 7 سال به کار گرفت واخر سر گفت به سلامت وبگویی پروزه ای بود این واقعا ظلم شده
  • DE ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 0
    بررسی شود که حقی از کسی ضایع نشود مخصوصا در سازمان مهم برنامه و بودجه باید نیروهای اطلاعاتی اشراف داشته باشند.
  • شهروند ایرانی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 0
    اگر با متخلفین برخورد کنن باید مملکت رو تعطیل کنن
    • ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 0
      تعدادی زیادیش اخراج کنند رسانه ای بشه بقیه حساب کار دستش میاد درست کار میکنند قبل اخراج هم یه فورجه آدم شدن و عفو عمومی بدن تا آدم بشند
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    7 0
    احسنت. خدا هم در دنیا و هم در آخرت خیرت دهد. انشاءالله با حضرت علی محشور شوی. اما وظیفه نظام هم این لست که به ایشان مقامی دهد که بر مسئولین نظارت داشته باشد.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    8 0
    اگر خوب داستان را بخوانید متوجه می شوید که ایشان آشنا هائی داشته است. اگر یک فرد عادی را به جای ایشان بگذارید متوجه خواهبد شد که چیزی درست نشده است
  • علیرضا یاراحمدی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 0
    سلام. به جناب رجبی دو پیشنهاد مطرح میکنم: اول اینکه سرگذشت خود را با کمک یک نویسنده و وکیل ذی صلاح تبدیل به کتاب کنید تا مسیر طی شده قانونی شما در چهارچوب نظام چراغ راه باشد. دوم آنکه قسمتی از اوقات خود را صرف افراد مشابه خود کنید و پویش نه به فساد را علمداری کنید. مطمئنا فوائد هر دو حرکت در زندگی شما در زمانی اندک نمود خواهد داشت.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    8 1
    ریشه فساد رو عالیجناب سرخ پوش بعداز انقلاب درسیستم نهادینه کرد،
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    7 0
    داخل این مملکت اگه میخای از خودت دفاع کنی اینطوری جا افتاده که باید آشنایی در جایی داشته باشید
  • حامد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 0
    سلام واقعا نا امیدی در مبارزه با فساد موج میزنه و اکثر نیروهای سالم ب حاشیه رانده شدن و افراد فاسد حامی قوی دارن
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    7 0
    در ادارات دولتي متاسفانه سطح فساد اداري بسيار بالا است اگر حمايت و پشتوانه واقعي براي کارمنداني که واقعا ضد فساد و سالم هستند ايجاد بشه هم فساد از بين ميره هم کارها خود به خود درست و اصولي انجام ميشه ،رانت از بين ميره پارتي بازي و آقازادگي از بين ميره شعبه داداگاه ها خلوت ميشه و... خلاصه خود به خود و زنجير بار کلي از مسائل مملکت به همين سادگي رفع و رجوع ميشه به شرطي که يه همت واقعي صورت بگيره
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    8 0
    داداش من کارمندحراست نیروگاهی بود.شغلش یعنی حراست ازاموال دولت و مردم خلاصه بگم.داداشم وقتی به دزدی پی میبره بارئیسش هماهنگ میکنه.میبینه رئیسه خیلی خوشش نیومده درحال پیچوندن داداش هستش.خلاصه درگیرمیشن.برادرازراه قانون رئیس ازراه پارتی که معاون وزیرروداشت.ودرآخر برادرم با13سال سابقه پاک وسختی که چنداستان راپشتسرگذاشتن ...اخراج شدن.و ثمره جلوفسادودزدی برای داداشم که ما شش داداشیم فقط همین س رکاربود.بیکارشد.
  • سامیه IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 0
    با بودن مسولان فاسد مبارزه با فساد لطیفه‌ای بیش نیست اگر مبارزه با فسادی بود کشور به اینجا نمی رسید
  • رسول رضایی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 0
    کاش چند کارمند پاک تو وزارت میراث فرهنگی پیدا می شد تا این همه تخلف و فساد به وقوع نمی پیوست
  • حسین IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 0
    عجب اراده ی بود برای مبارزه با تخلف!! بعد دو سال تونست استخدام بشه هورا!!! این بنده خدا آینده عبرت شده برای بقیه همون هیچی نگن بهتره که
  • شهاب سنگ IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 3
    بارها گفتم اگه دولت اقای رئیسی میخواد موفق باشه و رضایت ملتو داشته باشه باید اکثر مدیران ک همه از طیف اصلاح طلب هستن اخراج کند
  • حمیدرضا US ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    اخر داستان را بخون
  • محمد IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    با سلام متاسفانه ضمانت اجرایی ارای دیوان عدالت اداری ضعیف است یا بهتر ضعیف اجرا می شود باید یک ضمانت اجرایی قوی در قانون دیده شود .
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    افراد کارچاق کن ومفسد نفوذی ادارات باید توسط بازرسان متعهد اینچنینی شناسایی شوند واخراج شون وازماموران پاکدست باارتقارتبه قدردانی بشه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    باید مسیر مبارزه با فساد آسانتر بشه.
  • بنده خدا IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 0
    در دولت قبلی اینطور اتفاقی برای من هم افتاده ان شاالله برای ریس جمهور و دفتر رهبری نامه اش ارسال میشه امیدوارم رسیدگی کنند.حراست مجموعه وقتی پیگیری می کنم میگن ریس نیست بهت زنگ میزنیم. از آقای ریسی میخوام مدیران میانی قبلی را عوض کنند یک تیم رانت هستند و حراستم با هاشون هماهنگ هستند. مسخرم می کنند.
  • داود LV ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    شما برخورد کارمند زیر دست رئیس قوه قضائیه آقای اژه ای میگه چرا پرونده هارو که نتونستی حل کنی برگشت نزدی با جسارت جواب رئیسشو میگه پس آمارو چکار کنیم که خراب میشود
  • منصف IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    ايا فاسد با فساد مبارزه مي كند؟
  • ایرانی وطن پرست IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 0
    باسلام وعرض ادب واحترام خدمت مردم شریف ایران متاسفانه در اموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویر احمد من هم چنین موضوعی را گزارش دادم ولی بر خورد بدی بامن شد طوری که افرادی که با من بودند همه تبدیل وضعیت شدند ولی هنوز با 13 سال سابقه هنوز قراردادی هستم چونکه فساد بد جور ریشه کرده خدااااااایا خودت به داد ما برس امین یا رب العالمین
  • وحیدی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 0
    خدا ایشان رو حفظ کنه . ولی ای کاش یه نفر پیدا میشد جلوی حقوق شرکت نفتی ها رو میگرفت . واقعا نفت رو برداشتن برا خودشون
  • بهروز IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 1
    این حرفش کاملا درسته متخلفین سیستمهای دولتی مویرگی عمل می کنند وهمه جا باهم هستند وهوای هم رو دارند واگر پشتت قرص نباشه حریفشان نمی شوی ودرسیستم اداری له می شوی وکسی حاضر نیست همچنین ریسکی رو بپذیره وبه قولی ازنون خوردن بیفته
    • جمشید IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 0
      سلام از هر چیز بترسی سر شما رخ میدهد بدون استرس گزارش کن و سند رو کن که جلو دزدی بیت المال گرفته شود یک مکان در ایران است امن ترین قسمت ایران است و هیچ اسمی از شما برده نمیشود.......
  • الله یار IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    تا اینجا که من دستگیرم شد عزم برای مبارزه با فساد جزم نشده.
    • باور IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 0
      کمتر آدم سالم مثل ایشون میخواهند .بنده به واضع برایم پیش آمده چنان بلایی سرت می آورند که ...
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    من هم در .... از اول آنقدر برخوردها و ناملایمات دیدم مواردی راپیگیری کردم، از جمله تخلف در آزمون صمن خدمت، تخلف مدیر در دادن سوالات خرداد مجدد به دانش آموز با همکاری دبیر هم رشته، برخورد مدیران با من بدلایل سیاسی و.. اما نه مدیرکل و نه شکایت و بازرسی و... در آخر هم با 25 روز حقوق خداحافظی کردم درصورتی که تازه ارشد گرفته بودم و می توانستم تا35 ادامه بدهم، چون آشنای اداری نداشتم، اما همه رو به خدا واگذار کردم. الان همکارانی که شاید یک سوم من کار نمی کنن سه برابر من حقوق می گیرن
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    اولاً که وظیفه نهادهای نظارتیه که بازرسی و اقدام قانونی و عملی انجام بدهند!!! ثانیاً، کارمند و کارگر بدبخت رو میندازید به جون کارفرما و ادارات!!!! به فرض هم که قرارداد ببندن باهاش! نه بهش بها میدن و نه پیشرفت میکنه توکار!!! بدتر له‌اش میکنن!!!!!!!!!!!!..........
  • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    دوسال نیروی پیمانی اپ هستم امسال یک مدیرمدرسه نامناسب درصدداخراج من برامدکه باتوهین وتهدیدومصونیت به خاطررسمی بودن درتدریسم خلل وارد کردومراتهدیدبه زدن نامه عدم توانایی واینکه همه جای شهرستان واستان اشناداردکرداین علاوه برتوهینهایی است که به من کردبنده هم تنهاکاری که ازدستم برامدرفتن برای تغییرمدرسه بودکه متاسفانه رسیدگی نشدوبه حراست فرستاده شدم وبه دلیل عدم تمرکز وارامش روانی نتونستم به مدرسع برگردم وبرگشتنم هم البته کارایی نداشت اداره هم فقط باتهدیدبه معرفی به تخلفات گفت برویاعوض کنیم یانه که بنده به خاطرتوهین به خودم برای تغییرجارفتم که این مدیربی صلاحیت ازاهرم اموزش واین چیزهااستفاده کرد ...الان هم میخواهندحقوقم راقطع وحتی مرااخراج کنند
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    خب همه میدونیم فساد زیاده این دیگه تعحب نداره
  • عموزاده از سمنان IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    با سلام و سپاس از مشرق باید برای مفسده های غیر مادی نیز راهکاری دیده شود. اگر وقتی سو استفاده ظاهرا کوچکی می شود کسی گزارش می دهد بررسی و با متخلف برخورد شود کار مشکل نمی ‌شود. بنده نامه های زیادی دارم. برای یک مورد کوچک حدود دویست صفحه نامه و مدرک دارم. مسوولی خواست بسم ا... همین جا نظر بگذارد. ممنون
  • امید IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 1
    قطعا اتفاقاتی در حال رخ دادن است که ختم به خیر شود ، اراده جدیدی در قوه ایجاد شده خدا سلامتی بده درود بر حق و حقانیت
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    تقصیر خودشه که اینقد ساده بوده که رشوه قبول نکرده
    • ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      مرگ بر رشوه گیر و رشوه دهنده
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 0
    تو این مملکت سالم باشی مسئول نمیشی اگر فساد رو فریاد بزنی و پیگیر باشی یک انگ میبندن بهت و میفرستنت
  • مخابرات استان ک ب IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 0
    در مخابرات استان کهگیلیویه و بویراحمد هر سال یا کمتر یک رییس حراست استعفا می دهند! چون توانایی مقابله با فساد بالادستی را ندارند! اخیرا مدیر مربوطه به توصیه خودش یکی افراد فامیلش را گذاشته رییس حراست!! حالا دیگه همه چی پاک پاکه!! فساد هم ریشه کن شد!!
  • حمید IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    احسنت
    • صابر IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 0
      باید بر مبارزه با فساد اراده باشد. در هر اداره چند نفر انسان پاک وجود دارد. که ریشه های فساد را می داند. باید ازتجربیات آنها استفاده کرد. بعد سالها خدمت تمام افسون این هست که ریشه های فساد و علل آن را می دانم. ولی کسی دنبال گوش کردن و استفاده. از آن نیست. حتی در شغل های آزاد. هم داریم.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    باند فساد مثل تارهای عنکبوتی در کشور هر کدام یک عنکبوت بر سر قدرت دارد نمی شود کاری کرد مگر دوباره معجزه ای رخ دهد ... تمام عزیزان درستکار را در اداره ها شناسایی می کنند و مثل ساواک تعقیبشان می کنند قدم به قدم یا با عملیات روانی حذفشان می کنند یا اگر باهوش بود به شکلی پاپوش برایش درست می کنند فرقی هم ندارد خانم باشی یا آقا ب
  • نورالله گرشاسبی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    بنده رزمنده جانباز بیش از دو دهه !است تاوان حق فروشی دیوان عدالت را می پردازم!تعاملات مظلوم سوز !به خدمت گرفته شدن شعب مختلف توسط صاحبان زر و زور محرز است
  • مهدی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    ما یک فساد را در جهاد کشاورزی اعلام کردیم ولی کارکنان اداره با همکاری اداره صنعت و معدن یک پرونده سازی انجام دادن و جریمه سنگینی برای ما حکم بریدند که دوسال است که درگیر هستیم .حرفمان هم تاکنون بجایی نرسیده است .
  • ح ر IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    متاسفانه دیوان عدالت اداری هم در صدور آرا اولیه با بعضا قصور و بی عدالتی وارد شده است .
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    سلام. خداوند رحمت کند شهید بهشتی را که پایه گذار دیوان عدالت اداری بود . تنها جایی که کارمندان میتوانند به حقوق از دست رفته خودشان از دست مدیران نالایق برسند‌
  • حامد IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    شیر مادر حلالت مرد بزرگ
  • کامران IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    از ایشان به خاطر عملکرد درخشان مبارزه با فساد متشکریم.باید افرادی نظیر ایشان در سمتهای مدیریتی دولتی باشند.مبازره با فساد اداری هم در دولت و هم در قوه قضاییه باید همیشگی و مستمر باشد و به فرد خاصی وابسته نباشد.از تجربه های کشورهایی که سیستم اداری سالمی دارند باید حتما در ایران استفاده کرد.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    عالی،،
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    فساد گسترده در سیستم دولتی که کارمندان قراردادی وشرکتی حتی به مدت ۳۰ سال از آنها در شرکت‌های پیمانکاری ودلال خزانه دولت که نیروها رو بصورت شرکتی استفاده کردند وچه پولها به جیب زدند برای بررسی بیشتر میتونید به اسناد پرداختی بیمه ها ی پرداختی وساعت کاری ومدت سال خدمت مراجعه کنید
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    متاسفانه درسته
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 1
    در ادارات که فسادنیست الکی شلوغش میکنید.با امر به معروف و نهی از منکر میشه مشکل راحل کرد.
  • م.ب IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    خدایا شکرت که تا حالا زنده ایم
    • م.ب IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      بقیه اش چی؟با داشتن رسانه ای مثل شما بدتر از اینهم میشود.اللهم عجل لولیک الفرج
  • مسعود IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    *////_//_////واقعا چه حادثه ای وچه تصادف زیبایی از این ماجرا غم انگیز تر ماجرای من است که رئیس قراردادهای وزارت اقتصاد بودم بیش از هشت سال است سرکردان ذیوان عدالت هستم مستنداتم قویست نظریه سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات دلالت بر تایید گزازش من میکنند حتی مدیر کل حقوقی وزارتخانه که الان فرازی وخارج از کشور است طی نامه ای همه حقایق را بعداز ۸ سال افشا کرده است اما من نمیدانم چرا تیم فاسد هنوز مشغولند و پرونده من در شعبه ۲۳ تجدید نظر دیوان عدالت اداری مفتوح است
    • ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      پول زیاد در بینه همین و نبودن اجرای قوانین تا عبرت باشد برا دیگر متخلفین
  • خانم از مازندران IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    باسلام عرض ادب احترام خدمت اقای رجبی از کدام ماده استفاده کردین قاضی کی بود که کمکت کرد ماهم به همین درد گرفتار شدیدم
  • خانم ازمازندران IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    بنظرم قویه قضایه خودش احتیاج به دادگاه داره حرف بدبخت بیچارهارو متوجه نمیشن یابه چشم نمیگیرن از قاضیهاشون حمایت میکننه
  • علی عباسی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    دولت که عوض شد دیوان رای داد. متاسفانه دیوان در سالهای گذشته با لابی مدیران کشوری رسیدگی به پرونده ها رو طول میداد تا مظلومان نفسشون ببره. واقعا تاسف داره این روند رسیدگی به کار.
  • رضا IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    کاش حداقل اشاره میکردید که ایشون چه فسادی رو کشف کردند که این اتفاق براشون افتاده، بعید میدونم داستان این شکلی باشه
  • حسین IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 1
    شما شانس و اقبال داشتید، که اعاده دادرسی شما در شعبه هم عرض رسیدگی شده، بنا به قرائن و توضیحات شما فکر کنم ، در شعبه ۲۸ تجدید نظر هم مشکلی بر بی توجهی به خواسته و دفاعیات شما بوده؟؟؟؟ که ریاست محترم دیوان ویا ریاست محترم قویه قضایه بایستی این موضوع را مد نظر و پیگیری نمایند،
  • هاشمی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 0
    سلام. لطفا بفرمایید چگونه میتوان با اقای جواد رجبی تماس گرفت. زیرا من هم مشکل مشابه ایشان را دارم. بهتر است افرادی که سوت زن فساد هستند همدیگر را بشناسند تا تاثیر عملکردشان بیشتر باشد.
  • محمد IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 0
    بسیار عالی بود. بازم از این امیدها به مردم بدهید. انشاالله ریشه فساد از دولت کنده بشه.
  • علمدار IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    4ساله درست نمیشود 400 سال نیازاست تادرست شود
  • مسعود IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    ////////======////=====///////////لطفا یاد داشت کنید شماره افرادی که در مبارزه با فساد مشکل برایشان پیش آمده است با همدیگر در ارتباط باشیم ............ بیاید باهمدیگر ارتباط بگیریم و ارتقای سلامت اداری را هم شعارمان باشد
  • مسعود IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    مدیر محترم سایت باسلام حضرتعالی با انتشار این خبر باتوجه به نظرات ذیل مطلب منتشره می بینید که دوستان درصدد یافتن همدیگر برای مبارزه با فساد اداری هستنذ قانون ومقررات و آیین نامه ها و دستور العملهای زیادی هم در اینخصوص داریم خواهشا همکاری کنید تلفن آقای رجبی را با کسب اجازه از خودشان ودیگر دوستان از طریق ایمیل بفرستید تا در انجام این عمل خطیر همفکریهایی صورت پذیرد من دیدم تلفن بنده را حذف نمودید که علت را نمیدانم ولی از طریق ایمیل این زحمت را برایتان دارم
  • مسعود IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    مدیر محترم سایت در خصوص انتشار این مطلب جای بسی تشکر وتقدیز است تلفن دوستان را هم به اشتراک بگذارید حداقل تلفن آقای رجبی را از طریق ایمیل برای دوستان بفرستیذ ما هفت سال است با مورد مشابه با آقای رجبی مواجهیم و هزینه میدهیم تا فساد را در کار اذازی بزداییم حذاقل این سایت میتواند کمک کند دوستان باهمذیگر ازتباط بگیرند برلی مبارزه با این پذیده شوم
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    1 0
    آنچه ما همیشه میگفتیم را ایشان تایید کرد. فساد، تیم ساخته است.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    سوت زدن نمیخواد بفرما این حسن
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    مردم دندون های دادگستری رو شمردن یعنی دیگه قاضی ها رو شناختن هزاران حفره قانونی تعداد کم قاضی و وکیل در جامعه و غیره و غیره
  • مسعود IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    باسلام از این دادنامه ها من بهره بردم وبعد از قریب به ده سال یک رای خوب دیگر دیوان محترم عدالت اداری برای حقیر صادر کرد حدود ده سال مبارزه با فساد بالاخره نتیجه داد وامیدوارم نهادینه شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس