فراخوان جمعیت شاغلین سودان برای تظاهرات میلیونی دیگر/ اتصال مجدد اینترنت با حکم دادگاه

جمعیت شاغلین سودان از شهروندان این کشور خواست شنبه در تظاهرات میلیونی برای مقابله با کودتای نظامی شرکت کنند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه رای الیوم، جمعیت شاغلین سودانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تشدید تحرکات خود علیه اقدامات اخیر عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان از جمله انحلال شورای حاکمیتی و کابینه ادامه می‌دهد.

این جمعیت از شهروندان سودانی خواست شنبه در تظاهرات میلیونی برای مقابله با کودتای نظامی شرکت کنند.

پیش از این نیز کمیته‌های مقاومت مردمی در خارطوم خواهان مشارکت مردم در تظاهرات میلیونی در روز شنبه با شعار "نه مذاکره نه شراکت نه مشروعیت" شده بودند.

در این راستا گروه‌های مخالف سودانی امروز (سه شنبه) خیابان‌ها را با موانعی در راستای طرح خود برای تشدید اقدامات علیه نظامیان بستند.

همچنین کمیته کارکنان هیئت قضایی در سودان اعلام کرد که امروز و فردا در مخالفت با کودتا دست به اعتصاب و نافرمانی مدنی می‌زند و پنج‌شنبه نیز تظاهراتی را برگزار می‌کند.

این اولین اعلام نافرمانی مدنی و اعتصاب از سوی کمیته کارکنان هیئت قضایی است که بعد از سقوط نظام عمر البشیر تشکیل شده است.

از سوی دیگر دادگاه خارطوم حکم اتصال مجدد اینترنت بعد از دو هفته قطعی را صادر کرد.

۲۵ اکتبر عبدالفتاح البرهان از حالت فوق‌العاده و انحلال شورای حاکمیتی و کابینه خبر داد. همزمان با این اقدامات اینترنت در خارطوم و بیشتر مناطق کشور قطع شد.

از سوی دیگر ناجی مصطفی، از رهبران ائتلاف گروه‌های "ندای برنامه ملی" از ارتش سودان خواست از اشتباهات گذشته درس بگیرد و قدرت را به دولت مدنی تحویل دهد.

وی گفت: نقش ارتش باید به مسائل امنیتی و تضمین مرحله انتقالی در کشور محدود شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس