کد خبر 1318625
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

طی سال‌های اخیر، روابط بین‌المللی بسیار زیادی بین شهرهای مختلف روی‌ داده است. این عامل باعث شده تا اصطلاحات جدیدی از قبیل خواهرخواندگی برخی از شهرها، به گوشمان برسد.

برای نمونه، در حال‌ حاضر اصفهان با ۱۳ شهر، خواهرخواندگی دارد و یا شهر کیش با برخی از شهرهای جهان، پیمان خواهرخواندگی برقرار ساخته‌ است.

با خواهرخوانده‌های اصفهان و کیش آشنا شوید

خواهرخواندگی شهرها چیست؟

پیمان خواهرخواندگی شهرها در حقیقت یک نوع رابطه دوستانه است که اهدافی را دنبال می‌نماید. به‌ طورکلی می‌توان گفت هدف از این رویداد، تبادل اطلاعات و تجربیات است و قرار است با این پیمان، مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، فنی و سیاسی بین شهرهای خواهرخوانده، توسعه پیدا کند.

تفاهم و یا پیمان خواهرخواندگی در حالت معمول، در میان شهرهایی به اجرا درمی‌آید که دارای برخی از نقاط اشتراک و تشابه هستند.

از جمله این نقاط اشتراک می‌توان به ویژگی‌های باستان‌شناسی دو شهر اشاره کرد و یا برخی از اشتراکات قومی و فرهنگی را نام برد. بستن چنین پیمانی موجب می‌شود تا از توانمندی‌های دو شهر خواهرخوانده برای پیشبرد برخی از اهداف علمی، فنی و یا گردشگری استفاده شود.

خواهرخوانده‌های کیش

در حال حاضر شهرهای دبی در امارات متحده عربی و لانکاوی در کشور مالزی از جمله خواهرخوانده‌های کیش به شمار می‌روند.

با خواهرخوانده‌های اصفهان و کیش آشنا شوید

همان‌طور که می‌دانید دبی، بزرگ‌ترین شهر در کشور امارات متحده عربی است. این شهر از بزرگ‌ترین شهرهای تجاری در جهان محسوب می‌شود. در حال‌ حاضر این شهر به‌ عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی بسیار موفق در منطقه شناخته‌ شده است.

اقتصاد این شهر با نفت پیوند دارد و با صنعت گردشگری نیز مستحکم شده‌ است. بخش وسیعی از درآمد این شهر از طریق صنعت گردشگری است. این شهر از سال ۲۰۰۲ به‌ عنوان خواهرخوانده‌ کیش معرفی‌ شده است. شهر کیش نیز یکی از شهرهای بسیار مهم ایران در صنعت گردشگری است و اشتراکاتی با دبی دارد.

با اجاره ویلا در این منطقه و یا اجاره‌ خانه در کیش می‌توانید از این شهر توریستی بازدید نمایید و نگران اقامت خود نیز نباشید.

لانکاوی در کشور مالزی نیز یکی دیگر از خواهرخوانده‌های کیش به شمار می‌رود. لنکاوی و یا لانکاوی، یک مجمع‌الجزایر است که از ۱۰۴ جزیره به‌ وجود آمده است. این منطقه در ۳۰ کیلومتری شمال غرب مالزی واقع‌ شده و بیشترین میزان درآمد آن، از طریق صنعت گردشگری و توریسم است.

از جمله مناطق بسیار مهم این جزایر بورائوبای است و پانتای سینانگ و داتای بای نیز از جمله مهم‌ترین جزایر گردشگری لنکاوی به شمار می‌روند. لذا شهر لنکاوی و کیش می‌توانند از قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری یکدیگر استفاده کنند و به توسعه بیشتری دست پیدا کنند.

پیوند اصفهان با شهرهای خارجی

اصفهان از جمله شهرهای باستانی و بسیار دیدنی ایران است. این شهر دارای ۱۳ خواهرخوانده است. از جمله این شهرها می‌توان به شی آن چین، کوالالامپور مالزی و فلورانس ایتالیا اشاره کرد. با اجاره سوئیت در اصفهان می‌توانید از دیدنی‌های این شهر ایران بازدید نمایید.

شی آن چین

شی آن چین برای اولین‌ بار در سال ۱۳۶۸ به‌ عنوان خواهر خوانده اصفهان معرفی شد. این شهر در بخش مرکزی چین واقع‌ شده است. شی آن، در حقیقت نقطه ابتدای راه ابریشم است و اصفهان نیز در مسیر آن واقع‌ شده است.

این شهر نیز مانند شهر اصفهان، قدمت بسیار بالایی دارد. قدمت شی آن چین در حدود ۳۶۰۰ سال است. این شهر آثار باستانی بسیار زیادی را نیز در خود جای داده‌ است.

کوالالامپور مالزی

کوالالامپور که پایتخت کشور مالزی است در سال ۱۳۷۶ به‌ عنوان خواهر خوانده اصفهان معرفی شد. این شهر، بسیار زیبا و دیدنی است و از قطب‌های گردشگری به شمار می‌رود. این شهر نیز مانند شهر اصفهان، نقاط و اماکن دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده‌ است.

از جمله این مناطق دیدنی می‌توان به مسجد جامع و باغ پرندگان این شهر اشاره کرد. معابد و ساختمان پارلمان و هم‌چنین باغ پروانه‌ها از دیگر مراکز دیدنی و آثار تماشایی کوالالامپور به شمار می‌روند.

با خواهرخوانده‌های اصفهان و کیش آشنا شوید

فلورانس ایتالیا

فلورانس که در کشور ایتالیا واقع‌ شده از سال ۱۳۷۷ به‌ عنوان خواهرخوانده‌ شهر اصفهان معرفی‌ شده است. از این طریق همکاری‌های فرهنگی بسیار زیادی بین این دو شهر برقرار شده‌ است. فلورانس نیز مانند شهر اصفهان، شهری بسیار زیبا و تاریخی به شمار می‌رود. این شهر، مهد تمدن اروپا است.

فلورانس با داشتن غنای فرهنگی و هنری بسیار وسیع با اصفهان، دارای هماهنگی و تشابه است. بسیاری از آثار هنری که در جهان، معروف و شناخته شده‌اند، در این شهر نگهداری می‌شوند. در حال حاضر، قراردادهای بسیار زیادی بین فلورانس ایتالیا و شهر اصفهان امضا شده‌ است که محوریت آن‌ها، تبادلات اقتصادی، کارشناسی و فرهنگی به‌ ویژه در زمینه توریسم و گردشگری است.

از دیگر خواهرخوانده‌های شهر اصفهان می‌توان یاش رومانی، بارسلونای اسپانیا و ایروان ارمنستان را نام برد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس