کد خبر 1317874
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
فراخوان اخراج سفیر انگلیس از لیبی

فعالان لیبی با ایجاد هشتگی در اعتراض به دخالت‌های سفیر انگلیس در امور داخلی کشورشان، اخراج او از لیبی را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، فعالان لیبی با ایجاد هشتگی در شبکه‌های اجتماعی خواستار اخراج «کارولین هورندال» سفیر انگلیس در لیبی از کشورشان شدند.

سفارت انگلیس در طرابلس با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتری خود تأکید کرده بود که «انگلیس دولت وحدت ملی را به عنوان نهاد مکلف برای رهبری لیبی تا زمان انتخابات به رسمیت می‌شناسد و مخالف ایجاد دولت‌ها و نهادهای موازی است».

فعالان لیبی در واکنش به این بیانیه سفارت انگلیس، با ایجاد هشتگی خواستار اخراج سفیر انگلیس شدند.

یکی از فعالان در حساب توئیتری خود نوشت: «آنچه سفارت انگلیس درباره به رسمیت شناختن دولت عبدالحمید دبیبه تا زمان برگزاری انتخابات گفته، بدون پاسخ نخواهد ماند».

فراخوان اخراج سفیر انگلیس از لیبی

وی از مردم لیبی خواست تا به نشانه اعتراض به این دخالت آشکار، به خیابان‌ها بیایند.

یک فعال دیگر نیز نوشت: «گروه‌های ملی در شرق، غرب و جنوب بایستی فورا نشست تشکیل دهند و اختلافات سیاسی خود را برای نجات وطن، کنار بگذارند».

«توفیق الشهیبی» رئیس هیأت عالی ائتلاف گروه‌های ملی نیز نوشت که سخنان سفیر انگلیس در روز استقلال (لیبی) که بدون شک بیانگر موضع کشورش است، دخالتی آشکار و ناشی از بی‌احترامی و عدوم وجود حداقل تعامل دیپلماتیک بین کشورهاست.

فراخوان اخراج سفیر انگلیس از لیبی

برخی دیگر از فعالان لیبی نیز نوشتند که لیبی یک استان انگلیس نیست و اخراج سفیر انگلیس یک خواسته مردمی است.

قرار بود سوم دی ماه ۱۴۰۰ اولین انتخابات ریاست جمهوری در لیبی پس از سال ۲۰۱۴ برگزار شود اما کمیسیاری عالی انتخابات لیبی جمعه گذشته تصمیم گرفت که برگزاری این انتخابات تا روز ۲۴ ژانویه به تعویق بیفتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس