کد خبر 1318806
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
نیروی نظامی آمریکا

سخنگوی ائتلاف آمریکا گفت که ائتلاف از عراق خارج نخواهد شد، بلکه بنا بر اعلام دولت عراق، نقش آن از جنگی به مستشاری تغییر می‌کند.

به گزارش مشرق، «کول هارپر» سخنگوی ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا ادعا کرد که این ائتلاف، پایگاه‌ نظامی در عراق ندارد.

هارپر در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت که نیروهای ائتلاف آمریکا در پایگاههای عین الاسد در الانبار، اربیل در اقلیم کردستان و مرکز عملیات مشترک در بغداد، مستقر هستند.

بیشتر بخوانید:

از ۹ دسامبر دیگر نقش رزمی در عراق نداریم

وی با بیان اینکه برخی از حملات، به مراکزی صورت می‌گیرد که عناصر وابسته به ائتلاف آمریکا، در آن مستقر هستند، ادعا کرد: «ائتلاف بین‌المللی اکنون هیچ نقش جنگی در عراق ندارد، بلکه مأموریت جدید آن، ارائه خدمات مستشاری و کمک به ارتش عراق و پیشمرگه است».

این سرهنگ آمریکایی در عین حال گفت: «ائتلاف بین‌المللی از عراق خارج نخواهد شد، بلکه بنا بر اعلام دولت عراق، نقش آن (ائتلاف) از جنگی به مستشاری تغییر می‌کند. لذا باقی ماندن در عراق - با این نقش جدید - به درخواست بغداد انجام شده است».

هارپر در پایان گفت که ائتلاف آمریکا، از میزان خسارتی که در نتیجه حملات در داخل عراق به آن وارد شده است، هیچ آماری در اختیار ندارد.

این در حالی است که ائتلاف آمریکا، شامگاه گذشته مدعی شد که از نهم دسامبر (۱۸ آذر ماه) هیچ نیروی رزمی یا نیرویی ندارد که نقش جنگی در عراق داشته باشد.

ناظران می‌گویند که خروج نظامیان آمریکا از عراق، صوری است و نیروهای این کشور از عراق خارج نخواهند شد؛ مسئله‌ای که گروههای مقاومت عراق، هشدار داده‌اند که در صورت باقی ماندن نیروهای آمریکایی، با آنان برخورد خواهند کرد و این مسئله را نقض حاکمیت عراق می‌دانند.

بر اساس بیانیه پایانی که پس از چهارمین دور گفتگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن صادر شد، عراق و آمریکا در ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۱ توافق کردند که تمامی نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال جاری از عراق خارج شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمید IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    6 4
    کاری میکنیم فرار کنیدشبانه!
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      1 1
      ابدأ، فقط برگشت به خانه بصورت افقی با پوشک خراب!!!!!
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 1
    خود دولت عراق به دروغ میگه رفتن ولی اصلا تکون نخوردن
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    مستشاری ؟ پس اون پدافند سی رام تو قلب پایتخت عراق سر و صدا به راه میندازه و مردم می ترسونه چیه ؟ اون کاروان هاتون که مرتب هدف قرار داده میشن از کجا اومدن
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 3
    تا عین الجسد رو به راهه یعنی هستن
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 4
    مثل سگ دروغ میگه هیجا نرفتن فقط دارن به دروغ میگن رفتیم از عراق
  • نیما HK ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 3
    خارجتان می کنیم
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      1 0
      شما
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    3 2
    خداوند سرنوشت هیچ‌ملتی را دکرگون نمیکنه مگر اینکه خودشون تغییر را ایجاد کنند. ملت عراق میتونه تصمیم بگیره که زیر پرچم رسول الله باشه یا زیر چکمه ی اعداء الله. سرنوشت عراق به اراده ی ملتشون بستگی داره.انقلاب ایران وقتی بیمه شد که منافقینشون را کشتند و بیرون کردن.اما اخراج منافق نیاز ب رهبری داره که ی عده شجاع زیر چترش جمع بشن.وقتی ملتی یکپست شد اونوقت میتونه دشمن خارحیش را هم شکست بده. عراق سرزمین نفاق و ریخته شدن خون پاکان عالمه،بخاطر همین همیشه در ننگ زندگی کردن.
  • کیان IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    ملت عراق درس عبرت نگرفته هنوز خودشان دوست دارن آمریکای ها باشند چون می‌ترسند پس از خارج شدن تحریم شوند. البته قرار نیست که تمام ژن ها مثل ایرانی ها با وجود و قوی باشه . ایرانی ها با تحریم زندگی کردن هر کشوری دیگه ای باشه ۲ سال نمی‌کشه نابود میشه
  • احد IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    تشریف داشته باشن بهتره چون در تیر رس هستن ، خلاصه هر چند وقت یکبار شکار تروریست‌های آمریکایی حال میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس