۱۱ رام قطار با تجهیزات دانش‌بنیان به ناوگان مترو می پیوندد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: قراردادی با شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در دست اجرا داریم که براساس آن ۱۱ رام قطار با تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان به ناوگان مترو می‌پیوندد.

به گزارش مشرق، در حاشیه بازدید سورنا ستاری از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، و حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه تفاهم نامه همکاری ۳ جانبه امضا کردند.

بیشتر بخوانید:

خبر خوب زاکانی درباره تکمیل خطوط مترو

سورنا ستاری گفت: با امضای این تفاهم نامه همکاری، زمینه برای تبدیل یک نمونه از واگن‌های DC به AC منعقد فراهم شد که به ارتقای ناوگان حمل و نقل ریلی کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: قراردادی با شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در دست اجرا داریم ۱۱ رام قطار با تجهیزات ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان به ناوگان مترو می‌پیوندد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: پیوندی عمیق میان ظرفیت‌های فناورانه دانشگاه‌ها و صنعت، به ویژه صنایع پیشرفته ایجاد شده که در توسعه کشور با رونق اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق اثرگذار است.

وی ادامه داد: در کنار پروژه‌های فناورانه جهاد دانشگاهی هستیم و از طرح‌هایی که دارای بهره‌بردار بوده و به دست شرکت‌های بخش خصوصی نیازی از کشور را حل کند، حمایت می‌کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 1
    ۱۱ رام قطار با تجهیزات دانش‌بنیان .../// چرا از کلمه فرانسوی رام استفاده می کنید؟ اگه آن را حذف کنید هیچ مشکلی پیش نمیاد . اینجوری: (۱۱ قطار با تجهیزات دانش‌بنیان به ناوگان مترو می‌پیوندد)
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    زمان دولت احمدی نژاد دولت اتوبوسهایی را با پرداخت هشتادودونیم درصد قیمت ان جهت خدمت به مردم پرداخت کرد اما متاسفانه کمکی که باید مردم ازان بهرهمند میشدند توجیب شرکتها رفت وبعضی از رانندگان که اتوبوس را گران خریدند خود را چندان متعهد به خدمت رسانی نمی دیدند بعضی شرکتها یا اول گرانتر از قیمت به بهره برداران واگذار کردند یا تا نو بود یکی دوسال کار کرده بعد باسه برابر قیمت به راننده واگذار کردند یا اتوبوس ومیدل باسها را جهت استفاده خصوصی فروختند دولت اگر میخواهد با شرکتهای خصوصی زیر نظر شرکت واحد همکاری کند بهتر است ابتدا تحقیقوتفحصی بابت رسالت گذشته ان انجام دهد تا جلوی سوع استفاده را بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس