معاریو؛ اعتماد به ارتش اسرائیل کم شده است/ باید از مجهز شدن حزب الله به سامانه دفاعی نگران شد

یکی از تحلیل‌گران نظامی رژیم اسرائیل در روزنامه معاریو ضمن اذعان به کاهش اعتماد به ارتش این رژیم گفت که حزب الله در حال مجهز شدن به موشک‌های نقطه‌زن و احتمالا سامانه دفاعی هوایی است که می‌تواند آزادی عمل را از جنگنده‌های صهیونیستی بگیرد.

به گزارش مشرق، ارگان امنیتی در رژیم اسرائیل از افزایش قدرت موشکی حزب الله لبنان و مجهز شدن این جنبش به سلاح‌های جدید نگران است.

«تال لیو رام»، تحلیلگر و ستون نویس روزنامه «معاریو» چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشت که ارگان امنیتی در این رژیم از تداوم مسلح شدن حزب الله به موشک‌های نقطه زن «به رغم حملات اسرائیل به سوریه» نگران است.

وی امروز جمعه نوشت که یکی دیگر از مسائلی که سردمداران رژیم صهیونیستی را نگران کرده و مسئله مجهز شدن حزب الله به سامانه های دفاعی است.

این تحلیل‌گر این نگرانی را روبه رشد دانست و گفت که در صورتی که حزب الله به سامانه های دفاع هوایی مجهز شود، این مسئله می‌تواند مانع از تحرکات هوایی جنگنده های رژیم اسرائیل بر فراز اراضی لبنان شود.

لبنان سامانه پدافندی و دفاع موشکی ندارد و به همین دلیل، جنگنده های رژیم اسرائیل با نقض حریم هوایی این کشور، به کرات اقدام به انجام حملات هوایی موشکی به برخی مراکز و مناطق در خاک سوریه می‌کنند.

تال لیو رام همچنین در تحلیل و برآورد خود از تحولات داخلی و پیرامونی فلسطین اشغالی نوشت که ارتش صهیونیستی و ارگان امنیتی در اراضی اشغالی به نفعشان است که ثبات امنیتی در صحنه فلسطینی حفظ کند؛ چرا که هرگونه آغاز درگیری می‌تواند توجه و تمرکز ارتش را از چالش‌های بزرگ برای مقابله با ایران دور کند.

وی گفت که چالش مهم دیگر این است که آمادگی برای درگیری نظامی در جبهه شمالی با حزب الله باید بهبود یابد؛ چرا که به زعم او، این مسئله شرط لازم برای اقدام علیه ایران است.

این ستون نویس روزنامه معاریو همچنین اذعان کرد که اعتماد صهیونیست‌ها به ارتش کاهش پیدا کرده و این علاوه بر انتقادات روبه‌افزونی در شبکه های اجتماعی عربی از جمله اعتراض و انتقادهای نظامیان ارتش است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 0
    نقطه ضعف‌ ترکیه‌، ارتش ترکیه است، زیرا سرداران ارتش ترکیه با سربازان جانبرکف داعشی و النصره و کمک های لجستیکی امریکا و دلار عربستان بازهم در مقابل فقط یکعدد از سرداران ایران یعنی سردارسلیمانی شکست خوردند‌ فقط یکی از سپاه های ایران یعنی سپاه قدس به راحتی طومار آنها را درهم پیچید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس