پدر سردار شهید جعفری‌راد به فرزند شهیدش پیوست

عباس جعفری‌راد، پدر سردار شهید جواد جعفری‌راد به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش مشرق، عباس جعفری‌راد، پدر سردار شهید جواد جعفری‌راد و بزرگ خاندان جعفری‌راد به فرزند شهیدش پیوست.

شهید جواد جعفری راد در دوم تیرماه ۱۳۴۲ در زردلان بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول استان ایلام به دنیا آمد.

وی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان محافظ امام جمعه وقت کرمانشاه حضرت آیت‌الله اشرفی اصفهانی (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش و جانفشانی می‌کرد.

شهید جعفری راد با علمای بزرگ کرمانشاه از جمله حضرت آیت‌الله نجومی ارتباط تنگاتنگی داشت و با اندرزهای هدایت‌گر آنان در حساس‌ترین دوران جوانی به هدایت ویژه‌ای دست یافت و شخصیتی پرورش یافته در مکتب انسان‌ساز اسلام شد.

وی به همراه دیگر همرزمانش در مبارزات علیه استبداد حکومت پهلوی شرکت می‌کرد و به همراه شهید سعید جعفری اعلامیه و سخنرانی‌های حضرت امام (ره) را در بین مردم توزیع می‌کردند.

با شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه به فرماندهی سعید جعفری جز اولین کسانی بود که به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به عنوان پاسدار افتخاری به حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت. او

عاشق امام (ره) و انقلاب بود و با شناختی که از ولایت فقیه داشت از سرشت قلب به حضرت امام خمینی (ره) عشق می‌ورزید و با قلبی مملو از اخلاص و ایمان از دستورات و فرامین آن حضرت تبعیت می‌کرد. در این میان چندین بار منافقین و اشرار قصد ترور او را داشتند و ۲ بار هم مجروح شد.

با شروع جنگ تحمیلی بنا به احساس تکلیف شرعی و لبیک به ندای معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) عاشقانه عازم جبهه‌های نور شد. او با شهامت و شجاعت به جبهه کردستان در سردشت اعزام گردید و ماه‌ها به نبرد با متجاوزان بعثی و گروهک‌های ضد انقلاب پرداخت. مجاهدت شجاعانه او در مدت عمر کوتاهش بر اساس علاقه و محبت و ارادت به اهل بیت (علیهماالسلام) قرار داشت تا آنجا که عملاً آن را به اثبات رساند و به عنوان پاسدار افتخاری به نبرد با دشمن متجاوز پرداخت.

سرانجام در تاریخ ۱۲ دی ماه ‏۱۳۶۲‬ در سن ۱۹ سالگی در حالی که در حال زمزمه زیارت عاشورا بود مورد اصابت گلوله دشمن بعثی قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد.

زمانی که جواد به شهادت رسید از طرف ستاد امام جمعه استان کرمانشاه عزای عمومی اعلام شد و نهادها و هیأت مذهبی، علما و امام جمعه وقت در مراسم تشییع پیکر مطهرش حضور یافتند و دسته‌های زنجیرزنی با لباس‌های عزا به سمت مزار شهدا با نوحه خوانی و زنجیرزنی شهید را تشییع کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مانا IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    عاقبت عاشق به معشوقش رسید زمان وصال مبارک ان شاالله در کنار پسر شهیدتان و ائمه اطهار نگاهی هم به ما درماندگان زمینی بیندازید.االهن عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس