کد خبر 1319602
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
فرماندار اندیکا: ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان راه‌اندازی شده است/ احداث ۱۸۰ واحد مسکونی شهری و ۸۰۰ واحد روستایی و عشایری

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با سود ۵ درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

به گزارش مشرق، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در بیان آخرین وضعیت تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: با توجه به اهتمام ویژه رئیس جمهور نسبت به حل مسئله سرپناه روستاییان، موانع مسیر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی برداشته شد و آیت‌الله رئیسی با قید فوریت دستور ارائه این تسهیلات را صادر کردند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تشریح موانع شکل گرفته در مسیر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی گفت: اختلاف نظرهایی میان سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و سایر نهادهای ذی‌ربط شکل گرفته بود که با ورود رئیس جمهور این مسائل برطرف شد.

وی در بیان جزئیات تسیهلات مسکن روستایی با توجه به دستور فوری رئیس جمهور افزود: بنا شد، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با سود ۵ درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی پرداخت شود.

*قسط ۱.۴ میلیون تومانی وام ساخت مسکن روستایی

نیکزاد در توضیح دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: دوره بازپرداخت این تسیهلات ۲۰ ساله است و اقساط ماهانه بازگشتی آن با توجه به شرایط عنوان شده حدود ۱.۴ میلیون تومان می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان بیان کرد: در روزهای آینده مصوبه مکتوب تسهیلات ساخت مسکن روستایی به استان‎‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

با توجه به اینکه تسهیلات ساخت مسکن روستایی باید از سوی سازمان برنامه و بودجه در هیات وزیران مطرح شده و پس از گرفتن مصوبه هیات وزیران به بانک مرکزی برای ابلاغ به نظام بانکی ارسال شود، لذا امتناع سازمان و برنامه بودجه از این مسئله مانع تحقق تسهیلات ساخت مسکن روستایی شده بود که با دستور رئیس جمهور این مسئله بر طرف شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    بهترین کار این است که دولت تعداد قابل توجه ای کانکس خریداری و در مواقع بحران به صورت موقت و امانت در اختیار آسیب دیده ها بگذارند تا خانه هایشان آماده شود
  • ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    تعدادی پیمانکار نمونه به این ها معرفی شوند یا از پیمانکارها وثیقه محکم بگیرند خانه خوب واسه مردم بسازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس