وزیر نیرو

وزیر نیرو گفت: تا پایان دولت سیزدهم تمامی روستاهای فاقد شبکه آب کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب پایدار و سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر محرابیان شامگاه امروز در نشست با مسوولان استانی، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های اب و برق استان در سنندج اظهار داشت:  در پروژه آبرسانی به تصفیه‌خانه سنندج، ۲۸ کیلومتر خط لوله در بدترین شرایط انجام شده و تلاش می‌کنیم که روند اجرای این پروژه تسریع شود و اعتبار آن را پرداخت خواهیم کرد.

وزیر نیرو همچنین به مشکل تنش آبی بانه اشاره کرد و گفت: وضعیت بانه به گونه‌ای است که منابع آبی ما به وضعیت اضطراری رسیده است و باید توجه کرد که اهمیت آبرسانی به شهر بانه کمتر از سنندج نیست.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی با منابع لازم را پیش بینی می‌کنیم که در ۱۴۰۱ کسری‌ها را در ردیف‌ها جبران کنیم.

محرابیان افزود: مهم‌ترین کار خط انتقال آب عباس آباد به بانه است هر چند تمام پروژه‌ها و رفع مشکلات پروژه‌های آبی کردستان در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این اقدام به صورت ویژه در این دولت شروع شده است که روستاهای دارای مشکل اب را زیرپوشش قرار می‌دهد.

به گفته وزیر نیرو، سهم کردستان در اجرای این طرح، ۱۹۹ روستاست که در برخی روستاها مجتمع‌های آبرسانی احداث می‌شود و تعدادی از روستاها هم تک روستاست.

محرابیان خاطرنشان کرد: جدای از اعتباراتی که بصورت اوراق برای طرح‌های آبرسانی و پروژه‌ها پرداخت می‌شود، سازمان برنامه و بودجه اعتبارات طرح جهاد آبرسانی را به صورت نقد پرداخت می‌کند.

وی یاداوری کرد: روستاهای قرار گرفته در طرح جهاد آبرسانی تا سه سال آینده از آب پایدار و سالم بهره‌مند خواهند شد.

محرابیان اظهار کرد: ۱۰ هزار روستایی که فاقد شبکه آب سالم و پایدار هستند در طرح جهاد آبرسانی پوشش داده می‌شوند که در مرحله اول اجرای پروژه آبرسانی در ۷ هزار و ۱۰۰ روستا اجرا می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان دولت سیزدهم هیچ روستای دارای تنش آبی و مشکل‌دار نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید تمامی روستاها تحت پوشش آبفا قرار بگیرد چرا که آبرسانی به روستاها از مجموع طرح‌های آبرسانی شهری نه تنها کمتر نیست، بلکه کار بسیار بزرگی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس