موشک سجیل - نمایه

آزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز پایانی رزمایش پیامبر اعظم (ص) دو پیام مستقل را به دشمن ارسال کرد.

سرویس سیاست مشرق- دو هفته پس از خروج ترامپ از برجام حزب اتحاد ملت جلسه‌ای را برای بررسی سیاست خارجی ایران تشکیل می‌دهد. در آن جلسه مصطفی تاج‌زاده می‌گوید: «ایران برای ارتباط با بیرون سه رینگ دارد، حلقه اول به اروپایی‌ها بستگی دارد؛ حلقه دوم ارتباط با آمریکاست و حلقه سوم مربوط به نوع رابطه ایران با محور مقاومت است». عضو سابق سازمان اتوبوسی مجاهدین انقلاب ادامه می‌دهد که باید حلقه اول و دوم را سفت کرد و سومی ارتباطی به ما ندارد. تاج‌زاده در ادامه بحث می‌گوید که اگر با آمریکایی‌ها مذاکره کرده و با اروپا تعامل کنیم مسئله اقتصادی ما حل می‌شود.

 یکی از حاضران در جلسه از نامزد جبهه اصلاحات در انتخابات می‌پرسد: شب مذاکرات سپاه موشک‌پرانی کرد. با این وضعیت هیچ گفتگویی به سرانجام خوش نخواهد رسید! تاج‌زاده با ابراز همدلی با مخاطب خود، پاسخ می‌دهد: کشور ایران همواره از سوی کشورهای خارجی مورد تهدید قرارگرفته و به همین دلیل ما به‌ناچار خود را ازنظر نظامی قوی کرده‌ایم که این مسئله نیز تا حدودی در عقیم ماندن اصلاحات سیاسی در ایران تأثیرگذار بوده است. برخی به دنبال متدسازی با موشک‌پرانی و اقتصاد عقب‌افتاده هستند؛ برجام با توسعه موشکی تعارض جدی دارد.

موشک سجیل لندن را هم لرزاند!/ چرا در میانه مذاکرات وین موشک پرتاب کردیم؟

در آن روزهای سخت هم‌زمان با بازیگردانی اصلاح‌طلبان و پیدا کردن متهم داخلی، علی مطهری عضو ارشد لیست امید خاتمی نیز در نطقی عجیب دلیل خروج آمریکا از برجام و شکست توافق را «شهر موشکی» معرفی کرده و پشت تریبون اعلام می‌کند که اگر موشک نداشتیم ترامپ هم از برجام خارج نمی‌شد. مطهری در آن نطق عجیب ادعا کرد که مسئول وضعیت جاری کشور آن‌هایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدفشان رسیدند.

بازی «موشک و برجام» و نیز اعلام شکایت از شهرهای موشکی مدعیان دیگری هم داشت. حسن روحانی دریکی از نطق‌های خود با اعلام گلایه از برآورده نشدن انتظارات دولتش از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور گفت: آنجایی از برجام توانستیم استفاده کنیم که متحد بودیم. آنجایی که خواسته‌ایم برجام را به هم بزنیم، دیدیم چکار کردند؛ آمدند چگونه شهرهای زیرزمینی نشان دادند تا برجام را به هم بزنند؛ روی موشک شعار نوشتند تا برجام را به هم بزنند؛ برای اینکه مانتوانیم صد درصد استفاده کنیم.

موشک سجیل لندن را هم لرزاند!/ چرا در میانه مذاکرات وین موشک پرتاب کردیم؟

اما چه کسی به رئیس‌جمهور وقت القاء کرده بود که می‌توان با تسلیم کردن قدرت دفاعی کشور و بستن درب شهرهای موشکی با غرب مصالحه کرد؟ پس از ورود سه فروند هواپیمای ایرباس به ایران عباس آخوندی وزیر وقت راه از رؤیای تبدیل ایران به هاب بزرگ ترانزیتی در منطقه خبر داده و اعلام می‌کند که اگر دستش باز باشد و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی فراهم گردد به‌زودی ایران از قطر و امارات سبقت خواهد گرفت. آخوندی در جلسه با مدیران ارشد وزاتخانه‌اش اعلام می‌کند که این سطح از سرمایه‌گذاری نیازمند آن است که برجام موشکی هم امضا شود. اشاره وزیر وقت دولت از برجام موشکی کاهش توانایی سازمان دفاعی کشور، معدوم کردن موشک‌های بالستیک و تحویل دادن یکجای آن به آمریکایی‌ها بود. اتفاقی که رئیس‌جمهور وقت با کد ویژه برجام ۲ و ۳ از آن رونمایی کرده و مدعی بود اگر شهرهای موشکی نباشد؛ برجام زنده می‌ماند.

موشک سجیل لندن را هم لرزاند!/ چرا در میانه مذاکرات وین موشک پرتاب کردیم؟

شهرهای موشکی علیه مذاکره یا در جهت تقویت آن؟

از ابتدای مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی بارها این سؤال مطرح شد؛ که آیا میان مذاکرات دیپلماتیک و قدرت دفاعی کشور (موشکی) تناسبی وجود دارد یا خیر! طبیعتاً افزایش کیفیت موشک‌ها و ارتقاء قدرت دفاعی کشور ارتباطی به شکل مذاکرات ندارد. آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی ادعا کرده‌اند که آزمایش موشکی در داخل ایران انحراف از برجام به سمت مقاصد نظامی است. آن‌ها با همین ادعا پرونده ایران را از شورای حکام آژانس به شورای امنیت برده و تحریم علیه کشور وضع کردند. درحالی‌که از اساس میان فعالیت‌های موشکی و برنامه پیشرفت‌های هسته‌ای هیچ ارتباط مستقیمی وجود نداشت. اما غربی‌ها و نیز حامیان داخلی آن می‌خواستند با بیان ادعای واهی با یک تیر دو نشان بزنند؛ از یک‌سو هم برنامه هسته‌ای ایران محدود شود و هم قدرت دفاعی ایران کنترل گردد تا ایران مانند برخی کشورهای منطقه «امنیت» خود را از دولت‌های خارجی خریداری کند.

موشک سجیل لندن را هم لرزاند!/ چرا در میانه مذاکرات وین موشک پرتاب کردیم؟

پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام دولتی‌ها و حامیان آن برای سرپوش گذاشتن بر نابلدی و اشتباهات بزرگ خود در طول مذاکرات؛ مدام زیر گوش مردم خواندند که نظامی‌گری مانع از گفتگو است و به صلاح نیست که بروز نظامی چون آزمایش موشکی داشته باشیم و پرتاب هر موشک میخی بر تابوت برجام است! اما هم‌زمان که تیم مذاکره‌کننده دولت نسخه بستن شهرهای موشکی و تحویل مقاومت در سینی طلا به آمریکایی‌ها را در داخل می‌پیچید، ماجراهای دیگری نیز در حال روی دادن بود!

انتقاد عجیب روحانی از یک رزمایش موشکی در مناظره های انتخاباتی!

در جلد دوم کتاب راز سربه‌مهر دربرگیرنده خاطرات ظریف، عراقچی، تخت روانچی و علی‌اکبر صالحی در صفحه ۱۵۲ آمده است: «در آن گزارش (یکی از گزارش‌های ظریف به مسئولان کشورمان) به برخی از بی‌صداقتی‌ها از سوی بعضی آگاهان در نظام پرداخته شد، به‌عنوان نمونه به سؤال رئیس دانشگاه شریف پیرامون علت مخالفت وزارت امور خارجه با پرتاب ماهواره (در کنار آزمایش موشکی) اشاره شد. رئیس دانشگاه گفته بود آقای حسین شریعتمداری شخصاً به او گفته است که وزیر خارجه از این اقدام ممانعت کرده است، این در حالی است که دکتر ظریف پرتاب ماهواره در زمان مقرر را درخواست کرده بود، ولی وزیر دفاع وقت جمهوری اسلامی ایران به دلیل مشکلات فنی امکان آن را منتفی دانسته و لذا صرفاً به آزمایش موشکی بسنده شده بود.»

کتاب راز سربه‌مهر ادامه می‌دهد که «در تاریخ سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲، خانم شرمن در ایمیلی به آقای عراقچی خبر داده بود که تحریم تعدادی شرکت ایرانی و غیر ایرانی روز پنجشنبه ۱۷ بهمن انجام می‌شود، لذا دکتر ظریف در تماس تلفنی با وزیر دفاع به ایشان اطلاع می‌دهد که آمریکایی‌ها تصمیم دارند تعدادی از افراد و شرکت‌ها را در روز یادشده تحریم کنند و به ایشان پیشنهاد می‌کند که به‌عنوان اقدام متقابل ضمن هماهنگی با ریاست‌جمهوری آمادگی لازم برای انجام آزمایش موشکی و پرتاب ماهواره برای روز پنجشنبه یا جمعه را ایجاد نماید. وزیر دفاع پس از پیگیری با متولیان صنعت هوافضا در پاسخ بیان می‌دارند که برای پرتاب ماهواره مشکل فنی وجود دارد و آزمایش موشکی نیز نیاز به زمان و انجام مقدماتی دارد که ایشان هر دو مورد را پیگیری خواهد کرد. دکتر ظریف در جلسه روز بعد (چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲) دولت و در تماس‌های مکرر تلفنی موضوع را با وزیر دفاع پیگیری می‌کند تا از انجام موضوع مطمئن شود.». ظریف در کتاب «راز سربه‌مهر» نوشته است که مدافع آزمایش موشکی بوده و حتی پس از توافق ژنو به دولت انتقاد کرده است که مانع از ورود هیئت کره شمالی به داخل کشور شده است.

سند درج‌شده در کتاب منتشرشده توسط دیپلمات‌های سابق وزارت خارجه قابل‌توجه است. آزمایش موشکی و پرتاب ماهواره به‌عنوان واکنشی به اقدامات مدنظر آمریکا و از سوی شخص ظریف طراحی و پیشنهادشده و برخی دیگر از آزمایش‌های موشکی و رزمایش‌های نظامی نیز با همین منطق در پاسخ به اقدامات طرف‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آنان طراحی و اجرا شد.

 هم‌زمان با آغاز دور هفتم مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها علی مطهری بار دیگر در جهت بر هم زدن تعادل روانی جامعه به صحنه آمده و می‌نویسد: اگر توافقی صورت گیرد؛ دیگر موشکی هوا نمی‌شود؛ توافق دیگر خسارت محض نیست! در بی‌صداقتی اصلاح‌طلبان همین بس که پس از انجام رزمایش موشکی سپاه پاسداران در سمنان؛ این بار نگران مذاکرات پیش رو در وین نشدند. همین گزاره نشان می‌دهد که انتقاد جناح غرب‌گرا؛ از به رخ کشیدن قدرت دفاعی در برابر دشمن؛ تنها ابزاری با مصرف داخلی برای فشار به رقیب است.

موشک سجیل لندن را هم لرزاند!/ چرا در میانه مذاکرات وین موشک پرتاب کردیم؟

افزایش قدرت دفاعی ایران دست دیپلمات‌ها را برای مذاکره با دشمن پر و پشت آن‌ها را گرم می‌کند. حتی افرادی چون هاشمی که در سال‌های آخر عمرش ادعا می‌کرد که دوران موشک‌ها پایان‌یافته و عصر گفتگو فرارسیده نیز در روزهای بر عهده داشتن مسئولیت به دنبال آن بود که با پیروزی در یک یا دو عملیات جنگ را خاتمه دهد!

جان ساورز (عضو سابق تیم مذاکرات هسته‌ای انگلیس) مهر ۹۴ در توصیف برجام نوشت: برجام، ظرف ۱۵ سال آینده، ایران را به کشوری میانه‌رو تبدیل خواهد کرد. ما شاهد کشوری هستیم که در مرحله انتقال از پایه‌های انقلابی به کشوری نرمال‌تر قرار دارد اما در داخل ایران در این مسیر، چالش وجود دارد. ما نیاز داریم صبر استراتژیک داشته باشیم تا به آن فرصت دهیم در ۱۰- ۱۵ سال آینده توسعه یابد و ایران را به کشوری نُرمال تبدیل کند. رزمایش‌های به‌جا و هوشمندانه با طراحی فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه دشمن را بر هم زده و مذاکره برای خلع سلاح را به گفتگو برای انتفاع ایران از برجام تبدیل کرده است.

رزمایش‌های موشکی پیش چشم دشمن نقشه صبر راهبردی انگلیسی‌ها، برای خنثی‌سازی نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به نقشه تبدیل بریتانیای «کبیر» به «صغیر» روی عرشه نفت‌کش استنا ایمپرو تغییر وضعیت داد. طبیعی است که ملکه با از دست دادن حیثیت سیاسی و نظامی‌اش علیه این شهرهای موشکی بیانیه نویسی کند؛ رزمایش موشکی سپاه پاسداران لندن را به‌شدت لرزانده است.

موشک سجیل لندن را هم لرزاند!/ چرا در میانه مذاکرات وین موشک پرتاب کردیم؟

رادیو فرانسه در تیتری بزرگ در تحلیل رزمایش موشکی سپاه پاسداران می‌نویسد: اگر اسرائیل دست از پا خطا کند؛ دست‌هایش قطع خواهد شد. در ادامه این گزارش آمده است که ایران در وین مذاکره کرده و در عمق خاک خود برای رقیب خط‌ونشان می‌کشد؛ این دست اقدامات با برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده انجام می‌شود.

نمایش اقتدار موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز پایانی رزمایش پیامبر اعظم (ص) دو پیام مستقل را به دشمن ارسال کرد. پیام دیپلماتیک آن برای حزب دموکرات آمریکا و پیام نظامی آن به سران رژیم صهیونیستی بود. در آخرین دور از جنگ راهبردها با دشمن، بازی را از حالت پیچیده و متنوع خارج و آن را به وضعیت ساده با گزینه‌های محدود بدل کرده‌ایم. از امروز آمریکایی‌ها آن مجبور هستند رو بازی کنند. وقتی دشمن قدرت نرم و استراتژی‌های خود را از دست بدهد؛ خلع سلاح می‌شود. با این امتیاز مهم و هوشمندانه می‌توان در مذاکرات دی‌ماه از غرب غرامت بدعهدی‌های گذشته را گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 192
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    مشرق تور به خدا کمتر حرف بزن
    • حسن IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      84 20
      چیه دیگه تحمل سوزش بیشتر رو نداری
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      7 4
      همه این ها درست مشرق خان ولی نگفتی آخر سر همه این کارها برای بتن ریزی در دانش و صنعت کشور که دشمن درخواست آن را دارد؟ یک کمی فکر کن
    • محمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      23 4
      اب یخ میخوای؟
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      8 2
      حرف نمیزنه
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      28 7
      مشرق درست میگه موشک ها ابزار قدرت هستن وقتی در حین مذاکره موشک پرتاب می کنیم یعنی در موضع قدرت قرار داریم.
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      5 3
      مذاکره برای بتن ریزی!!!! چقدر باحال هستید
    • احمد ذوقی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      9 5
      اتفاقا کار درستی بود از جنبه قدرت مذاکره میشه نه از نقطه نظر ضعف همیشه کلام زیبا داشته باشیم
    • ماحسون IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      9 3
      مشرق تورو به خدا بیشتر خبر از تجهیزات ونظامی قرار بده،تا بسوزه عده ای غرب زده، در ضمن پماد سوختگی و خمیر دندان هم با افزایش سوزش گران تر میشه واین عادیه
    • حیدر صالح IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      6 4
      مشرق جان صبر کن تا آب رو بریزن اون جایی که می سوزه بعد خبر پخش کن
    • DE ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      2 2
      میسوخه؟
    • دیدگا IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      5 1
      یا علی مطهری هستی یا از دور و بری های علی مطهری!! مشرق حرف نزنه تا علی مطهری ها بیان دری وری به خورد ملت بدن؟!
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      9 3
      انگل لیس آنقدر محکوم کنه که محکوم دان ش پاره شه...
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      4 4
      حرفهای مشرق خیلی زور داره بهتون ؟ میسوزید ؟ خوب حسش کنید.
  • جاویدایران NL ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    43 6
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته حتی اگر مذاکرات وین ست بخوردایران قصدی برای غنی سازی بالاتر از ۶۰ درصد یا همان غنی سازی ۹۰ درصد ندارد!!!! حالا یکی بهم بگه که در آستانه مذاکرات باید طرف مقایل رو از عواقب عدم توافق و امتیاز ندادن ترسوند یا خاطرجمعی و راحتی خیال به طرف مقابل داد؟؟!! حالا یکی به من بگه طرف غربی چراباید به ایران امتیاز بده وقتی خیالش جمع وراحت هست که ایران کاری نمیکنه؟؟!! در تمام مدت مذاکرات اخیر طرف غربی و اسرائیلی مدام به ایران پیام های تهدید آمیز میفرستاد و میفرسته که ایران رو بترسونه و امتیاز بگیره از ایران و ایران هم دقیقاً داره برعکس رفتار اونها عمل میکنه و جوری رفتار میکنه که طرف مقابل جلو بیادو امتیاز بیشتری بخواد!! کارهای ما شده وارونه!! شایدم همون تهدید های اونها باعث شدن که ایران عقب بشینه و بگه حتی مذاکرات شکست بخوره غنی سازی بالاتر نداریم! پس اونها از این تهدیداتشون تونستن نتیجه دلخواهشون رو بگیرن
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      6 2
      ***منم با این کامنت رئیس سازمان انرژی مخالفم./ ایشون منتخب روحانیه بعید بود از آقای رئیسی با این انتخاب. این حرف پالس منفی به آمریکاس اتفاقا ایران باید بگه اگر تحریمها رو تماما و کامل لغو نکنید غنی سازی 95 درصد رو شاخشه اما در عجبم از سیاست ورزی ناپخته و تدبیرهای بی تدبیر
    • بنده خدا IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      3 3
      مدیر روحانی از این بهتر نمیشه. درصد غنی سازی ما رو فقط رهبر معظم انقلاب تعیین میکنه نه یه مدیر دولت روحانی. رهبر گفت باید غنی سازی ۶۰ درصد داشته باشیم و الان داریم. بگه ۹۰ درصد هم داشته باشیم اون رو هم خواهیم داشت. به هیچکس هم مربوط نیست و به اذن خدا هیچ غلطی هم نمیتونن بکنن
  • محمد IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    43 6
    آقای مطهری زمانی که رییس جمهور آمریکا در عین مذاکره ایران تهدید نظامی کرد صدای از شما جریان تحریف در نیومد . در ضمن کسی مخالف مذاکره خوب و مفید نیست بلکه مشکل اصلی مذاکره دروغ و عوام غریبانس که قطعا سم مهلکه و زیان باره که توسط شما لیبرال ها آنجام شد ... اگر جریان تحریف شکست بخوره قطعا تحریم شکست خواهد خورد چون جنگ اراده هاست حجت تمام شد
    • ترابیان IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      14 1
      بی سواد فاسد که مدافع سرسخت افساد طلبان بود ۸ سال کشور را به گند کشیدند
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    59 14
    متاسفم برای مطهری و امثالهم
    • وطنم IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      36 10
      قرنها قبل فردوسی بزرگ، پاسخ امثال مطهری را داده است: پسر كو ندارد نشان از پدر **** تو بيگانه خوانش مخوانش پسر
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 2
      البته یک مصراع دیگر از شیخ اجل سعدی شیرازی هست که میگوید پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد. اصلا هم منظورم جناب مطهری پسر نیست!
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    48 9
    موشک سجیل لندن را هم خواهد لرزاند
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      10 4
      اسراییل نابود خواهد شد.
  • DE ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    28 75
    چرا یه دقیقه خفه خون نمیگیری مشرق ؟؟؟؟
    • احد IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      55 7
      تو هم دردت اومد
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      65 2
      مرگ بر امریکا اسراییل وانگلیس و تابعین انها ودرود بر پاسداران انقلاب و اسلام
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      46 3
      خودت کور شو و نخون ،مگه کسی مجبورت کرده مشرق بخونی؟ شما اصلاحاتچی ها فقط میخواهید دیگران را خفه کنید و فقط خودتان حرف بزنید و لجن پراکنی کنید
    • شناس IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      6 0
      بدجوری فشار آورده
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      2 0
      ادب داشته باش
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      خیلی ناراحت شدی ؟ مشرق بدجوری زده به هدف ، نه؟ در مقابل شما جماعت فتنه گر اصلاح طلب باید ایستاد.
  • علی US ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    46 9
    مشرق حرفه ای است....احسنت
  • FR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    51 4
    مرگ بر انگلیس
  • ع IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    50 7
    هیچ فرد‌عاقلی‌از قدرتمند‌بودن نظام‌و‌کشورش‌بدش نمی‌اید‌ولی‌هر‌سخن جای‌دارد‌و‌نکته‌مکانی‌
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      1 1
      میخواهی بزاریم وقتی سرمان کلاه بزرگی به اسم مذاکره با دنیا رفت بعد سخن بگوییم؟! برو این دام بر مرغ دگر نه
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    33 7
    موافق مشرقم
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    23 3
    واقعا از وقتی موشک ها پرتاب شدند دقیقا همین حرفای علی مطهری یادم اومد حالا باید دید چی میگه
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      9 1
      چی میخواد بگه. ایشون خیلی وقته که تحت تاثیر تفکر غربگرایی قرار گرفته
  • مهدی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 5
    جوجه رو همیشه آخر پاییز می شمارن !!!!!
  • خزائی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    37 8
    هر روز که می گذرد دلیل رد صلاحیت فرزند ناخلف مطهری بیش از بیش معلوم میشود
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    33 2
    برجام ترامپ معلوم کرد اگر قدرت خود را نشان ندهیم 4تا کشور ترسو هم برامون خط ونشان میکشند وطنپرست
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      5 6
      یادتون باشه شما محتاج توافقید نه اونا
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    16 37
    ما هر چقدر میخوام موشک درست کنیم ولی چه لزومی داره به دشمن نشان دهیم شما فکر می‌کنید کشور ژاپن از لحاظ موشکی ضعیفه ؟
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      8 0
      لزومی زمانی معلوم میشه که صهیونیست‌ها دوره میفتن برای اجماع علیه ایران و همزمان تهدید نظامی. در ضمن،ژاپن بدون اجازه آمریکا آب نمیخوره
  • عزیز IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    43 4
    شیر مادر ، نون پدر حلالتون ، شیر مردهای سپاه اسلام ، به خس و خاشاک اهمیت ندهید.. خداوند یار و یاورتان باد
  • سید IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    27 2
    اصلاح طلبان اساساً با رفع تحریم ها مشکل دارند! تا فشار از روی ایران برداشته نشود مادامی که این نظام باقی است! این جماعت ..ـوع آور هدف شان نابودی انقلاب، نظام و قدرت ایران است و حداکثرش آن است که خواهان ایرانی در حد عربستان و یا مصر و یا ترکیه هستند که کاملاً با سیاست های آمریکا همسو و مطیع باشد! به عنوان شاهد ما هرگز از این جماعت در موضع گیری ها یا سخنرانی ها و یا رسانه هایشان نوشته و سخنی برضد صهیونی ها نخواهیم خواند یا شنید!! هرگز ! تا یانکی ها و اروپایی ها از ایشان دلگیر نشوند! بی جهت نیست که صهیونی ها اصلاح طلبان ..ـوع آور را سرمایه های خود در ایران می دانند!
    • ناشناس IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      چرا بر عکس حرف میزنی
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    21 0
    این دفعه شیخ حسن را نداشتند که محکوم کند خودشان مستقیم محکوم کردند
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    12 1
    امریکا وسط مذاکرات ضمن عکس یادگاری با آقای ظریف مبادرت به اعمال تحریم های متعدد می کرد بعد بهش می گفت سیاست هویج و چماق خب ایران هم وسط مذاکرات موشک هوا میکنه یعنی در مقابل سیاست هویج و چماق ما هم سیاست موشک و گفتمان رو داریم. این سیاست هم ربطی به کم و کیف مذاکرات ندارد و اصلا و ابدا جریان سیاسی حاکم در بخش کلان متاثر از این مذاکرات نیست
    • ایرانی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      هموطن مملکت را فدای منفعت حزب و جریانهای سیاسی نکنید سربلندی ایران آرزوی ماست
  • ناشناس IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    29 2
    خدا قوت باید بهشون بگیم دمشون گرم چشم حسود کور
  • جانم فدای ایران IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    23 2
    درود بر سپاه. بهترین کار را انجام داد.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    6 22
    در همین لحظه که شما دارین از این پیشرفت تکنولوژیتون به خودتون می بالید تلسکوپ فضایی جیمز وب قدرتمند ترین تلسکوپ فضایی تاریخ با موفقیت پرتاب شد
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      6 2
      حرف نزن ذلیلدغربگدا بیوجدان های مثل تو باعث شکست شدند پس خفه خون بگیر
  • ایمان US ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    22 1
    بنظرمن بهترین کار پرتاب موشک بود که دشمن فکر نکنه ما ضعیفیم و سوء استفاده نکنه.
  • مازیار IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    20 4
    درود بر مشرق و بصیرتش
  • mojtaba SE ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    22 1
    جاسوس جدا از اینکه متظاهر و جنایتکار است ,دقیقا مثل موشی است که تغییر ژنتیکی داده و ماهیتش تغییر کرد و موشهای دیگر رو میخورد.به این دلیل باید جاسوس های دولت روحانی رو محاکمه کرد.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    23 3
    (غربگراها)شماکه مملکت روبه فنادادید وهمه جاروتعطیل هم کردید وکلی ضررزدیدبه ما اخرشم هیچ‌غلطی نتونستیدبکنید ساکت شوید...
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      6 1
      دقیقا
  • پیام IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    23 0
    مرگ بر انگلیس
  • مجید از لرستان IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    21 0
    ممنون از غیورمردان سپاه. خیلی دوستتون داریم
  • محمد IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    17 0
    کوری چشم اونایی که نمیتونن قدرت ایران رو ببینن
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    16 0
    خوب کردین . فضول زیاده .
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    23 1
    علی مطهری را یه آدم مشنگ و شنگول میدونم. حرفاشو جدی نگیرین. او با دنیای واقعی قطع رابطه کرده و تو یه دنیای دیگه سیر می کنه. درست مثل تاجزاده و حجاریان.
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      5 1
      دمت گرم داداش گل گفتی.
  • جلال میاندوآب IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 0
    خداراشکر
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    14 0
    تحلیل بسیار مفیدی بود. باعث خوشحالیست که افرادی مطلع و آگاه اینبار مسئولیت برنامه ریزی ها را بویژه در مورد مذاکرات در وین به عهده گرفته اند که باعث دلگرمی است.
  • سیما IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    21 0
    دشمن اگه ببینه توان نظامی نداری قطعا حمله میکنه و اصلا اجازه مذاکره نمیده
  • حسام IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    18 0
    امروزه هر انسان با هوشی میداند که اقتدار نظامی برگ برنده ایران و ضامن استقلال کشور است و اگر این برگ برنده نبود غربی ها نه تنها با ما مذاکره نمی‌کردند بلکه سال ها قبل به ایران لشکر کشی کرده بودند، اما متاسفانه افرادی که مخالف این اقتدار هستند یا نادانند و یا خائن.
    • سیدمیلاد IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      منظورت؟
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    23 1
    چون زورمون زیاده، تا کور شود آل سقوط و آل یهود
  • علی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    10 1
    یکی به من بگه موشکای ایران چه ربطی به برجام داره ؟
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    14 0
    به کوری چشم بعضی نادانها همراه با مذاکره دائم موشک هم هوا خواهیم کرد. تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • RO ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 0
    چرا امریکا و انگلیسی های .... صهیونیستهای نجس و ترسو را باید به بمب اتمی مجهز بکنند ولی ما نباید موشک بالستیک داشته باشیم .
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      چون پررو هستن همین
  • RO ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    10 0
    چرا امریکا و انگلیسی های .... صهیونیستهای نجس و ترسو را باید به بمب اتمی مجهز بکنند ولی ما نباید موشک بالستیک داشته باشیم .
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    16 1
    یه نظر من ایران که اعلام کردش اگر اسراییل حمله کند ما امریکا را هم شریک میدانیم و به منافع امریکا حمله میکنیم باید انگلیس را هم به لیست حمله ایران اضافه کرد چون امریکا و انگلیس با هم در همه جا شریک هستند.
  • ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    10 2
    مطهری یا .... یا سواد سیاسی ندارد البته در نامه های ظریف به نظام که گفت بود موشک پرتاب کنید چون غربی ها امتیاز نمیدهند!!!
  • ایرانی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    14 0
    یکی نیست ترمز این اصلاح طلبان مثل مطهری را بکشد بد بخت اگر اقتدار نداشته باشی کسی برایت تره هم خرد نمی کنند مثل دوران قبل که هم تحریم می شدیم هم هسته ای تعطیل شد به خاطر این موشک هاست که راحت بغل پکیج نشستی اظهارات یه من غاز تلفظ می فرمایید
  • جم IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    16 0
    هر کس هر جا و هر زمان قدرت نظامی را تضعیف یا تقدیم دشمن کند یا در این مسیر به هر شکلی بکوشد شاخص اصلی جاسوسی و وابستگی به دشمنان را دارد. تمام دنیا این چالش ها را به نوعی دارند . برای ما تسلیم شدن به ادعای موهوم اصلاح طلبان نمی رساند بلکه سست شدن قذرت نظامی مساوی است با سناریوهای عراق لیبی و سوریه. سفیهان را از استخوانبندی حکومت جدا کنید.
  • صادقی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    10 1
    مشرق دوست دارم. هرچی میتونی بیشتراین اصلاح طلبهای فاسد رو رسواکن
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      کی اصول گراهارو رسوا کنه؟
  • اشنا IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    6 1
    باهزارترفندوقلم فرسایی دنبال تسلیم مملکت به دشمن هستید درقران ذکرشده_به مضموم_ ای پیامبر تواز سخن گفتن این منافقین به شگفت می ایی ...،مردم درحالت قضاوت کردن درموردخیانت های شما هستند ای سرمایه های امذیکا انگلیس اسرایل تلاش بیهوده برای سرپوش گذاستن برخیانت هایتان می کنید
  • محمد IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 11
    با سر و صدا به هیج جا نمی رسیم در زمان خاتمی بی سر و صدا داشتن کارشون رو انجام میدادم احمدی اومد بلندگو گرفت در دهانش ای ما هسته ای داریم نتیجش چند ساله پدر مردم در اومده..
    • ااا IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      بی سوادای متعصب، چشمشون رو روی واقعیت می بندند، به خودشون هم زحمت نمیدن یه تحقیق ساده انجام بدند و بفهمند برای اولین بار و در زمان خاتمی چند نماینده غربگدای مجلس ششم که به سایت نطنز دعوت شده بودند، برنامه هسته ای را لو دادند
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      حرف نزن. زمان اون خاتمی فتنه گر اطلاعات لو رفت چرا اربابات هسته ای داره ما نداریم
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 3
    حسودها چرا در خصوص خدمات غزنویان به اسلام چیزی نمیگویید فقط میخواهید بگویید که اسلام فقط به دست شما متحول شده
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    5 2
    بیشتر هم خواهد لرزید
    • م IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      از بس به جان هم افتادید صاحبخانه وسایلمون از خانه بیرون انداخت
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 16
    برای اینکه ایران محور شرارت است
    • DE ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 2
      ایران ریگ زیر دندون قلدرهاست. حالا هر چی میخوای اسمش را بگذار. معلومه ناراحتی.
  • احمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    6 2
    آقایان اصلاح طلب ها کی میخواهید بفهمید کاری که با هسته ای لیبی کردند و حتی فونداسیون های آنرا هم به غرب بردند و هیچ گشایشی در حق لیبی نکردنند. تک تک موشک های صدام را باز کردند و قطعاتش تو شط العرب ریختند وتمام زیر زمینی های موجود در عراق را همه گشتند ،آنوقت که مطمئن شدند چیزی نداره حمله نظامی ترتیب دادند و کنارش گذاشتند
  • هموطن IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    11 0
    نمايش قدرت نيروهاي عزيز سپاه (فعلاً) در بيابانهاي دور دست و (سواحل ) و منطق و عقلانيت نيرو هاي عرصه ديپلماسي در محل مذاكرات ، 3+1 ،اسرائيل و ... را سر عقل خواهد آورد آفرين بر عزم راسختان ما پشتيبان شما هستيم
  • کارشناسانه IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    7 6
    بورس را درست کنید
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 1
      چه ربطی به این خبر داشت؟ بورس رو روحانی خراب کرد.
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 1
      وظیفه سپاهه؟ میخواستی طمع نکنید اصلا اگه اینجوریه
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    باید خیلی ناگاه باشی که فکر کنی قدرت نظامی بین کشورها رل مهمی بازی نمیکند. من که نمونه ای سراغ ندارم.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    ننگ بر غربگدایان
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    کسانی که موشک را مانع مطامع دنیوی خود می‌دانند ازاین چند حالت خارج نیستند یا جاسوس وپیاده نظام دشمنانند یا بی‌غیرت به ناموس خود هستند یا واقعا احمقند یا خیلی احمقند
  • ابوالفضل IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    توهم بر جوانان عیب نیست
  • آنتی غربگدا IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    احسنت بر مشرق و بصیرتش
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    علی مطهری ساکت شود بهتر است.
  • علی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    تاجزاده کیه دیگه
  • حجت IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 0
    نفرین به غرب پرستان
  • علی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    3 0
    داشتن توان نظامی برای دفاع از خودمون حق مسلم ماست
  • ناصر IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 2
    فکر نمی کنید پرتاب موشک در این شرایط برای تبلیغات اسرائیل خوب باشد شما بجهان نشان دادید که موشک بالستیک دارید وبرای کشورهای منطقه خطر دارین
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    مرگ بر انگلیس مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    روحانی ومطهری وتاجزاده و تمام اصلاح طلبان مزدور باید محاکمه شوند وبه سزای اعمال ننگین خود برسند
  • حجت US ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    هاب منطقه وقتیه که رابطه سیاسی داشته باشیم. مسافر نمیاد ده بار هواپیماشو عوض کنه که بخواد بره آمریکا، کانادا یا جاهای دیگه.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    چون معلوم بشه که اینها همیشه غیر قابل اطمینان بودنند،هستند وخواهتد بود وفکر نکنند ما دست وپا بسته هستیم وچون اونها تله برجام ومذاکره میخواهندومیخواهند پیشرفتهای نامخدود هسته ای،اقتدار،انقلاب،اسلام،ایران وایرانی،منابع،ذخایرونعادن را مفت غارت کنندو،پیشرفت،استقلال،خودکفایی ومبارزه با(استکبار،اشعال،مداخله،انحصتر،غارت،خیانت و...)را ازما بگیرندوما رفع کامل تحریمها وراستی ازمایی
  • دیگران IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    الویت اصلی قدرت است اگر قدرتی نباشد مذاکره ای هم نیست خودمون گول نزنیم اصلاح طلبان نالایق بی خاصیت حرف مفت زیاد زده اند .
  • راستگو IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام درودبرسیاست مداران ونظامیان جمهوری اسلامی ایران که بامانورنظامی دل ملت راشادکردن وقدرت بی نظیرخودرابه رخ دشمن کشیدن خداپشت وپناهتان باد و اف براصلاح طلبان بزدل و ترسو... بایددارودسته اصلاح طلب جمع بشه بعدازمنافقین اصلاح طلبان دشمن ملت هستن عاشق غرب هستن
  • عا... IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    میشه کمتر حرف بزنی مطهری
  • امید IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    مطهری واصلاح طلبها چرادیگه نمیگن موشک پرانی عمدی است وبرای ازبین بردن برجامه
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    3 1
    مرگ براسراییل
  • فرزاد IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 1
    ننگ بر علی مطهری و تاجزاده و امثالهم
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    تاجزاده ساکت شو! حال ملت را با این جفنگیات بهم نزن
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    مرگ بر انگلیس
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    فقط حرف زور حالی میشن و بس
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    آرزومندان آرزویشان را به گور بردند و می برند چه کسانی آرزوی تعطیلی موشکها را داشتند اما حالا می بینند که شیطان بزرگ هم توان مقابله را موشکهای ما را از دست داده است آقای مطهری تا وقت داری توبه کن که مرگ از رگ گردن نزدیکتر است سعی کن عاقبت به شر نمیری گر چه اعتقاد داری راه خودت بهترین راه عاقبت بخیری است اما حتما اشتباه می کنی
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    غير ايني که روحاني گفت و نوشت نيست
  • مقدس IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    در جواب شيخ بنفش ،،، آخه اگر اقتدار سپاه و ارتش نبود كه دشمنان براى تو و امثال تو كه جيره خوارشان بودین تره هم خرد نميكردند طبق گفته خود غربيها آنها توانستند بزرگترين كلاهبردارى و فريبكارى قرن را توسط تو و تيم دارای جاسوس تو در ضايع و غارت كردن حق ملت ايران انجام دهند ، واقعا تو چه خسارت ها و ظلمهایی كه عامدانه در حق مردم مظلوم ايران نكردى ؟؟؟ مذاكره واقعى يعنى همين كه بايد به خواسته هاى مشروع و اقتدار ملت و كشور بزرگ ايران و نظام اسلامى ما تن بدهند مذاكره واقعى يعنى همين كه الان به التماس و دوره گردى و واسطه گرى رو آورده اند مذاكره واقعى يعنى همين كه الان اين ما هستيم كه دستوركار ادامه مذاكرات را مشخص ميكنيم و دهها واقعيت پنهان و آشكار .
  • مسعود IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    خدمتی که ترامپ به ملت ایران کرد را هیچ کس نمیتوانست تا صد سال دیگر انجام دهد و آن هم حماقت خروج از بحران برجام و عقیم ماندن توطعه غرب برای سمباده کشیدن به انقلاب اسلامی در دراز مدت بود و نیز وادار کردن ایران به قطع وابستگی اقتصادی به نفت خام در اقتصاد .حالا بحران چه باشد و چه نباشد باید تبدیل به این قدرت اقتصادی شویم انشالله
  • تورج IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    بمیری به نام و نمانی به ننگ نمیدنم چطور بعضی ها به خودشون اجازه میدن ومیگن ما موشک نمیخوایم اقتدار نمیخوایم ...
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    این جهال میخواستن موشکها را بدن تا همه کشور را تقدیم کنند
  • عباس IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    درود بر رزمندگان اسلام.. مرگ بر منافقین.. تا کور شود انکس که نتواند دید قدرت نظامی ایران را انشاء الله.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    سجیل نباشه که کل ایران رو نوکر غرب میکنید
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    3 0
    من موافق بالابودن توان نظامی ایران اسلامی و ترساندن دشمنانم
  • رضا IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    وای عکس عباس آخوندی رو با ایرباس نگاه کن از ذوق داره مثل بچه ها قالب تهی میکنه
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 1
    ۱۰۰۰موشک به اسراییل دریک لحظه زده شود ...مرگ برامریکا...مرگ براسراییل
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    صهیونیست ها فلسطین غصب شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّت های مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است. دوران بزن و دررو به جمهوری اسلامی دیگر گذشته است؛ اینکه بیا بزن و دررو، دیگر این‌جوری نیست؛ اگر زدند پایشان گیر می‌افتد؛ شروع ممکن است با آن ها باشد، امّا تمام کردن دیگر با آنها نیست. اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. پیام رزمایش مشترک پیامبر اعظم سپاه، هشدار جدی ، واقعی و میدانی به تهدید های مقام های رژیم صهیونیستی است که مراقب اشتباهات و خطاهای خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند ، دستانشان را قطع خواهیم کرد.
  • امید دریسی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    سلام خدمت خوانندگان عزیز و دست‌اندرکاران رسانهٔ محترم مشرق. من به عنوانِ یک اصلاح‌طلب و هوادارِ تفکرِ اصلاح‌طلبی (صرفاً تفکر و نه شخص) پیرامون محتوای مطلب ورود نمی‌کنم چون خوانندگان عزیز به اندازهٔ کافی به یادداشت پرداخته‌اند. نقدِ من متوجه نوع نوشتار و ادبیاتِ این رسانه است. به‌کار بردن واژه‌هایی چون «سازمان اتوبوسی مجاهدین» و این دست از خطاب کردن‌ها قطعاً جالب نیست .... با تشکر.
  • علی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    فقط اونجایی که نوشتی دست اسراییل را قطع می‌کند خیلی خوب بود. چند وقت پیش اومدن گفتن شمارش معکوس زدیم برای جنگ با ایران بنده‌های خدا خبر ندارن ما تمام عمرمون برای آغاز زدودن این غده سرطانی لحظه شماری کردیم...
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    مرگ بر انگلیس
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    ننگ بر غربگدایان
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    یه عده یادشون رفته که در سالهای نه چندان دور، موشکهای دشمن بعثی بی هدف مثل بارون بر سر ما می بارید و ما فقط تماشا می کردیم. اما الان از عمق خاک ایران موشکهای نقطه زن مثل بارون بر سر دشمن می ریزد. اگر این اقتدار نیست، پس چیست. مشکل ما اینه که در بقیه کارامون مانند امور دفاعی و نظامی عمل نکردیم و این وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نتیجه همین بی عملی هاست.
  • ف IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 1
    مشکلات مردم حل‌شد‌بس‌دیگه
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    کاربری که داری از پیشرفت غرب میگی، غربیا نه ۴۰ سال تحریم بودن نه کسی براشون ۴۰ سال مداوم تمام تلاشش رو کرده که نابودشون کنه نه دانشمندانشو بکشه نه توطئه و... پس منصفانه قضاوت کن. ایران زخم های زیادی خورده ولی به همت دلیرانش با وجود این همه توطئه، پیشرفتهای زیادی از بعد انقلاب داشته. پس مقایسه ی پیشرفتهای ایران با غرب احمقانه ست.
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      خب کاری نمیکردین که تحریم بشین. تسخیر لانه جاسوسی رو یادتون هست ؟
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      اگه لانه جاسوسی تسخیر نمشید الان معلوم نبود توی کجا بودی
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    چون غربیا بدونن ما با اقتدار داریم مذاکره میکنیم و سیاست هویج و چماق رو برامون درنظرنگیرن با تحقیرملت ایران
  • نسترن IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    نه سازش نه تکریم نه خواهش نه تسلیم
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    خداوند در قرآن کریم و در آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال مسلمانان را به افزایش توان و قدرت نظامی امر می‌کند و می‌فرماید: براى آمادگى مقابله با دشمنان، هرچه مى‌توانید از نیرو و از اسبان سوارى فراهم کنید و به این وسیله دشمن را بترسانید. حتی خداوند در این آیه مسلمانان را دعوت به انفاق در این راه می‌کند که نشانه این است که تقویت توان نظامی نیازمند حمایت همه جانبه مردم و حکومت است. «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَءَاخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُم وَ مَا تُنفِقُواْ مِن شَىْ‏ءٍ فِى سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ‏ » هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسب‌های ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد.
  • رسول رضایی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    عربستان هم داره موشک تولید میکنه خیلی بی سر وصدا سیاست یعنی این
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    مانور پیامبر اعظم ، اقدامی شایسته و به جا بود که دست مذاکره کننده کنندگان هسته ای را پر و اسرائیل کوچک را در برابر ادعای خود شرمسار و کشورهای غربی را برای حساب کردن بر روی ترساحتمالی ایران و عقب نشینی از مواضع خود نا امید نمود !
  • ایرانی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    خیانت این طیف غربگرا براهیچ کس پوشیده نیست .خداروشکر که اقتدارایران پابرجاست وخائنین ایران ذلیل .
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    تک تک مردم ایران تا صد سال آینده آدمهایی به وقاحت عباس آخوندی و علی مطهری پیدا نخواهند کرد .
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    من متاسفم که از کسی مثل شهید مطهری یه همچین پسر ناخلف و سر سپرده ای بجا میمونه روح شهید مطهری از داشتن چنین فرزندی میرنجه
  • ماحسون IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    نه تنها قدرت موشکی بلکه پهبادی هم به شدت ان شاء الله ادامه پیدا میکنه، هیچکس نمیتونه اصلا در مقاومت و نظامی ایران خدشه ای وارد کنند زهی خیال باطل
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    من موندم که اینا کی هستن که نشستن پای سخنرانی تاجزاده!!! بندگان خدا گمراه میشن.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    اینها سربازان ونوکران بی اجر ومواجب وستون پنجمیهای بی ... وبی ... اسرائیل در ایران هستند
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    خدا قوت به سربازان وطن
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    چرا در میانه مذاکرات وین موشک پرتاب کردیم؟چون در میانه ی همین مذاکرات تهدید به حمله ی نظامی شدیم
  • عزیزشاهی IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    ازاآن بترس که سربه تودارد نه آنکه های وهوداردجان برادر چرابحث میکنید
  • جواد IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    اصلا چرا ما باید با همه دنیا سرجنگ و ناسازگاری داشته باشیم
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 0
    حيف كه نه من حوصله دارم و نه شما شرف و جوانمردى داريد تا نوشته هامو منتشر كنيد وگرنه با ده دليل قاطع و دندون شكن ميزدم توى دهن تون و ثابت ميكردم كه هميشه چرت ميگيد ميبافيد ، و در واقع مشتى ....بيش نيستيد !
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی..که در نظام طبیعت ضعیف پامال است.اصلاح طلبان ذبون وذلیل خود داوطلب ضعف وپذیرش ذلت ونکبت وبردگی هستند خود غربی ها اکثرا تفنگ بی فشنگ به روی دنیا میکشند
  • صادق بخارایی IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    کاملا" موافق تقویت توان دفاعی هستم. اصلاح طلبان غربگرا به خواست ارباب هایشان خط فکری تضعیف توان دفاعی را دنبال می کنند. اصلاح طلب های تندروی برانداز در پیچ تاریخی کشور بدترین خیانت را در حق این مردم روا می دارند.
  • بهروز IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    حالا معلوم شد هم انگليس از موشك ناراحته وهم عمله هاي اون توي كشور.چقدر خوب دست بعضيها رو شد.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    ای کاش علی مطهری و امثال ان جاسوس دشمن بودند لااقل دو ریال پول می گرفتند اینها اجیران بی جیره و مواجب دشمن هستند که مجانی برای دشمن کار می کنند و دل امیر مومنان علیه السلام هم از این اشراف مرفه بدرد نخور خون بود که بیشترین صدمه را به حضرت همین قشر زدند . پیشنهاد من این است که این مرفهین بر درد بی خاصیت را ببرند و بریزند دریا.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    از عجایب روزگار وزیر ناکارآمد روحانی می شود رئیس انرژی اتمی با عقل سازگار نیست
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 1
    چرا نمی فهمید؟ چرا در برابر فهمیدن مقاومت می کنید؟ هیچ کس مخالف توسعه قدرت نظامی نیست ، ولی مگه مرض دارید که روی موشک نبویسید اسراییل باید نابود گردد و در زمانی حساس اونو تست کنید و پوشش خبری گسترده هم بدید؟ همین کج فهمی و تسویه حسابهای شما و اصلاح طلبها پدر ملت رو درآورده...
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      حرف نزن
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    انگلیس میترسه باز سربازانش خودشو خیس کنند....ترسوهای بذل لاف زن مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    1 1
    ننگ بر غربگدایان سرمایه های اسراییل کودک کش
  • مهران IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 1
    عزیزان پسر حضرت نوح ع رو یادتون میاد ؟؟؟؟ بنابر این این مردک که جای خود دارد مردکی که نشان از پدرش ندارد مردک نباید به او گفت بلکه بزدل و ترسوییی که او را از مردی دور نگه داشت
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    اتفاقا بهترین کار بود
  • رضا US ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    وقتی اوناوسط مذاکرات مدام تهدیدمیکنن ماهم حق داریم قدرت دفاعی خودمون تقویت کرده وبه رخ دشمن بکشیم.درضمن همین کشورهای اروپایی چندین برابرماموشک وسلاحهای پیشرفته دارن اگه محدودیت هست بایدواسه همه باشه
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 1
    ننگ بر غربگدایان
  • ساره IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    چون مقابل زورگویی استکبار نمیشه لبخند زد. و نباید لبخند زد.
  • چابک IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    تاجزاده و مطهری کین دیگه
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 1
    ننگ بر غربگدایان
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    1 0
    نشان دادن قدرت موشکی خوب است اما نه اینکه درزمان مذاکره که بهانه به دشمن داد
  • محمدیان IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 1
    بنظرم موشک زدن بهترین کار بود. اگه به غربگدایان باشه کل ایران با مردمش رو تقدیم دشمن میکنن
  • حسین حسینی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    از تهدیدات سگ نگهبان منطقه ای ۵+۱(اسراییل)در میانه مذاکرات هم چیزی بگویید چرا رژیم صهیونیستی در چنین موقعیت حساسی تهدید به حمله میکند از دیدگاه خودشان بسیار دقیق وبموقع تهدید میکنند تا مارا به زعم خودشان بترسانند و مجبور شویم سر میز مذاکره بشینیم امثال مطهری وتاج زاده از دیدگاه دشمن به مسئله نگاه نمیکنند تا این موضوع را درک کنند آقایان باید بدانند دشمن هرچند لبخند به لب دارد لکن با تمام قدرت به میدان آمده وماهم به موقع باید هم قدرت خود رانشان دهیم وهم بموقع مذاکره کنیم
  • ناشناس IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    به نظر من مثل علی مطهری مثل پسر نوح است وشبیه هم پسر نوح با بدان نشست خاندان نبوتش گم شد
  • بهرام IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    سلام صد درود برسپاه عزیز. لعنت خدا برضد ولایت فقیه
  • نادر IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    کاش روحانی برای همیشه سکوت اختیار می کرد
  • احمدرضا DE ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    شاید همین حالا که حاضر به مذاکره ورجوع به برجام شده اند همین قدرت دفاعی سپاه پاسداران باشد.همه میدانند که دنیا ضعیف کش است بالاخره مجبورند بپذیرند.که ایران ما قدرتمند است.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    اسراییل کودک کش بزودی نابود خواهد شد.
  • ر م IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    اقایان‌وحدت‌کلمه‌داشته‌باشید بااین‌کارتان ناخواسته‌آب‌به‌اسیاب‌دشمن‌میریزید
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    أَ لَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحابِ الْفِيلِ «1» أَ لَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ «2» وَ أَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْراً أَبابِيلَ «3» تَرْمِيهِمْ بِحِجارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ «4» فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ «5» آيا نديدى كه پرودگارت با ياران فيل (كسانى كه سوار فيل شده و براى انهدام مكه آمده بودند) چه كرد؟ آيا نيرنگشان را بى‌اثر نساخت؟ خداوند بر سر آنان پرندگانى را فوج فوج فرستاد. كه بر آنان سنگريزه‌هايى از گل سفت پرتاب كردند. پس آنان را مثل كاه خورد شده قرار داد.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    باورم نمیشه که اینها اینقدر احمق باشند که نیت وهدف امریکا واسرائیلیهارو ندونن. اینها بعقیده من جیره خوارند ... اخه مگه میشه که یک سیاستمدار نیت وخواست صهیونیستارو ندونه
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    از کانالهای مختلف به امریکا پیام دهید در صورت حمله اسراعیل به تاسیسات اتمی ایران به تاسیسات اتمی اسراعیل حمله میشود
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    درود خدا بر آیت‌الله دکتر روحانی (دامت برکاته).روحانی دوستت داریم.(از طرف ۹۰٪مردم ایران)
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    شیاطین مذاکراتی چون قبل میخواستند تا انچه را باتهدید وقلدری نتوانستند در چهل سال تحمیل کنند توسط نوکرانوجاسوسان تحمیل کنند وقتی دیدند این خودرو بر مسیری دیگر است که حتی متن مذاکره را هم او میدهدوباید پیرامون خواسته ایران مذاکره کنند یکه خورده ومتوجه شدن توان فریب ندارند در تهدید هم کم اوردند اسرییل که از اسم ایران مثل بید میلرزه غلطی کرد تهدید همیشگی روی میز انها هم رفت زیر میز مانور وپرتاب موشک کلا انها را ناامید کرد دیگر راهی جز مذاکره بر مدار ایران ودادن حق .ویا بیخیال شدن نسبت به مارا ندارند از رفتن ایران به سمت شرق هم واهمه دارند.
  • علی۷۷ BE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    انگلستان کی باشه که محکوم کند برنامه موشکی ایران را بسیار خب ما هم مجودیت انگلستان را محکوم میکنیم
  • NL ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    (فارغ از متن خبر) لطفا در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم. اللهم عجل لولیک الفرج
  • ایوب IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    به نظر من انسان آزاده باید از وطن وناموس خود دفاع کند وباید قدرت به روز داشته باشد ما باید از قدرت نظامی خود باید دفاع کنیم وهیچ کشوری خوبی وآبادی ایران را نمی خواهد .چشمه باید خودش بجوشد نه باسطل اب داخلش بریزند
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    موضعگیری دوگانه بابت موشک پرانی دوگانه در موشک نیست در خط سیاسی است .انکه نوکر است نگران ناراحتی ارباب شده.معترض میشود که چرا خاطر کدخدا را پریشان میکنی وکدورت او باعث کم لطفیش بما میشود انکه اهل مقاومت است از این قدرت نمایی شادمان شده در مقابل جبار زورگو با عزت وقدرت می ایستد واز حق دفاع می کند اعتراض اصلاح طلبان پرتاب خدشه در وطن فروشیشان وپذیرش ذلتشان ایجاد می کرد
  • حسام HK ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    بعضی ها آنقدر ساده لوحندکه نمی‌دانند اگر شهرهای موشکی نبودند آمریکا در سال 98 به جای زدن اتومبیل سردار سلیمانی، کل تهران را بمباران می‌کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس