درگیری معترضان و نیروهای امنیتی سودان در خیابان کاخ ریاست‌جمهوری

مخالفان کودتای نظامی امروز بار دیگر به خیابان‌های شهر خارطوم رفته و با وجود تدابیر شدید امنیتی خود را به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در پایتخت سودان رساندند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از مردم سودان عصر روز شنبه در ادامه اعتراضات خود به «کودتای نظامی»، در شهر خارطوم و اطراف آن تظاهرات کردند.

بنا به این گزارش، معترضان با وجود تدابیر شدید امنیتی خود را به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سودان در مرکز خارطوم رسانده و با نظامیان به شدت درگیر شدند.

شبکه خبری الحره گزارش داد که در این تظاهرات دست کم یک نفر از تظاهرکنندگان زخمی شده است.

کمیته مرکزی پزشکان در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات کودتاگر به نقض‌های خود ادامه داده و مانع عبور کادر درمان و آمبولانس‌ها می‌شوند.

این دفتر اعلام کرد، تمام تلفن‌های همراه قطع شده است. این تدابیر دال بر قصد کودتاگران برای متوسل شدن به زور و خشونت و عدم مستند سازی تجاوزات‌شان است.

رویترز و خبرگزاری فرانسه گزارش دادند، شبکه اینترنت و تلفن‌های همراه در سودان قطع شده و نیروهای امنیتی خارطوم را قبضه کرده و پل‌های ارتباطی اطراف آن را بسته‌اند.

اعتراضات مردم سودان در حالی ادامه دارد که اکنون دو ماه از کودتای نظامی ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان می‌گذرد.

عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و فرمانده ارتش این کشور، روز ۲۵ اکتبر با کودتا در این کشور قدرت را به دست گرفت و بسیاری از مقامات سودانی را به زندان انداخت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس