کد خبر 1318647
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
سه روز فرصت برای بسته نشدن پنجره استقلال

به گفته رئیس کمیته حقوقی باشگاه استقلال، استراماچونی خواستار تمامی حقوق باقی‌مانده خود به‌همراه جرایم و خسارت آنها شده است که چیزی حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار دلار خرج روی دست استقلال می‌گذارد.

به گزارش مشرق، روز گذشته در خبری اعلام شد کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، محکومیت سرخپوشان در پرونده مربوط به شکایت کریستین اوساگونا را تایید کرده است. در این خبر اعلام شد در نامه ارسالی فیفا به پرسپولیس آمده پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس با توجه به این شکایت که در دادگاه عالی ورزش نیز مورد تایید قرار گرفت، بسته شده و پرسپولیس موظف است مطالبات ۹۶هزار دلاری اوساگونا به‌همراه ۵درصد از سود سالانه این مبلغ را واریز کند تا بتواند بار دیگر فعالیت نقل‌وانتقالاتی خود را ازسر بگیرد. این درحالی است که باشگاه پرسپولیس با تکذیب این خبر اعلام کرد در ارتباط با این پرونده، باشگاه هیچ اعلام جدیدی را از فیفا دریافت نکرده است و تنها یک نامه از وکیل ایشان دریافت شد که خواهان پرداخت طلب موکل خود ازسوی باشگاه پرسپولیس شده است. با این حال شواهد نشان می‌دهد بعید نیست قرمزها بار دیگر درگیر بسته شدن پنجره شوند و جالب اینکه طی دوروز اخیر پنجره دو باشگاه دیگر لیگ برتر یعنی ذوب‌آهن اصفهان و تراکتورسازی تبریز هم بسته شد و با توجه به شکایت‌های متعدد خارجی این نگرانی وجود دارد که نوبت به دیگر تیم‌ها هم برسد و یکی از آنها استقلال است.  به همین بهانه در گزارشی آخرین وضعیت پرونده‌های حقوقی باشگاه استقلال را مورد بررسی قرار دادیم با این توضیح که پنجره این باشگاه فعلا باز است و درحال حاضر از این ناحیه خطری استقلال را حداقل تا چند روز آینده تهدید نمی‌کند. این درحالی است که استقلالی‌ها درحال حاضر با ۴پرونده خارجی ازجمله شکایت‌های استراماچونی، پادوانی، شیخ‌دیاباته و هرویه میلیچ در مراحل مختلف مواجه است که باید درخصوص هرکدام از آنها تدابیری را بیندیشد.

 امضای توافقنامه نهایی توسط پادو، راه فرار استقلال

دادگاه حکمیت ورزش زمان بررسی پرونده استقلال و پادوانی را اعلام کرد که این جلسه جمعه اول بهمن۱۴۰۰ برگزار می‌شود. لئوناردو پادوانی، بازیکن برزیلی سال‌های نه‌چندان دور تیم‌های مختلف ایرانی است که توسط تیم فولاد به فوتبال ایران معرفی شد. او در سال۲۰۱۶ راهی استقلال تهران شد اما یک حادثه منجر به این شد که برای همیشه از مستطیل سبز دور بماند؛ او در سال۹۶ در بازی استقلال تهران مقابل فولاد خوزستان در اهواز، روی توپ ارسالی با آرمین سهرابیان دیگر بازیکن استقلال سربه‌سر و دچار مصدومیت شدید شد و درخواست غرامت سنگینی از آبی‌ها کرده است.

شنیده می‌شود در جلسه استماع دفاعیات وکلای باشگاه استقلال که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، وکلا و مشاوران حقوقی باشگاه با دست پر در این جلسه حاضر خواهند شد تا جایی که احتمالا شانس بسیار کمی برای پادوانی در این پرونده وجود خواهد داشت.

پادوانی درخواست ۹میلیون دلار غرامت از باشگاه استقلال کرده و طبق شنیده‌ها، استقلالی‌ها خیلی امیدوار هستند تا دادگاه عالی ورزش رای را شکسته و به همان حکم فیفا بسنده کند. استقلالی‌ها نیز بر این استدلال امیدوار هستند که قبل از رای فیفا، طی یک توافقنامه بین باشگاه استقلال و پادوانی، طرفین بعد از مصدومیت مدافع برزیلی برسر این موضوع به توافق رسیدند که با پرداخت ۲۰۰هزار دلار، پرداختی‌های باشگاه استقلال به این بازیکن به اتمام رسیده و به این ترتیب پس از تسویه‌حساب، پرونده مطالبات پادو بسته شود.

بیشتر بخوانید:

خرج ۱ میلیون دلار از پول قایدی / شکایت پادوانی به دادگستری ایران

باشگاه استقلال که پیش از این ۱۰۰هزار دلار به این بازیکن پرداختی داشت، موافقت خود را برسر پرداخت ۱۰۰هزار دلار دیگر اعلام کرد که درنهایت و بعد از اعتراض پادوانی به کمیته تعیین وضعیت فیفا، مقرر شد این ۱۰۰هزار دلار به‌اضافه ۵درصد سود به این بازیکن پرداخت شود، اما نکته قابل‌توجه آنجایی است که این بازیکن از گرفتن این پول ممانعت کرده و با مشورت با وکلای خود ترجیح داد به‌خاطر برخی موارد واهی که برسر مصدومیت وی به وقوع پیوسته بود یعنی قصور پزشکی باشگاه استقلال به دادگاه عالی ورزش، کاس شکایت کند و نکته قابل‌توجه اینکه همزمان با شکایت پادوانی به دادگاه عالی ورزش، باشگاه استقلال این موضوع را به اطلاع فیفا رسانده و اعلام کرد به بازیکن برزیلی اعلام شده تا مابقی پولش را دریافت کند اما او از دریافت آن امتناع کرده تا به این ترتیب از تاریخ فوق، بحث سود پرداختی از بابت ۱۰۰هزار دلار نیز متوقف شود.

بر همین اساس از آنجایی که این توافق بین باشگاه استقلال و پادوانی یک توافق کلی و نهایی بوده و به‌نوعی پایان‌دهنده کلیه دعوی‌ها در آن ذکر شده بود، باشگاه استقلال بیشتر از هر زمان دیگری امیدوار است تا این ماجرا ختم به خیر شود.

استقلالی‌ها معتقدند در این پرونده به‌هیچ‌عنوان قصور پزشکی مرتکب نشده‌اند و تمامی کارهایی را که برای اقدامات پزشکی بعد از مصدومیت بازیکنان لازم و ضروری است از این جهت که کادر مجربی را دراختیار داشت فراهم شده و فراهم‌کردن مسائل دیگر ازجمله آمبولانس یا انتقال به مراکز درمانی مجهز و... از حیطه اختیارات این باشگاه خارج بوده و این موارد برعهده هیات فوتبال شهر برگزاری دیدار حریف استقلال یعنی اهواز بود و این موضوع ربطی به باشگاه استقلال ندارد.

ازسوی دیگر این باشگاه در بخش دیگری از دفاعیات خود به این موضوع اشاره خواهد کرد که هیچ مربی‌ای در دنیا به بازیکن خود توصیه نمی‌کند که به‌طور مثال اگر توپ به‌سمت دروازه می‌رود مرتکب اعمال خطرناکی شود که سلامتی وی را تهدید کند که براساس آن بازیکن بخواهد شکایت کند که مثلا براساس توصیه کادرفنی هنگام دفع توپ، سرش به تیر دروازه برخورد کرده یا این‌دست استدلال‌های دیگر که حالا چون به‌خاطر آن سلامتی‌اش به خطر افتاده باید غرامت بگیرد. بنابراین با توجه به جمیع جهات به‌نظر می‌رسد در این پرونده استقلال برنده باشد و نهایتا همان ۱۰۰هزار دلار را پرداخت کند.

 دو وکیل خارجی، امید آبی‌ها برای نصف‌شدن پرداختی به استرا

درخصوص آخرین وضعیت پرونده استراماچونی اوضاع کمی متفاوت است و در اینجا قصور مدیران قبلی واقعا کار دست باشگاه داده تا جایی که این احتمال وجود دارد استقلال در این خصوص متحمل خسارت سنگینی شود. دراین‌باره چندی‌پیش جلسه استماع رسیدگی به پرونده استراماچونی به‌صورت آنلاین برگزار شد. در این جلسه باشگاه استقلال مدارک و مستندات جدیدی به دادگاه ارائه کرد. از هر طرف ۳وکیل حضور داشتند و از هر دو طرف افرادی به‌عنوان شاهد به جلسه دعوت شدند. تاریخ اولیه اعلام‌شده ازسوی CAS برای صدور رای این پرونده ۳۱ژانویه ۲۰۲۲ مصادف با ۱۱بهمن ۱۴۰۰ خواهد بود؛ اما احتمال تعویق این تاریخ زیاد است.

به گفته رئیس کمیته حقوقی باشگاه استقلال، استراماچونی خواستار تمامی حقوق باقی‌مانده خود به‌همراه جرایم و خسارت آنها شده است که چیزی حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار دلار تا یک‌میلیون و ۷۰۰هزار دلار درصورت تایید دادگاه عالی ورزش خرج روی دست استقلالی‌ها می‌گذارد، اما آبی‌ها امیدوار هستند رای استراماچونی تا مقدار زیادی شکسته شود و با کاهش آن، مبلغ باقی‌مانده از رضایتنامه مهدی قایدی که حدود ۸۵۰هزار دلار است کفاف تسویه‌حساب با استراماچونی را بدهد.

مربی ایتالیایی که این روزها در الغرافه قطر مربیگری می‌کند با توجه به خسارت و جرایمی که درخواست کرده بالای یک‌ونیم میلیون دلار استقلال را محکوم کرد اما با توجه به دفاعیات موکلان استقلال درخصوص این پرونده و ادعاهای باشگاه در مراجع بین‌المللی ازجمله دادگاه عالی ورزش، این باشگاه امیدوار است درخواست یک‌ونیم تا یک‌میلیون و ۷۰۰هزار دلاری استراماچونی را به زیر یک‌میلیون دلار و تا حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰هزار دلار کاهش یابد.

در این خصوص طبق شنیده‌ها دو وکیل خارجی مجرب از کشورهای پرتغال و مالزی به‌همراه تیم حقوقی باشگاه وقت زیادی را صرف جمع‌آوری مدارک و مستندات کرده‌اند تا حکم نهایی دادگاه عالی ورزش درخصوص سرمربی سابق ایتالیایی استقلال حدودا نصف شود.

 تهدید دوباره پنجره استقلال توسط شیخ

درباره آخرین وضعیت پرونده دو بازیکن خارجی فصل گذشته استقلال نیز اخبار و شرایط متفاوتی وجود دارد. چندی‌پیش باشگاه استقلال اعلام کرد شکایت ۵۳۷هزار دلاری دیاباته بابت مطالبات گذشته‌اش، با پیگیری معاونت حقوقی باشگاه استقلال درنهایت منجر به صدور حکم نهایی کمیته وضعیت فیفا به مبلغ ۱۷۵هزار دلار شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که معاونت حقوقی باشگاه استقلال بدون استخدام وکیل بین‌المللی، طی دو مرحله از طریق لوایح دفاعیه مستدل و مستند به ادعای بازیکن نامبرده پاسخ داد و از حقوق باشگاه استقلال دفاع کرد که درنهایت کمیته وضعیت فیفا با پذیرش استدلال‌های باشگاه استقلال، این باشگاه را صرفا به مبلغ ۱۷۵هزار دلار محکوم کرد که با سود دیرکرد این پول، باشگاه استقلال باید حدود ۱۸۱هزار دلار به این بازیکن پرداخت کند.

فیفا برای پرداخت این پول به باشگاه استقلال ۴۵روز فرصت داده است و حالا باشگاه استقلال تا پنجشنبه ۹دی یعنی ۳روز دیگر فرصت دارد این پول را پرداخت کند تا مجددا پنجره این باشگاه بسته نشود، البته طبق اطلاعات رسیده، باشگاه شماره‌حساب شیخ را از وکیل او گرفته تا مطالبات وی را در همین روزهای آینده و تا قبل از پنجشنبه پرداخت کند.

 میلیچ به سرنوشت شیخ دچار می‌شود؟

درخصوص پرونده هرویه میلیچ نیز شنیده می‌شود این بازیکن در شکایت به کمیته تعیین وضعیت فیفا حدود ۵۵۰دلار درخواست کرده است. نکته قابل‌توجهی که موجب تعجب مسئولان این باشگاه در این شکایت شده این است که میلیچ پول‌هایی را که از طریق اعضای سابق هیات‌مدیره دریافت کرده بود جزء دریافتی‌های خود از استقلال حساب نکرده و همین مساله باعث شده این بازیکن رقم عجیب‌وغریبی را در شکایت خود بیاورد.

با همه اینها قرار است مسئولان استقلال دفاعیه‌ای را در این خصوص به فیفا ارسال و از حق خود در این پرونده دفاع کنند. باشگاه استقلال تا ۲۰دی فرصت دارد لوایح خود را آماده کرده و فعلا این پرونده در مرحله ارسال مدارک قرار دارد. طبق شنیده‌ها احتمالا این رای نیز تا حدود ۲۰۰هزار دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    اما استقلال فقط به خاطر پرسپولیس داره از آسیا حذف میشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس