کد خبر 1317983
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
اوکراین از تولید مشترک پهپاد «بیرقدار» با ترکیه خبر داد

رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین از آغاز تولید مشترک پهپاد بیرقدار با ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین از تولید مشترک پهپاد بیرقدار ترکیه در اوکراین خبر داد.

وی طی سخنانی گفت: «ما در حال توسعه همکاری با ترکیه هستیم و تولید پهپاد "بیرقدار TB۲" ترکیه در اوکراین را آغاز کرده‌ایم».

بر اساس گزارش‌ها، دولت اوکراین زمینی را برای ساخت این پهپادها درون کشورش در اختیار ترکیه قرار داده است.

پهپادهای بیرقدار ترکیه اولین بار در ماه اکتبر توسط ارتش اوکراین علیه توپخانه منطقه جدایی طلب دونباس در شرق اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.

سایت تولید پهپادهای بیرقدار که در استانبول مستقر است از سال ۲۰۱۹ تا کنون دهها پهپاد به همراه موشکها و ایستگاههای کنترل آن به اوکراین فروخته است.

فروش پهپادهای تهاجمی ترکیه به اوکراین خشم و اعتراض مقامات روسیه را برانگیخته است.

چندی پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از استقرار پهپادهای تهاجمی اوکراین در مرزهای این کشور شدیدا انتقاد کرد. پیش از آن نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور نیز در گفت‌وگو با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه درباره تجهیز نظامی اوکراین توسط ترکیه هشدار داده بود.

علاوه بر این، به گفته مقامات ترکیه‌ای، آنکارا و کی‌یف در زمینه همکاری برای تولید راکتهای فضاپیما مشابه راکتهای «زنیت-۲» اوکراین توافقنامه‌ای به امضا رسانده‌اند.

تولید این لانچرها می‌تواند به توسعه موشکهای بالستیک ترکیه نیز کمک کند هرچند که مقامات آنکارا می‌گویند قصدی برای آن ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    14 4
    بزودی روسها ترکها متحر بر علیه حکومت آدم خوار پکن خواهند جنگید
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      3 2
      به یه روانپزشک خوب مراجعه کن
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 2
    نقطه ضعف ترکیه ارتشش هست چون ارتش ترکیه با جانبرکفان داعش و النصره به جنگ بشریت آمد. ___ سر میبریدند زن ها را به کنیزی میفروختند.__ پس ایران بازهم برای نجات خاورمیانه شمشیر برداشت. ___سردار یزرگ اسلام شهید سلیمانی طومار ارتش ترکیه را بهمراه داعش و النصره در هم پیچید.____ ترس فرماندهان ارتش ترکیه در اتاق های فرمان داعش و النصره زبانزد شده است فقط کافیست گوش هایتان به اندازه درازگوش دراز نباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس