کد خبر 1319620
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
طالبان: هیچکس حق نقض حریم شخصی مردم را ندارد

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در بیانیه‌ای تاکید کرد هیچکس حق تعرض به حریم شخصی کسی را ندارد و متخلفان مجازات شده و از صفوف طالبان اخراج می‌شوند.

به گزارش مشرق، «محمد خالد حنفی» وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به همه نیروهای طالبان دستور داده شده است که حریم شخصی کسی را نقض نکنند.

بیانیه همچنین هشدار می‌دهد افرادی که تکرار به نقض حریم شخصی مردم کنند مجازات شده و از صفوف طالبان اخراج می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

طالبان ۱۸۹۵ عضو خود را اخراج کرد

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ادامه نیز از مردم می‌خواهد تا درصورت بازرسی غیرضروری تلفن همراه، خانه، مغازه و نقض حریم خصوصی آن‌ها به نزدیکترین ناحیه امنیتی شکایت کنند.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز چندی قبل در بیانیه‌ای تصریح کرد که نیروهای طالبان نسبت به اجرای فرمان عفو عمومی متعهد هستند و کارمندان و کارکنان دولت سابق افغانستان به علت مخالفت با طالبان در گذشته، مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند.

وی همچنین تصریح کرده بود: «درصورتی که هریک از اعضای امارت اسلامی از فرمان عفو سرپیچی کند، با او برخورد قانونی صورت می‌گیرد و مجازات می‌شود».

بلخی با اظهار اینکه گزارش‌ها درباره بدرفتاری با نیروهای نظامی و کارمندان دولت سابق افغانستان بطور جدی مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرند، تاکید کرده بود که «شایعات بدون اثبات قابل اعتبار نیستند».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 1
    ببینم اونا نمیخوان صیانت و حمایت از طالبان رو اجرا کنند؟؟!
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      0 0
      چی طرح صیانت خیلی بهت فشار اورده نه؟! که هویتت لو بره!؟ مردم بفهمن امسال شما کی هستید؟! شرکت ها اینترنتی به هرکس که تولید محتوا میکنه! پول پرداخت کن! گروهک منافقین و ارتش سیبری و .. هرکاری دلشون میخواد در کشور نکن! باند فساد و... هویتش لو بره؟! ... اره خوب 10 تا 15 ساله،دارید برای خودتون کیف می کنید!..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس