وزیر نیرو

وزیر نیرو با اشاره به بی‌برنامه‌گی‌ها و بی‌عدالتی‌هایی که باعث بروز مشکلات آبی در برخی از استان‌های کشور شده گفت: ما به صورت علمی و کارشناسی جلو اجرای طرح غلط را خواهیم گرفت.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر محرابیان عصر امروز در جلسه‌ای با نمایندگان کشاورزان چهارمحال و بختیاری گفت: محوریت کلیه فعالیت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم رعایت عدالت و شفایت در عملکرد به خصوص در حوزه تامین آب مردم است که در این راستا یک فرد نفوذناپذیر و عدالت‌محور را به عنوان معاون امور آب وزارت نیرو منصوب کردیم.

وزیر نیرو با اشاره بروز بی‌عدالتی‌ها در بسیاری از استان‌ها در سال‌های اخیر اظهار داشت: مشکلات امروز ما ثمره چند دهه بی‌برنامگی بوده و امروز مردم آگاهانه از حقوق و مطالباتشان صحبت می‌کنند قبلا در سکوت بسیار از اقدامات غیرکارشناسی صورت گرفته که باعث نارضایتی امروز مردم شده است.

وی با اشاره به لزوم برقراری تعادل بین منابع و مصارف آبی تاکید کرد: ما در ابتدا برای تامین آب شرب تمامی شهرها و روستاهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت برنامه‌ای کامل و جامع تهیه کردیم که در قالب طرح جهاد آبرسانی آن را اجرا خواهیم کرد که برخی از شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری که با کمبود آب شرب مواجه هستند را در بر می‌گیرد.

محرابیان با اشاره به کاهش ذخایر آبی به دلیل به خشکسالی‌های اخیر تصریح کرد: ۵۰ سال قبل  به ازای هر ایرانی ۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب داشتیم که متاسفانه امروزه به یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب کاهش یافته است و شاهد افزایش مصارف آب در حوزه‌های مختلف شده‌ایم.

سفرهای استانی در تصمیمات وزارت نیرو تاثیر جدی خواهد داشت

وزیر نیرو بیان داشت: مهم‌ترین دلیل سفر من به این استان دیدن میدانی مشکلات و نشستن پای درد و دل و مطالبات مردم این استان بود که قطعا در تصمیمات بعدی وزارت نیرو تاثیر جدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در اجرای بسیاری از طرح‌ها، کارشناس و مشاور پروژه در آورد آب خطای محاسباتی داشته و گاهی برخی از برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای آمار و اطلاعات قدیم بوده است، اضافه کرد: ما قطعا به صورت علمی و کارشناسی جلو اجرای طرح غلط را خواهیم گرفت و از اجرای طرح صحیح و کارشناسی دفاع خواهیم کرد و آن را تقویت می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تاج زاده IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    خداکمکت کنه وزیرنیرو...
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 1
    اگر طبل بزنند و علف اتش بزنند باران می اید. خود چند بار تکرار کردم جواب میداد. افراد علمای دینی هم بهتره با مردم هر روز ده بار دعای باران بخوانند و به حیوانات غذا بدهند که انها هم دعا کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس