کد خبر 1317066
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
شکست تلاش آمریکا برای انزوای ایران با تکمیل راه‌آهن اسلام‌آباد ـ تهران ـ استانبول

در حالی که آمریکا تلاش می‌کند تا ایران را تحت فشار حداکثری قرار دهد اما پروژه‌هایی نظیر خط ریلی اسلام‌آباد ـ تهران ـ استانبول طرح منزوی کردن ایران را عملا غیرممکن کرده است.

به گزارش مشرق؛ به نقل از کشمیر آبزرور، طی روزهای گذشته خط راه‌آهن اسلام آباد ـ تهران ـ استانبول با حضور مقامات سه کشور پس از 10 سال تلاش به بهره‌برداری رسید، این خط ریلی با طول 6540 کیلومتر اسلام‌آباد را با عبور از ایران به استانبول متصل می‌کند.

حسن استفاده از این خط ریلی این است که مدت زمان حمل بار از پاکستان به ترکیه را از 21 روز از طریق خط دریایی به حدود 10 روز کاهش می‌دهد.

دیروز نخستین قطار با محموله برنج،‌ خرما و نمک صورتی اسلام‌آباد را به مقصد استانبول ترک کرد. 1990 کیلومتر از این خط ریلی در پاکستان و 2603 کیلومتر دیگر آن نیز در ایران واقع شده است.

نخستین اقدامات سه کشور برای راه‌اندازی این خط ریلی مربوط به سال 2009 است اما از آن زمان به بعد پیشرفت‌ها در این زمینه بسیار کند انجام شد.

این خط ریلی بخشی از پروژه «یک جاده، یک کمربندی» چین است و وزیر راه‌آهن پاکستان در این باره می‌گوید بهره‌برداری از آن یکی از اهداف بلندبالای سه کشور بود.

آمریکا مدت‌هاست که سیاست فشار حداکثری علیه ایران را در پیش گرفته تا کشورمان را در تمام حوزه‌های تجاری منزوی کند، اما حالا به نظر می‌رسد در عمل منزوی کردن ایران و جلوگیری از مبادلات تجاری کشورمان با همسایگان غیرممکن شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس